اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

حفظ ارزش‌ها مهمتر از اصل ارزش‌ها است

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در دوازدهمین همایش آزادگان کشور (موصل یک‌) به میزبانی تنکابن در مجتمع حبیب‌ابن مظاهر شیرود با اشاره به اینکه برخورد زیبای جمهوری اسلامی با اسرای عراقی نشانه حقانیت ملت ایران است، گفت: حفظ ارزش‌ها مهمتر از اصل ارزش‌ها است،

حفظ ارزش‌ها مهمتر از اصل ارزش‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان تنکابن، دوازدهمین همایش آزادگان کشور (موصل یک‌) به میزبانی تنکابن در مجتمع حبیب‌ابن مظاهر شیرود برگزار شد.

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران این همایش با اشاره به اینکه آزاده بودن از آزاد بودن مهم‌تر است،گفت: بعضی‌ها آزاد هستند ولی آزاده نیستند، بعضی‌ها هم آزاد نیستند و اسیر بودند ولی در همان اسارت آزاده بودند.

وی با بیان اینکه خدا را شکر می‌کنیم نمایندگان مردم در اسارت‌گاه‌های عراق برای مردم و ملت ما آبرو و افتخار بودند، تصریح کرد: روح حماسه، آزادگی، حریت و روح پای‌مردی به انقلاب اسلامی و ولایت را در همان اسارتگاه‌ها به نحو احسن حفظ کردند و مایه شگفتی بعثی‌ها شدند.

نماینده ولی فقیه در مازندران به تفاوت اسرای عراقی در ایران و اسرای ایرانی در عراق اشاره کرد و افزود: آنها در ایران فقط اسیر متخاصم بودند، در کمال عزت بودند، حقوق‌شان حفظ می‌شد، بیش از ۶ هزار نفر حافظ بخشی از قرآن و ۹۶۵ نفر حافظ کل قرآن شدند، ولی اسرای ایرانی در عراق اسم قرآن را می‌آوردند کتم می‌خوردند.

محمدی‌لائینی خاطرنشان کرد: ای کاش اسرای عراقی که در ایران اسیر بودند خاطرات‌شان را بنویسند و اسرای ایرانی خاطرات‌شان را هم در عراق بنویسند تا دو ملت برخورد این دو نظام را با اسرا ببینند، همین نشان‌دهنده حق و باطل است.

وی با بیان اینکه من به شما مدال اسیرالکربات را می‌دهم، یادآور شد: اگر شهدای ما مدال شهادت را از امام حسین (ع) گرفتند، شما آزادگان عزیز مدال اسیرالکربات را هم از امام حسین (ع) دریافت کردید، مانند امام حسین (ع) هم سختی‌ها، شکنجه‌ها، اذیت و آزارهای هم روحی جسمی را تحمل کردید.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: برخورد زیبای جمهوری اسلامی با اسرای عراقی نشانه حقانیت ملت ایران است.

محمدی‌لائینی با تاکید بر اینکه حفظ ارزش‌ها مهمتر از اصل ارزش‌ها است، خاطرنشان کرد: خاطرات شما خواندنی، زحمات شما به یادماندنی، اجر شما پیش خداوند نامتناهی است و خوشحال و سرفراز باشید از اینکه از آن آزمون بزرگ سرفراز و مقبول بیرون آمدید.

*آزادگان ایثار را به رخ دشمن کشیدند

سعید کهنسال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در این همایش با اشاره به اینکه آزادگان عزیز ما در دوران بسیار سخت و شکنجه‌های جسمی روحی که در زندان‌های مخوف صدام داشتند و از تمام حقوق‌های انسانی محروم بودند، گفت: آزادگان توانستند سرافرازانه با ایثار و گذشت و تبعیت از ولایت مطلقه فقیه را به عنوان یک خصلت بارز به رخ دشمن بکشند.

وی افزود: جمع شریف آزادگان از یک انسجام، وحدت، همدلی و یک هماهنگی بسیار عالی برخوردار است که می‌تواند برای سایر ایثارگران الگو باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران خاطرنشان کرد: آزادگان در دوران سخت توانستند فرهنگ ایثار و شهادت را با خودشان تبلیغ کنند و جز ارزش‌های درونی آنها قرار گیرد و بتوانند یک پیوندی بین نسل‌های آینده برقرار کنند.

کهنسال با بیان اینکه آزادگان توانستند مدال پرافتخار را بر سینه‌هایشان داشته باشند، افزود: آزادگان در آن زندان‌های مخوف صدام توانستند آن رفاقت، دوستی، برادری و همدلانه بودن را به رخ دشمن بکشند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول