اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی کاشان:

برداشت گردو از باغات کاشان آغاز شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیر جهاد کشاورزی کاشان از آغاز برداشت گردو از سطح 390 هکتار باغات بارور این شهرستان خبر داد.

برداشت گردو از باغات کاشان آغاز شد
سید مصطفی قمصری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان متوسط عملکرد این محصول را حدود 2.5 تن گردوی خشک در هکتار دانست و پیش‌بینی کرد: میزان برداشت گردو در سال جاری در این شهرستان حدود 536 تن است.
وی با اشاره به فروش هر کیلو گردوی خشک به مبلغ 10 هزار تومان افزود: از فروش این مقدار محصول گردو خشک در شهرستان کاشان حدود 55 میلیارد ریال درآمد ناخالص استحصال می‌شود.
رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیر جهاد کشاورزی کاشان، با اشاره به کاهش 45 درصدی تولید این محصول در شهرستان کاشان اظهار داشت: حوادث پیش‌بینی نشده سال جاری زارعی از جمله سرمازدگی، ادامه خشکسالی و کم شدن آب قنوات کشاورزی را در کاهش این محصول تاثیرگذار بوده‌است.
قمصری، سطح زیرکشت محصول گردو را در شهرستان کاشان حدود 500 هکتار ذکر و خاطرنشان کرد: از این مقدار 60 هکتار نهال و مابقی بارور است.
به گفته وی در عملیات برداشت محصول گردو از باغات شهرستان کاشان برای حدود یکهزار و 500 نفر کارگر فصلی ایجاد اشتغال می‌شود.
قمصری تصریح کرد: عمده این محصول از باغات روستاها و مناطق منطقه فین، شهرهای قمصر، نیاسر، برزک و مشکات به دست آمده و ابتدا در ایام نوروز به صورت چغاله و تابستان به صورت بادام روانه بازار فروش می‌شود‌.
وی در ادامه با اشاره به نیاز شدید آبی این محصول و حساسیت فراوان آن به تنش‌های آبی توسعه این محصول را مستلزم مطالعات دقیق آب و هوایی دانست. 
وی با اشاره به استفاده طبی از کلیه قسمت‌های درخت بادام شیرین، برگ، میوه و حتی شکوفه آن یادآور شد: بادام شیرین دارای 50 تا 55 درصد و بادام تلخ دارای 40 تا 45 درصد روغن است ضمن اینکه بادام تلخ دارای اسانس بوده و از آن در عطرسازی استفاده می‌شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول