اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اعزام نیروهای بسیج برای کنترل آتش‌سوزی جنگل‌های کجور

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نوشهر گفت: از غروب روز ۲۹ آذر ماه در پی کسب اطلاع از آتش‌سوزی گسترده جنگل‌های بخش کجور، ضمن فراخوان نیروهای بسیجی و پاسدار، نسبت به اعزام آنان در دو مرحله به تعداد ۱۵۰ بسیجی و ۱۸ پاسدار به مناطق مورد آسیب صورت گرفت.

اعزام نیروهای بسیج برای کنترل آتش‌سوزی جنگل‌های کجور

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، مهرداد ابراهیم پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی آتش‌سوزی گسترده جنگل‌های بخش کجور این شهرستان در محدوده روستاهای دلَسم و ویسَر، نیروهای بسیجی و پاسدار در کنار سایر نیروهای خدمات‌رسان و اهالی منطقه جهت کمک به اطفاء و جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی به مناطق مزبور اعزام شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نوشهر در ادامه افزود: حدود ۱۵۰ نیروی بسیجی به همراه ۱۸ پاسدار در کنار ۱۵۰ نفر از نیروهای مردمی و همچنین نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی، آتش‌نشانی و هلال احمر شروع به اطفاء حریق و اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از سرایت آتش به سایر مناطق همجوار نمودند.

ابراهیم‌پور بیان کرد: در این مأموریت تاکنون خودروهای نظامی و شخصی بسیجیان نیز جهت نقل و انتقال نیرو و امکانات از قبیل پمپ دوشی انفرادی ، بیل و... به نزدیک ترین نقطه ممکن استفاده شده است.

وی با اشاره به شرایط نامساعد جوی از لحاظ وزش باد شدید گرم در مناطق مرتفع جنگلی و صعب العبور منطقه، کنترل حجم بالای آتش توسط نیروی انسانی بصورت میدانی را امری دشوار دانست و بیان کرد:  جهت جلوگیری از گسترش آتش که ممکن است به تهدیدی برای مناطق جنگلی همجوار و حتی جنگل‌های شهرستان نوشهر تبدیل شود، نیاز به تجهیزات بیشتر و خصوصا اعزام بالگرد به منطقه می باشد که از طریق اداره کل منابع طبیعی، فرمانداری و استانداری و با پیگیری مجموعه سپاه شهرستان و سپاه کربلا ، درخواست آن به مراجع ذیربط ارسال شده است.

ابراهیم‌پور در ادامه ضمن تقدیر از حضور متعهدانه و دغدغه مندانه نیروهای خودجوش مردمی و سایر نیروهای امدادی حاضر در صحنه که بصورت جهادی در شرایط سخت و ارتفاع بیش از هزار و ۸۰۰ متر از سطح دریا به دل آتش زدند، افزود : باتوجه به وزش باد شدید و گرم در شبانه روز گذشته زبانه های آتش، در کوتاه ترین زمان ممکن گسترش یافت و متاسفانه قریب به ۲۸ هکتار از اراضی جنگلی منطقه را در نوردید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نوشهر در پایان ابراز امیدواری کرد با لطف خداوند و بارش باران در ارتفاعات کجور در کنار تلاش‌های انسانی، شاهد اطفاء و کنترل حریق باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۶۱/غ/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول