اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

انتقاد از تاخیر در ساخت اردوگاه ترک اعتیاد در مازندران

فرمانده انتظامی مازندران با انتقاد از تاخیر در ساخت اردوگاه ترک اعتیاد در استان، گفت: ساخت اردوگاه در ۲۳ استان مازندران آغاز شده و به اتمام رسیده اما در استان با وجود مشخص شدن اعتبارات این مجموعه احداث نشده است.

انتقاد از تاخیر در ساخت اردوگاه ترک اعتیاد در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار مرتضی میرزایی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران مازندران با بیان اینکه اقدامات مناسبی در استان در حوزه مواد مخدر انجام شد، اظهار کرد: در مازندران طرح برخورد با معتادان متجاهر و پاکسازی شهری از این افراد انجام شد که با توجه به مشکلات کرونا برخی از مراکز تعطیل بودند و با محدویت‌های در نگهداری افراد مواجه بودیم که با هماهنگی انجام شده اجازه ندادیم که معتادان متجاجر در شهر پرسه بزنند.

فرمانده انتظامی مازندران به اقدامات انجام شده برای مقابله با خرده‌فروشان گفت: مناطق آلوده‌ استان را شناسایی کردیم و برخورد با این قشر در دستور کار قرار گرفته است و در این زمینه توفیقات مناسبی داشتیم.

وی اضافه کرد: انتظار همکاری از سایر دستگاه‌ها را داریم، در سال آینده انتظار داریم که فعالیت‌ها گسترده‌تری انجام شود.

میرزایی با اعلام اینکه در مازندران در حوزه مبارزه با مواد مخدر اقدامات مناسب‌تری باید انجام شود، افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶ تن موادمخدر کشف کردیم که شاهد رشد ۲۴ درصدی این بخش بودیم.

وی ادامه داد: تعداد دستگیری‌های کاهش یافته اما میزان کشفیات بیشتر بوده و این نشان می‌دهد که دستگیری‌ها هدفمند بوده است.

فرمانده انتظامی مازندران در ارتباط با اجرای طرح‌های آلوده و نقاطی که باید پاکسازی می‌شد، گفت: در ۸۲۴ مورد طرح اجرا کردیم که ۵۹۴ مورد اجرای عملیات انجام دادیم.

وی اضافه کرد: در ۶۵۰ در محورهای مواصلاتی اجرای طرح کردیم و ۲۱ مورد افزایش برخورد با باند داشتیم و ۲۰ درصد تشکیل پرونده قاچاق‌چیان اصلی افزایش داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی مازندران با اعلام اینکه برخورد با خرده‌فروشان در سطح استان به کلانتری‌ها ارجاع دادیم، گفت: نسبت به سال گذشته کشفیات ما در کلانتری‌ها ۵۴ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: تعداد باندهای ما ۲۰ درصد افزایش یافته است ولی نزدیک ۶۵ باند عمده در استان فعالیت می‌کردند شناسایی کردیم.

میرزایی ادامه داد: نزدیک دو تن تریاک بوده و مابقی مواد صنعتی بوده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران با انتقاد از تاخیر در ساخت اردوگاه ترک اعتیاد در استان، گفت: ساخت اردوگاه در ۲۳ استان مازندران آغاز شده و به اتمام رسیده اما در استان با وجود مشخص شدن اعتبارات این مجموعه احداث نشده، چرا این اردوگاه در استان به بهره‌برداری نمی‌رسد ایجاد اردوگاه ترک اعتیاد یکی از مطالبات جدی است.

وی در ارتباط با برنامه‌های سال آینده نیروی انتظامی استان مازندران برای سال ۱۴۰۰، گفت: برنامه‌های آموزشی در این بخش را به صورت جدی در دستور کار داریم.

فرمانده انتظامی مازندران، برگزاری نمایشگاه‌ها مختلف از آسیب‌های موادمخدر را در برنامه داریم، گفت: پیگیری برای احداث ارودگاه که باید در مازندران ایجاد شود، ظرفیت احداث این مجموعه در استان وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: به دنبال استقرار ثابت و دائم پلیس در مراکز آلوده استان مازندران هستیم که بتوانیم رصدها را دائمی انجام دهیم.

میرزایی تجهیز پلیس به امکانات نوین و فنی برای کشفیات مواد مخدر خبر داد و اظهار کرد: شناسایی و برخورد با قاچاق‌چیان عمده و ضربه به بنیان‌های مالی این قشر را در دستور کار داریم.

وی با اعلام اینکه برگزاری نشست‌های تخصصی تشریح آسیب‌های موادمخدر در سطح استان را در دستور کار داریم، گفت: برای عملیاتی کردن این موضوع از ظرفیت رسانه‌ها استفاده می‌کنیم.

فرمانده انتظامی مازندران خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۰ ایجاد پاسگاه سیار مبارزه با موادمخدر را پیش‌بینی کردیم که به جهت مقطعی از این ظرفیت برای کنترل مسیرها اقدام می‌کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول