اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

طلسم باکس‌های بتنی زیرگذر دخانیات قائمشهر شکسته شد

زیرگذر دخانیات قائمشهر از جمله طرح‌هایی است که سالیان سال درگیر اصلاح بود و قراردادهای متعددی از سال ۱۳۹۵ برای به سرانجام رسید این طرح بسته شد اما نتیجه نداد تا اینکه اکنون به گفته شهردار قائمشهر ۸ ماه زمان برده و بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال برای اتمام این پروژه هزینه شده است.

طلسم باکس‌های بتنی زیرگذر دخانیات قائمشهر شکسته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قائمشهر، صبح امروز جمعی از خبرنگاران استان مازندران از پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهرداری قائمشهر بازدید کردند.

طرح بازگشایی خیابان آزادی یکی از پروژه‌هایی بود که خبرنگاران از آن بازدید کردند؛ طرحی که اجرای کامل آن پنج ماه به طول انجامید و ارزشی بالغ بر ۵۴۰ میلیارد تومان دارد.

*سفری نیم روزه از جنس امید و سازندگی

مسیر ۷ کیلومتری راه آهن به مجموعه بوتان گاز  بر می‌خورد که طی رایزنی شهرداری قائمشهر با مالکین مجموعه، پس از ۲۲ سال، این معضل شهری حل شد. کاظم علیپور خطاب به خبرنگاران می‌گوید: با بازگشایی این مسیر، خیابان آزادی از افرا قلم در خیابان آیت الله صالحی مازندرانی تا میدان جانبازان امتداد یافته و مشکل بزرگی از ترافیک شهر برطرف شد.

وی ادامه می‌دهد: یکی از دغدغه‌های خیابان کارگر، ترافیک شهرک یثرب و دغدغه چندین ساله ادامه بازگشایی حریم راه آهن بود؛ طبق توافق با مالکین مجموعه، بعد از ۲۲ سال این دغدغه برطرف شد.

شهردار قائمشهر در تشریح این پروژه گفت: در این طرح علاوه بر ایجاد معبر جدید، حدود ۴ هزار متر مربع قدر السهم نیز با کاربری فضای سبز در اختیار شهرداری قرار گرفت.

علیپور یکی از مهمترین دغدغه‌های شهرداری قائمشهر را مسئله حفظ و توسعه فضای سبز شهری دانست و گفت: در این راستا، شورای شهر و شهرداری ایجاد پارک‌های محله‌ای را در اولویت کاری قرار دادند که یکی از آن‌ها قرار است به زودی در همین پروژه ایجاد شود.

*زمین سمنادشت با نگاه ویژه شهرداری، سبز شد

مقصد بعدی سمنادشت است، منطقه‌ای که به عنوان یکی از محلات آسیب پذیر و حاشیه نشین قائمشهر، نگاه ویژه دولت سیزدهم را به خود دوخت. حالا شهرداری قائمشهر بزرگترین مجموعه ورزشی و چمن مصنوعی در بین شهرداری‌های شمال کشور را در این محله به بهره‌برداری خواهد رساند.

طرح سایت تفریحی ورزشی و چمن مصنوعی سمنادشت در جهت رفع چالش‌های اجتماعی،  محرومیت‌زدایی و اجرای عدالت زیرساخت‌های تفریحی ورزشی و فرهنگی با ارزش ۶۱۵ میلیارد ریال ساخته می‌شود‌؛ طرحی که اجرای کاملش ۶ ماه به طول انجامید و حدود ۱۸۵ میلیارد ریال هزینه داشته است.

یک هزار و ۲۸۰ مترمربع از زمین سمنادشت به این طرح اختصاص داده شده است. از این مساحت 6 هزار و 400 مترمربع به چمن و مابقی جاده سلامت در زمین فوتبال به عرض ۴ متر به همراه سکوی تماشاگران و کانکس رختکن مربوط می‌شود.

شهردار قائمشهر تاکید دارد که در این دوره توزیع عادلانه در ارائه خدمات به شهروندان مورد توجه دولت و شهرداری‌ها بوده است.

او می‌گوید: در همین راستا بیشترین اقدامات خدماتی و عمرانی نیز در مناطق کم برخوردار و کمتر توسعه یافته اجرا می‌شوند.

علیپور در مسیر ترک کردن مجموعه ورزشی سمنادشت به خبرنگاران یادآوری می‌کند: تعداد پروژه‌هایی که امروز در طول مسیر از آن‌ها بازدید خواهیم کرد، موید زحمات شهرداری و شورای شهر قائمشهر در این دوره خواهد بود و تنها با وفاق و همدلی میشد این پروژه ها را پیش برد.

*طلسم باکس‌های بتنی زیرگذر دخانیات شکسته شد

زیرگذر دخانیات پروژه دیگری است که همراه خبرنگاران، سراغ عکاسی و تصویربرداری از آن می‌رویم. این زیرگذر در حقیقت از جمله طرح‌هایی است که سالیان سال درگیر اصلاح بود. قراردادهای متعددی از سال ۱۳۹۵ برای به سرانجام رسید این طرح بسته شد اما باکس‌های بتنی که در قسمت پایینی زیرگذر دخانیات قرار داشت انگار که طلسم و به حال خود رها شده بودند.

اجرای کامل این طرح نیز به گفته شهردار قائمشهر ۸ ماه زمان برده و بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است. 

کاظم علیپور اظهار کرد: طرح‌هایی مانند زیرگذر مهدوی قائمشهر بیش از ۹ سال به طول انجامید که منجر به هزینه‌های هنگفتی هم شد اما کلنگ اجرایی این طرح کمتر از هفت ماه به زمین زده شد و در تلاشیم تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد. 

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این طرح ارتفاع ۵.۸ متری و طول رمپ ۴۲۰ متری است.

علیپور بیان کرد: این عرض و ارتفاع باکس‌ها در شمال کشور منحصر به فرد و شهرداری قائمشهر به عنوان نخستین شهرداری در مسیر راه آهن این کار را انجام داده است.

پایان پیام/۸۶۰۵۹/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول