اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور توسعه تعامل در صادرات صنایع دستی انجام شد؛

امضای تفاهمنامه بین وزارت تعاون و معاونت صنایع دستی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بازرگانی معاونت صنایع دستی کشور گفت: با تشکیل تعاونی‌های صادراتی صنایع دستی امکان حضور آ‌نها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی فراهم شده و به نظر می‌رسد این راهکار تعامل با کشورهای پیشرو در بخش صادرات را توسعه بخشد.

امضای تفاهمنامه بین وزارت تعاون و معاونت صنایع دستی
احمد بالان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: صنایع‌دستی به عنوان یکی از ساختارهای اشتغالزایی و درآمدزایی امروز از جایگاه مناسبی در مقوله صادرات غیر نفتی برخوردار است و به همین دلیل وقت آن رسیده که به صورت کارآمدتر به صادرات آن فکر شود.
وی افزود: معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی کشور و وزارت تعاون به منظور تقویت و حمایت از تشکل‌های تعاونی صنایع‌دستی تفاهمنامه مشترک همکاری امضا کردند که سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای ایجاد، توانمندسازی و توسعه کمی و کیفی شرکت تعاونی و کاهش تصدی‌گری در بخش‌های دولتی و تحکیم و گسترش مشارکت‌های مردمی در قالب تشکل‌های تعاونی از اهداف انعقاد این تفاهمنامه است.
مدیرکل امور بازرگانی معاونت صنایع دستی کشور تصریح کرد: همچنین برنامه‌ریزی و سیاستگذاری برای ساماندهی فارغ‌التحصیلان و جوانان در حوزه صنایع‌دستی به منظور ایجاد اشتغال پایدار، کمک به ساماندهی سه دهک اول جامعه در قالب شرکت‌های تعاونی صنایع‌دستی و ارائه تسهیلات و کمک‌های فنی و اعتباری به اتحادیه‌ و شرکت‌های تعاونی با عنایت بر اعتبارات اختصاص یافته هر استان نیز در میان اهداف اصلی لحاظ شده است.
وی در پاسخ به این سوال که چرا وزارت تعاون را انتخاب کردید، بیان داشت: تشکیل تعاونی‌های صادرات صنایع‌دستی برنامه‌ای بلند مدت است که نیازمند نگاه ویژه وزارت تعاون و همراهی بخش تعاون کشور است و بر اساس این تفاهم نامه، کمک به ایجاد تعاونی صادراتی و توسعه تجارت الکترونیک طبق تفاهم‌نامه وزارت تعاون و معاونت صنایع‌دستی پی‌گیری می‌شود.
بالان یادآور شد: تعاونی‌ها ساختارهای مردمی هستند که در بخش صنایع‌دستی با حضور تولیدکنندگان، فروشندگان و صادرکنندگان صنایع‌دستی شکل می‌گیرد، بنابراین به موجب این پیمان طبق وظایف حاکمیتی دولت، معاونت صنایع‌‌دستی و وزارت تعاون با تأمین تسهیلات حمایتی، مواد اولیه، بازبینی قوانین و مقررات با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط در این بخش می‌توانند راه‌گشا باشند.
وی ادامه داد: با تشکیل تعاونی‌های صادراتی امکان حضور آ‌ن‌ها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی فراهم شده و به نظر می‌رسد این راهکار تعامل با کشورهای پیشرو در بخش صادرات را توسعه بخشد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول