نگرانی مردم از پشت‌پرده‌های مذاکره / آیا مردم نامحرمند؟

همزمان با توقف دو هفته‌ای جنگ و طرح اخبار تازه از مذاکرات، در فضای عمومی کشور موجی از نگرانی و بی‌اعتمادی نسبت به اتفاقات پشت‌پرده شکل گرفته است. اما سوال این است واقعیت میدان چیست؟
گروه سیاسی خبرگزاری فارس: همزمان با توقف دو هفته‌ای جنگ و طرح اخبار تازه از مذاکرات، در فضای عمومی کشور موجی از نگرانی و بی‌اعتمادی نسبت به اتفاقات پشت‌پرده شکل گرفته است. برخی از مردم معتقدند ممکن است توافقی نابرابر در حال رقم خوردن باشد که آنان از جزئیات آن بی‌خبرند. از سوی دیگر، برخی دوستان کم‌اطلاع و تعدادی از تریبون‌های مغرض یا بدبین، این فضا را به سمتی می‌برند که گویی مردمی که ۴۰ شب در خیابان‌ها همدوش رزمندگان اسلام بوده‌اند، «محرم نیستند» و نباید بدانند چه خبر است.واقعیت آن است که در بحبوحه جنگ، هر آنچه برای مردم توضیح داده شود، دشمن هم از آن باخبر می‌شود و اصل غافلگیری و عدم افشای اهداف خدشه‌دار می‌گردد. طرف مقابل ما هیچ منعی برای دروغگویی ندارد و این را افرادی مثل ترامپ بارها با اظهارنظرهای ضدونقیضش نشان داده است، اما ما مثل او نمی‌توانیم و نباید دروغ بگوییم. همین توجه گاهی باعث می‌شود تأخیر در انتشار اخبار یا سکوت تاکتیکی، به‌ویژه برای کسانی که ۴۰ شب در خیابان‌ها بوده‌اند، گران تمام شود. با این حال باید میان شرایط امروز و تجربه تلخ برجام تفاوت قائل شد. در آن مقطع، برخی مسئولان ذیربط با خوش بینی مفرط به غرب واقعیت ها را منکر می شدند، اما در شرایط کنونی، مسئولین دولتی و نظامی که درگیر این موضوع هستند، بارها ثابت کرده‌اند که اهل خلاف‌گویی نیستند و خط قرمزی به نام «رازداری جنگی» موضوع اصلی است.
نکته مهم دیگر آن است که برای یک تصمیم صحیح، باید همه ابعاد و اطلاعات میدانی را داشت که اکنون بسیاری از ما به دلیل محدودیت‌ها از آن بی‌خبریم. در چنین شرایطی، یادآوری این فرمایش امیرالمؤمنین علیه‌السلام که «حق شما بر من این است که هیچ رازی را از شما پنهان ندارم، مگر در جنگ و مسائلی که با دشمن طرف هستیم» و نیز سخن رهبر شهید امام خامنه ای که ‌فرمود «اینجا نمی‌شود حرف‌ها را زد؛ چون حرف را وقتی که گفتیم، شما شنفتی، دشمن هم می‌شنود... در مسائل نظامی و مقابله با دشمن، جای افشاگری و شفّافیّت نیست» به خوبی نشان می‌دهد که مردم در همه امور محرم هستند، فقط در مسائل نظامی و شرایط جنگ ملاحظاتی که مطرح شد، وجود دارد. مردم غیور و زحمت‌کشیده ایران که ۴۰ شب کف خیابان بوده‌اند، اکنون فقط به کمی تحمل و اعتماد به فرماندهی نیاز دارند. إن‌شاءالله به زودی مسائل روشن خواهد شد.
15:41 - 20 فروردین 1405



227 الإجابة

@user170910099307852889620 فروردین 1405
تعليقًا على
همان سیستم فریب در برجام داره پیاده میشه ، فریب نظام و مردم توسط عناصر غرب زده دوتابعیتی و مزدور

@behnamCh20 فروردین 1405
الان یک عده میان و دم از وحدت و رضایت رهبر و ... میزنند.وحدت منافاتی با پیگیری، مطالبه، دقت و هوشیاری ندارد.ما تجربه خوبی از مذاکرات نداریم. عقل سلیم هم مذاکره با عهد شکن را نمی خواهد، علنی شدن، یکی از راههای بستن مسیرهای سوء استفاده است.

@user17757349427820 فروردین 1405
تعليقًا على
بله برادر، مردم غریبه اند خیلی هم غریبه اند

‌وحید آهنگ‌ صورة الملف الشخصي
@va_Ahang20 فروردین 1405
تعليقًا على و
‌مالک آهنگ‌ صورة الملف الشخصي
مالک آهنگالشارة الرسمية فارس

@M_ahang  •  20 فروردین 1405

اربعین رهبر شهید در روستاهای حومه غربی دیشموک

با هماهنگی حوزه مقاومت بسیج دیشموک، مراسم اربعین رهبر شهید جمهوری اسلامی ایران همزمان با سراسر کشور و جهان اسلام در روستاهای حومه غربی دیشموک برگزار شد.

إظهار هذا الموضوع


‌Mardi‌ صورة الملف الشخصي
@user170910014533124767120 فروردین 1405
تعليقًا على
با این مماشات و تهدیدهای پوچ و توخالی در خصوص اتفاقات اخیر، فکرای دیگه ای به ذهن آدم میادا

@user170910099307852889620 فروردین 1405
تعليقًا على
خیلی معادله سادست ! رهبر شهید مذاکره با آمریکا رو غیرشرافتمندانه و بن بست میدونست یا نه ؟! تمام . بحث های خاله زنکی رو بگذارید کنار ، همه چیز روشنه ، همان طیف دو تابعیتی و غرب زده در برجام مانند همان موقع متن توافق اصلی رو رو نمیکنن برای فریب مردم و نظام!

@Pirouziran20 فروردین 1405
در زمان صلح هم به مردم دروغ میگفتیندروغی که گفتین راز جنگی نبود از اول میتونستین بگین تصمیم بازگشایی یا بستن تنگه ویا مذاکره و آتش بس در خلال جنگ برعهده تصمیمگیرانه و تصمیمگیران بر اساس مصالح کشور تصمیم خواهند گرفت‌.. ولی سختتونه مردم رو فریب ندین دروغ نگین .. اینو همه میدونیم چون عادت کردین دیگه

‌آناتولی پرس / ترکیه‌ صورة الملف الشخصي
@Anatolia_Press20 فروردین 1405
تعليقًا على

مردم ترکیه در سال چند مرتبه به سرویس بهداشتی مراجعه میکنند؟

إظهار هذا الموضوع


@user170910101501346055520 فروردین 1405
تعليقًا على
ببینید دوستان در جنایت کار بودن اسرائل و امریکا هیچ شکی نیست ولی ما باید واقعیت ها رو قبول کنیم. اسمان ما کاملا دسته اوناست. نصفه شب جنگنده می اومد واقعا ترسناکه. نه پناهگاهی نه ضد هوای نه جنگنده ای هر کجا دلش خواست می رفت و می اومد. نیروی دریایی که نداریم. روسیه و چینم که یه مشت لاشخورن فقط منافع خ

@user170910003749872639720 فروردین 1405
تعليقًا على
انشالله همانگونه درمیدان ملت ایران ورزمندگان اسلام کم نگذاشتن مسولین ودولت مردان شگفتی بیافرینن بحق فاطمه زهرا (ع)

@user17757280332420 فروردین 1405
تعليقًا على
بلاخره این ۲ هفته آتش بس هم میگذره. توافق انجام بشه که مفادش رو آمریکا شفاف اعلام میکنه و ایران هم شفاف میشه. توافق که نمیشه کرد و موشکی و غنی سازی و منطقه رو تقدیم آمریکا نمیکنیم.. ولی اگر توافق نشه و جنگ دوباره شروع بشه بدجوری اعتماد ملت کف خیابون رو از دست میدین. از هر جور صلاحه

@IRAN55555020 فروردین 1405
تعليقًا على
برجام یادتون هست؟!آقایون دولت گفتند ما پیروز شدیم!!!آخرش گندش در آمد که چه فاجعه ای بوده برجام.و چه قدر ظریف و روحانی به مردم دروغ گفتن!!!!!!!😡😡😡😡

@Yahossin11020 فروردین 1405
تعليقًا على
دوباره‌ خودتون گول بزنید هربار که مذاکره شده بدتر شده بهتر نشده یا راه رهبر شهيد را ادامه بدید یا راه خائنین به وطن را در برجام که سند داشت پاره شد حالا باکلام لفظی تعهد گرفته شده چه خواهد شد کما که در مصاحبه ها ترامپ و تعهدات ۱۰ بندی متعهد نبوده قطعا دشمن به دنبال ترور بیشتر سران‌ کشور است.

@Alipouraval20 فروردین 1405
تعليقًا على
سعی کنید توی مذاکرات هرجوری که میشه توافق کنید فقط تضمین عدم حمله بگیرید و خسارت مالی.بقیه موضوعات زیاد مهم نیستن.به فکر جان مردم و اقتصاد فروپاشیده و زیرساختهای نصف و نیمه مانده باشید.اونا نه اجازه غنی سازی خواهند داد نه نیابتی نه موشک دور برد.غیر این عمل کنید فروپاشی نظام نزدیکه و لاشخورها در کمین

‌رضا طالعی فر‌ صورة الملف الشخصي
@Rezatalei20 فروردین 1405
تعليقًا على
طرف اسرائیلی با نقض ده ها باره آتش بس در #لبنان حمام خون و کشتار وسیع راه انداخته است، آنوقت بعد از ۲۴ ساعت بجای واکنش در خور دادن:#پزشکیان: آتش بس شامل لبنان نیز است و ما در کنار برادران و خواهران لبنانی خواهیم ماند؛#قالیباف: نقض آتش بس در لبنان با پاسخ قاطع ما مواجه می شود.خدایی ما را سرکار…أظهر المزيد

@user1772446478720 فروردین 1405
تعليقًا على
قانع شدم. جدی میگم ، خدای نکرده مسخره نمیکنم.انشاالله پیروزی تمام و کمال جبهه مقاومت رو شاهد باشیم.

@IRAN55555020 فروردین 1405
تعليقًا على
انگار دروغ های برجام دوباره قراره تکرار بشه.

@IranAbadTaAbad20 فروردین 1405
تعليقًا على
به به،‌حرف دل ما (حداقل بنده) رو زدید، ما نمیدونیم چی هست، و کاملا هم درست هست، ولی مذاکره با دشمن دروغگو و بد عهد اشتباه هست، شاید یک توجیهی باشه که بنده حقیر نمیدونم، ولی در ظاهر که با افکار من مذاکره و آتش بس همخوانی ندارد. امیدوارم که تصمیم صحیح گرفته بشه. باید حمله غافل گیرانه کنیم

@Marpu20 فروردین 1405
وقتی دشمن ی روز نگذشته زده زیر چندتا از بندهای مذاکره دیگه ا‌دامه اون چه معنایی داره !؟؟هر گاه تونستید با شیطان در وجود خودتون به صلح برسید با این شیاطین هم میتونین ... امیدوارم زمانی بفهمید که خدا روشو ازمون برنگردونده باشه