اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

وحدت ضروری‌ترین نیاز یک جامعه دینی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: وحدت از ضروری‌ترین نیازهای یک جامعه دینی و مکتبی است.

وحدت ضروری‌ترین نیاز یک جامعه دینی است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نخستین نماز جمعه شهرکرد پس از انتصاب به عنوان نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه این شهر، بر ضرورت حفظ حالات معنوی و روحانی بدست آمده از ماه رمضان تاکید کرد و اظهار داشت: باید بکوشیم تا این حالات روحانی را در حفظ کرد تا بتوان به مدت یک سال از برکات این معنویت و نورانیت بهره گرفت تا مورد لطف و عنایت الهی قرار گیریم.
وی وحدت اجتماعی را از ضروری‌ترین نیازهای یک جامعه دینی و مکتبی دانست و افزود: چنانچه در یک جامعه اسلامی وحدت اجتماعی و زندگی مسالمت‌آمیز حکم‌فرما شود شاهد رشد و تقویت ارزش‌های دینی و موفقیت و پیروزی چشمگیر آن جامعه خواهیم بود.
نکونام با تاکید بر عمل به دستورات دینی و تعالیم الهی در جامعه به حدیثی از حضرت عیسی(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت عیسی(ع) در حدیثی مومنان را به اقامه خوبی‌ها و دوری از بدی‌ها فرامی‌خواند و تاکید می‌کند که مومنان واقعی کسانی هستند که بدی را با خوبی و ظلم را با عفو پاسخ داده و اساس کارهای خود را بر مبنای کسب رضای الهی قرار می‎دهند.
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: تعالیم انسان‌ساز دین اسلام نیز مملو از دستوراتی است که مسلمانان را به عفو و نیکی دعوت می‎کند و آن‌ها را از بدی کردن به یکدیگر باز می‎دارد تا در میان آن‌ها صلح و وحدت حاکم شود.
نکونام بر ضرورت ایجاد وحدت و همزیستی مسالمت‌آمیز در جامعه تاکید کرد و گفت: برنامه‌ها و حرکت‎های خود را باید بر پایه‌ وحدت و در راستای کسب رضایت الهی و خوشنودی امام زمان(ع) قرار می‌دهیم تا بدین ترتیب مشکلات را از میان برداشت و شاهد رشد و توسعه همه‌جانبه این استان باشیم.
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها انجام کارهای فرهنگی را مهم‌ین برنامه خود در سمت نمایندگی ولی‌‌فقیه در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و گفت: انجام اقدامات و اجرای برنامه‌های ویژه و مهم فرهنگی مهم‌ترین کاری است که در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهم.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هرچند در سال‌های اخیر اقدامات فرهنگی بسیار خوبی در کشور و در این استان صورت گرفته اما با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن باید بیش از پیش در این حوزه کار کرد.
نکونام افزود: خود را موظف می‌دانم که خادم فکر و فرهنگ جامعه باشم و در اعتلای دینی مردم بویژه ارتقای روحیه انقلابی و جهادی جوانان و نوجوانان تلاش ویژه‌ای داشته باشم.
وی چهارمحال و بختیاری را استانی دارای استعدادهای طبیعی و انسانی عظیمی دانست و گفت: این استان از یک سو دارای استعدادهای طبیعی عظیم و از سوی دیگر دارای استعدادهای انسانی، عالمان روحانی و انسان‌های پرتلاشی است که با بهره‌گیری از این دو فرصت می‎توان این استان را به استان‌های برخوردار کشور تبدیل کرد.
گفتنی است در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مردم شهرکرد رئیس دفتر مقام معظم رهبری و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه که به منظور شرکت در آیین تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرده بودند، حضور داشتند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول