اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به عبور مترو از زیر سی و سه پل در آینده؛

سی و سه پل نیازمند استحکام بخشی غیر عمیق است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس میراث فرهنگی با بیان اینکه سی و سه پل با توجه به عبور مترو در آینده نیازمند یک استحکام بخشی غیر عمیق است، گفت: در حال حاضر ما ابزار این استحکام بخشی را در اختیار نداریم.

سی و سه پل نیازمند استحکام بخشی غیر عمیق است
عبدالله جبل عاملی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با اخبار ضد و نقیض در ارتباط با ترک برداشتن سی و سه پل به دلیل حفاری تونل مترو اظهار داشت: من ترکی به دلیل وجود این حفاری‌های متر که اکنون نیز از زیر سی و سه پل گذشته است، مشاهده نکردم.
وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها علت ترک ایجاد شده را نشست پایه‌های پل عنوان کرده‌اند، تاکید کرد: من این اخبار منتشره و ایجاد ترک در ضلع جنوب غربی سی و سه پل را تکذیب می‌کنم.
ناظر عالی طرح مرمت و زیباسازی سی و سه پل تصریح کرد: بررسی علت ایجاد ترک‌هایی که هم اکنون بر روی بدنه جنوب غربی سه و سه پل وجود دارد و نشست پایه‌های پل، نیازمند بررسی علمی پایه‌های پل با ابزار پیشرفته امروزی است.
وی تاکید کرد: نمی‌توان با مشاهده سطحی، نشست پایه‌های پل را ثابت کرد بنابراین میراث فرهنگی باید با بهره‌گیری از مشاور خود تغییرات ایجاد شده در پایه‌های پل را بررسی کند.
جبل عاملی با اشاره به اینکه زمانی فعالیت مترو آغاز شود نگرانی برای به خطر افتادن سی و سه پل وجود دارد، تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که بر اثر عبور قطار شهری از زیر پل ترکهایی ایجاد شود، لذا مجریان قطار شهری نباید با بیتوجهی از کنار این موضوع بگذرند.
وی با بیان اینکه سی و سه پل با توجه به عبور مترو در آینده نیازمند یک استحکام بخشی غیر عمیق است، یادآور شد: در حال حاضر ما ابزار این استحکام بخشی را در اختیار نداریم.
این کارشناس میراث فرهنگی با اشاره به اینکه در حال حاضر می‌توان با استفاده از تکنولوژیهای پیشرفته‌ای از آسیب وارد شدن به پل جلوگیری کرد، اظهار داشت: با قرار دادن بالشتک‌هایی در زیر ریل‌های قطار شهری می‌توان از ایجاد لرزش در پل جلوگیری کرد که البته این عمل با توجه به نیاز به تعویض هر شش ماه یک بار بالشتکها هزینه بر است.
وی  گفت: باید دید، مجریان قطار شهری تا چه اندازه از این تکنولوژی استفاده کنند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول