اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تخصیص ۲۷.۵ درصد اعتبارات سفر رئیس‌‌جمهور به مازندران/۱۷۶ مصوبه سفر در چه مرحله‌ای قرار دارد

اعتبار مصوبات سفر ریاست جمهوری کل اعتبار بیش از ۱۷هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که از این میزان حدود ۸۸هزار و ۸۶۵ میلیون ریال معادل ۵۰درصد از محل منابع بودجه عمومی دولت تامین شد.

تخصیص ۲۷.۵ درصد اعتبارات سفر رئیس‌‌جمهور به مازندران/۱۷۶ مصوبه سفر در چه مرحله‌ای قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه ۲۰ اسفندماه سال ۱۴۰۰ در هفدهمین سفر استانی خود، به استان مازندران سفر کرد تا از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات این استان قرار گیرد. طی این سفر بازدید از مناطق ویژه و مهم استان در دستور کار قرار گرفت که مصوبات خوبی هم به همراه داشت.

در راستای عملکرد اجرای مصوبات سفر رئیس‌جمهور به مازندران، باتوجه به ابلاغ اعتبار مصوبات سفر ریاست‌جمهوری کل اعتبار بیش از ۱۷هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که از این میزان حدود ۸۸ هزار و ۸۶۵ میلیون ریال معادل ۵۰ درصد، از محل منابع بودجه‌ی عمومی دولت تامین شد.

 مابقی این مبلغ معادل ۸۹ هزار و ۳۳ میلیارد ریال معادل ۵۰ درصد باقی‌مانده، از ناحیه‌ی فروش املاک وزارت‌خانه‌ها و کمک نهادها تامین شده‌است.

مجموع اعتبار اختصاص‌یافته درباره‌ی مصوبات سفر رئیس‌جمهور طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود ۴۸ هزار و ۹۹۳ میلیارد ریال معادل ۲۷.۵ درصد از کل اعتبارات سفر بوده که از این میزان ۳۹ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال معادل  ۴۴ درصد از منابع بودجه‌ی عمومی دولت و ۹ هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت‌ها و تسهیلات پرداختی تبصره‌ی 16 کمیته‌ی امداد امام‌خمینی(ره) بوده‌است. 

از کل اعتبارات مصوب سفر برای اجرای طرح‌‌ها مبلغ ۴۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل فروش املاک در وزارت‌خانه‌های مربوطه بوده که پیگیر اجرای این مهم برای تحقق آن هستیم.

از تعداد ۱۷۶ مصوبه‌ی سفر، ۹ مصوبه در زمره‌ی مصوبات اعتباری و عملیاتی محقق شد. در ۱۴۵ مصوبه‌ی دیگر نیز بخشی از اعتبارات مورد نیاز جذب و محقق شده و ۲۲ مصوبه نیز درحال پیگیری است.

با این اوصاف باید گفت هیچ مصوبه‌ای از ۱۷۶ مصوبه‌ی سفر در وضعیت نامشخصی نبوده و همگی وضعیت مشخص و روشنی دارند.

بیشترین مصوبات سفر به لحاظ ریالی مربوط به وزارت‌خانه‌های راه‌وشهرسازی به‌ویژه در حوزه‌ی مسکن ملی است. تلاش‌هایی نیز برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه‌ی راهداری انجام شده. در حوزه‌ی وزارت جهادکشاورزی نیز بحث مدیریت منابع آبی و آبخیزداری از مهم‌ترین مصوبات سفر بوده که در دست اقدام است.

یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که شاید در موضوع  مصوبات سفر رئیس‌جمهور وجود داشته، کُندی در تخصیص اعتبارات سفر بوده که با جدیت در ستاد سفر قرار گرفته تا با همکاری همه‌ی دستگاه‌ها به نتیجه برسد. خبر خوب اینکه به لحاظ زیرساختی و فنی همه‌ی پروژه‌های مصوب آمادگی اجرای کامل را دارند.

برخی از مصوبات در حوزه‌ی وزارت‌خانه‌های مختلف به‌صورت کلی مطرح شده‌بود که در ستاد ویژه‌ی پیگیری مصوبات سفر، مورد پیگیری قرار گرفت.

تاکنون ۹.۱ درصد از اعتبارات به وزارت جهادکشاورزی تخصیص پیدا کرده و ۱۶ درصد هم به حوزه‌ی وزارت راه‌وشهرسازی.

مصوبات، دامنه‌ی‌ وسیعی از اقدامات را دربر می‌گیرد که تاکنون از پروژه‌های بزرگ و مهمی ازجمله ورزشگاه شهید وطنی با تزریق ۷۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر بهره‌برداری شده. باتوجه به ریشه‌های اجتماعی باشگاه نساجی مازندران و تعلق خاطر مردم استان به آن، رسیدگی سریع به این باشگاه و تخصیص اعتبارات، مورد توجه رئیس‌جمهور قرار گرفت به‌طوریکه بعد از ۳۹۳ روز کار شبانه‌روزی، باشگاه به بهره‌برداری رسید.

پروژه‌ی مهم دیگر در حوزه‌ی سفر رئیس‌جمهور، نیروگاه زباله‌سوز ساری بود که با پیگیری‌های مداوم و تشکیل ستاد ویژه برای نهایی‌سازی و راه‌اندازی این پروژه، اعتبارات لازم تزریق شد. در حال حاضر به همت بسیج سازندگی، روند نهایی‌سازی این نیروگاه با پیشرفت بالای ۹۰درصد به‌صورت کلی و پیشرفت بالای ۸۵ درصد در بخش ابنیه و نصب تجهیزات، در حال رسیدگی است.

علاوه بر این پروژه‌های مهم دیگری که داشتیم تالار مرکزی ساری بود که در زمره‌ی تعهدات وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی قرار داشت. برای این پروژه طبق مصوبات سفر، ۸۰ میلیارد تومان درنظر گرفته‌شد که پس از تزریق اعتبار سرانجام پس از سال‌ها به نتیجه رسید و باحضور وزیر نیز افتتاح شد.

در جریان مصوبات سفر رئیس‌جمهور اولین پایگاه دریایی امدادونجات شمال کشور نیز در ۲۹ اردیبهشت‌ماه باحضور رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور افتتاح شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول