اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرند در گفت‌وگو با فارس:

نظارت بر طرح‌های عمرانی قانونمند شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان مرند گفت: نظارت فنی بر طرح‌های عمرانی در شهرستان مرند باید به صورت قانونمند عمل شده و مدیران در این ارتباط پاسخگو باشند.

نظارت بر طرح‌های عمرانی قانونمند شود
بهنام رضوانی امروز در حاشیه بازدید از چند طرح عمرانی،خدماتی و بهداشتی در حال اجرا در این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرند با اشاره به اقدامات انجام شده برای قانونمندتر کردن نظارت فنی بر طرح‌های عمرانی منطقه اظهار داشت: مدیران اجرایی دستگاه‌های دولتی منطقه باید بر اساس ضوابط و قاتونی تعریف شده در تسریع اجرای طرح‌های  مربوط به حوزه کاری خودشان پیگیری‌های لازم را برای تداوم نظارت فنی و تخصصی به طرح‌های عمرانی،  خدماتی و بهداشتی فعالیت چشمگیری داشته باشند و به مردم پاسخگو باشند.
وی افزود:  اگر در یک نقطه مشکلی وجود دارد به طور شفاف با مردم در جریان بگذارند و یا اگر نمی توانند از عهده این مسئولیت‌ها به نحو احسن در بایند این مسئولیت‌ها را بهتر است قبول نکنند، تا در روند مراحل اجرایی این طرح‌ها براساس پارامترهای قابل قبول و شناسایی شده به طور کارشناسی تکمیل شود.
رضوانی با ضروری توصیف کردن تغییر نگرش مدیران و مسئولان اجرایی دستگاه‌های دولتی در مورد نحوه اجرای طرح‌های عمرانی و بهبود کیفی مراحل اجرایی آنها گفت: باید در روند کار به شکلی برنامه‌ریزی شود که از یک طرف دستگاه‌های دولتی تمام برنامه ساخت و ساز‌های طرح‌های عمرانی مصوب خود را با حفظ ضوابط قانونی به بخش خصوصی واگذار کنند و از سوی دیگر خودشان فقط در برنامه سیاستگزاری، طراحی، نظارت بر عملیات و فرآیند اجرایی شدن این طرح‌ها بیشتر دقیق باشند.
 وی در ادامه افزود: مشکلات دستگاه‌های اجرایی  و پیمانکاران به عنوان بازوان اجرایی سیستم مدیریتی، مشکلات بوجود آمدن معارض  زمین پس از اجرایی شدن عملیات آن طرح، ضعف در نظارت و منطبق نبودن منابع با نیازها از عوامل اصلی طولانی‌ تر شدن روند اجرایی طرح‌های مختلف عمرانی، خدمانی و بهداشتی در شهرستان مرند ذکر کرد.
رضوانی گفت: در عمران و توسعه منطقه و روند تسریع در اجرایی شدن طرح‌های استانی و ملی  پیگیری‌های مسئولان در مرکز را بسیار تا ثیرپذیر دانست و گفت: با همدلی بیشتر بین مسئولان و دستگاه‌های اجرایی  می‌توان بسیاری از موانع در روند ایجاد امکانات و فراهم کردن سرمایه‌گذاری را در منطقه فراهم کرد.
این مقام مسئول دولتی با اشاره به و جود نارسایی‌ها و مشکلات عمده در امور و خدمات تخصصی امور بهداشتی –درمانی، و جود منابع غنی معدن و کائولن برای زمینه‌های سرمایه‌گذاری و جذب اعتبار برای توسعه طرح‌های اقتصادی و تولیدی در منطقه  و میزان بالای تقاضای اهالی منطقه و ساکنان شهرستان‌های همجوار به برخورداری از خدمات فوق و جوابگو نبودن امکانات و تاسیسات بهداشتی و درمانی منطقه افزود.
وی ادامه داد:  علاوه بر مطرح شدن این موضوع‌ها و ناکا رآمد بودن مجموعه امکانات بهداشتی و درمانی بیمارستان 60 ساله رازی مرند، اجرای 97 درصد از عملیات اجرایی فیزیکی بیمارستان جدید شهید بهشتی مرند ،احداث نخستین بیمارستان تخصصی خصوصی  تامین آب شرب و کشاورزی از انتقال آب از رودخانه ارس به هشت شهر و 80 روستای همجوار و تامین آب کشاورزی 15 هزار هکتار از اراضی دشت‌های یکانات و هرزندات  مرند  تامین اعتبار و تسریع در عملیات بزرگراه مرند بازرگان و مرند جلفا، نیز در این شهرستان از ضروریات اساسی محسوب می‌شود که تحقق این نیازهای اساسی مردم منطقه با جدیت کامل در حال پیگیری است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول