اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شایعات را تکذیب می‌کنیم؛

گزندی از دستگاه حفار مترو به سی و سه پل نرسید

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خبر مبنی بر ترک برداشتن سی و سه پل با عبور دستگاه حفار مترو از کنار آن شایعه‌ای بیش نیست و عبور دستگاه TBM آسیبی به این پل تاریخی وارد نکرده است.

گزندی از دستگاه حفار مترو به سی و سه پل نرسید
ابوالفضل قربانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به عدم آسیب عبور دستگاه حفار مترو اصفهان از زیر‌پایه‌های این پل اظهار داشت: خبر‌های منتشر شده در این زمینه شایعه است و مترو اصفهان در ایجاد این ترک‌ها بر سی و سه پل نقشی ندارد.
وی به انتشار خبر ترک برداشتن سی و سه پل در برخی از سایت‌های خبری و یکی از روزنامه‌های سراسری اشاره کرد و افزود: ترک برداشتن سی و سه پل اصفهان در اثر عبور مترو از کنار این پل تاریخی خبر منتشر شده در این سایت‌ها و روزنامه سراسری است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تکذیب و بی‌اساس بودن این خبر تصریح کرد: برخی از ترک‌های نشان داده شده در تصاویر مربوط به ترک‌های عادی و برخی از آنها مربوط به ترک‌های ایجاد شده در گذشته است.
وی به مرمت این پل تاریخی در دوران شاهنشاهی اشاره کرد و ادامه داد: این ترک‌ها به مرور زمان در این پل ایجاد شده و مرمت این پل در دوران شاهنشاهی و استفاده از مصالح جدید در این پل و عدم هم‌خوانی این مصالح با مصالح موجود در پل یکی دیگر از دلایل ترک‌های ایجاد شده در سی و سه پل محسوب می‌شود.
قربانی تاکید کرد: نمونه‌هایی از این ترک‌ها توسط شهرداری مرمت شده و این ترک‌ها قبل از زمان عبور دستگاه حفار مترو از کنار زاینده‌رود بر روی این پل ایجاد شده است.
وی به تکذیب شایعات موجود در ارتباط با ترک برداشتن سی و سه پل در اثر عبور مترو اشاره کرد و بیان داشت: با عبور دستگاه حفار مترو اصفهان از کنار این پل تاریخی هیچ ترکی بر این پل وارد نشده است و گزندی از دستگاه حفار مترو به سی و سه پل نرسید.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول