اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

جنگل «ویسر کجور» همچنان در آتش می‌سوزد / درخواست بالگرد برای اطفای حریق

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر با بیان اینکه درخواست بالگرد برای اطفای حریق جنگل ویسر کجوررا داریم، گفت: این آتش‌سوزی در ارتفاع حدود هزار ۸۰۰ متری از سطح دریا می‌باشد و به علت وزش باد شدید هنوز موفق به مهار آتش نشده‌ایم.

جنگل «ویسر کجور» همچنان در آتش می‌سوزد / درخواست بالگرد برای اطفای حریق

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عبدالرضا سنگاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آتش‌سوزی بخشی از جنگل‌های ویسر کجور نوشهر از غروب روز گذشته آغاز شده بود، اظهار کرد: بلافاصله نیروهای امدادی برای مهار آتش‌سوزی اعزام شدند.

وی ادامه داد: برای مهار این آتش‌سوزی با وجود قرار گرفتن در ارتفاع بیش از یک هزار و ۸۰۰ متری از سطح دریا ۱۰۰ نفر از نیروهای منابع طبیعی شهرستان‌های همجوار، بسیج، سپاه و مردم منطقه و روستاهای همجوار به منطقه اعزام شدند و دیشب توانستند ۶۰ درصد این آتش سوزی را مهار کنند اما متاسفانه به علت وزش باد شدید دوباره شدت گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر تصریح کرد: در جریان این آتش‌سوزی بیشتر پوشش سطحی، درختان خشک، لاش برگ‌ها و تعداد کمی درخت در آتش سوخت.

وی که برای مدیریت میدانی مهار آتش از شب گذشته در منطقه آتش‌سوزی حضور داشت، خاطرنشان کرد: درخواست بالگرد برای اطفای حریق شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران در خصوص علت بروز این آتش‌سوزی گفت: با توجه به موقعیت مکانی احتمال این که عامل این آتش‌سوزی به دلیل کم توجهی مردم رخ داده باشد زیاد است.

سنگاری اظهار کرد: در حال حاضر چندین اکیپ از نیروهای منابع طبیعی غرب مازندران به همراه نیروهای حفاظتی و صیانتی در منطقه در حال خاموش کردن این آتش سوزی حضور دارند.

*هفته پُرکار جنگل‌بانان مازندران

 

مجید ذکریایی اظهار کرد: جنگل‌بانان مازندران طی هفته گذشته روزهای پرکاری داشتند و باتوجه به حریق‌های سریالی درحال آماده‌باش بودند تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به مهار حریق اقدام کنند‌.

 

وی افزود: طی یک هفته گذشته ۱۴ فقره حریق در جنگل‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، آمل، سوادکوه و ساری رخ داد که بیشترین بیشترین سطح حریق مربوط به بهشهر با  ۵ فقره بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_منطقه ساری بیان کرد: در آذر ماه امسال ۲۵ فقره حریق در سطح ۴۱ هکتار از جنگل‌های استان رخ داد.

این مسؤول  با اعلام اینکه پاییز امسال کاهش نزولات جوی نزولات جوی و خشک بودن سطح جنگل احتمال حریق  را در جنگل‌ها افزایش داد که در این زمینه با اعلام آمادگی ستاد مدیریت بحران و هماهنگی با سازمان جنگل‌ها برای اعزام بالگرد درصورت نیاز هماهنگی‌های لازم انجام شد.

ذکریایی با تقدیر از کمک‌های مردمی، روستانشینان، جنگل‌نشینان، دامداران و سایر گروه‌های مردمی، یادآور شد: یکی از مسائلی که مشکلاتی را در بحث حریق به همراه داشت این بود که اکثر حریق‌ها در شب بود و همین موضوع مشکلاتی را برای مهار حریق به همراه داشت ولی باتوجه به آماده‌باش محیط‌بانان در سریع‌ترین زمان ممکن در منطقه حضور یافته و نسبت به مهار حریق اقدام شد.

وی با تاکید بر اهمیت نقش جنگل در جلوگیری از وقوع سیلاب، تثبیت جنگل و مدیریت بحث کشاورزی، خاطرنشان کرد: هم‌استانی‌ها درصورت مشاهده مواری ازجمله حریق، قطع درخت، تصرف اراضی و سایر موارد را با شماره تلفن ۱۵۰۴ و یا سامانه ۱۳۹ اطلاع دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/۳۱۴۱/غ/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول