اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ساختمان‌های ناایمن مازندران شناسایی می‌شوند/ برنامه‌ریزی برای مقاوم‌سازی سازه‌های دارای مشکل

معاون هماهنگی امور عمرانی مازندران با اشاره به در دستور کار بودن شناسایی ساختمان‌های ناایمن استان گفت: شهرداری‌ها لیست ساختمان‌های ناایمن را به کارگروه ارسال کنند تا برای مستحکم‌سازی و بهبود ساختمان برای دستیابی به مقررات ملی ساختمان و رساندن به مرحله ایمن‌سازی تصمیم گرفته شود.

ساختمان‌های ناایمن مازندران شناسایی می‌شوند/ برنامه‌ریزی برای مقاوم‌سازی سازه‌های دارای مشکل

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، رضا علیخانی در نشست کارگروه ساختمان‌های ناایمن مازندران، با بیان اینکه، بررسی وضعیت ساختمان‌های ناایمن، فرونشست ساختمان‌ها و اطفا حریق در دستور کار وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی قرار دارد، اظهار کرد: همه استان‌های کشور مکلف به تحقق سطح بالای ایمنی ساختمان‌ها هستند و بر اساس برنامه، مازندران نیز برای تحقق اهداف خود را آماده کرده است.

وی با اشاره به شیوه‌نامه ابلاغی وزارت کشور گفت: در استان پس از بومی‌سازی فنی و تخصصی، شیوه‌نامه استانی تهیه شد، مباحث مرتبط با ساختمان‌های ناایمن موضوع مهمی است که به نحو جدی باید به آنها توجه شود چون به ایمنی شهر و جان مردم سرکار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران یادآورشد: به دنبال ساز و کاری هستیم که در همه شهرها طرح اجرا شود و فاز نخست با شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر و ساختمان‌های مهم است.

علیخانی با بیان اینکه باید ساختمان‌ها از لحاظ طبقات و حجم جمعیتی که در ساختمان‌ها شناسایی شوند، خاطرنشان کرد: ساختمان‌هایی که پرریسک از لحاظ فنی و مهندسی و مستهلک یا پر عمر هستند و قابلیت‌های لازم را از لحاظ سازه‌ای از دست دادند و احتمال فرونشست دارند، شناسایی و معرفی شوند.

وی از شهرداری‌های استان خواست تا همکاری لازم را برای اجرای طرح داشته باشند و در ادامه گفت: شهرداری‌ها لیست ساختمان‌های ناایمن شهرستان‌ها را به کارگروه ساختمان‌های ناایمن استان برای تعیین تکلیف ارسال کنند تا برای مستحکم‌سازی و بهبود ساختمان برای دستیابی به مقررات ملی ساختمان و رساندن به مرحله ایمن‌سازی تصمیم گرفته شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه کمیته شهرستان‌ها، برای پایش، رصد و شناسایی اقدام کنند، تصریح کرد: ساختار این کمیته‌ها تبیین شد و شرح و وظایف همه بخش‌ها نیز مشخص است و انتظار می‌رود تا تصویر کلی نقاط قوت و ضعف شهرها و موضوعات خاص اعلام شود.

علیخانی با بیان اینکه رصد، پایش و کنترل ساختمان‌های ناایمن شهرهای بزرگ در مرحله نخست انجام می‌شود و در مرحله بعدی نیز همه شهرها در دستور کار قرار دارد، افزود: در کنار توجه به مقررات ملی ساختمان و موضوعاتی که با ایمنی ساختمان سرکار دارد، به موضوعات اجتماعی و فرهنگی این طرح نیز توجه می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول