اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کمتر از 40 درصد معادن مازندران فعال هستند

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت 251 معدن در استان وجود دارد که 125 آن فعال است اما از نظر سازمان نظام مهندسی معدن استان، تنها 70 معدن فعالیت می‌کند، گفت: کمتر از 40 درصد معادن مازندران فعال هستند.

کمتر از 40 درصد معادن مازندران فعال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس در ساری، هادی حمیدیان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفدهمین اجلاسیه هیأت‌های عمومی سازمان نظام مهندسی معدن 21 تا 23 خردادماه در مازندران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این اجلاسیه در مجتمع نفت محمودآباد برگزار خواهد شد، افزود: نمایندگان تمامی سازمان‌های نظام مهندسی معدن کشور، تحصیل‌کردگان و اعضای مهندسی سازمان معدن در این اجلاسیه حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران با بیان اینکه اجلاسیه عمومی نظام مهندسی معدن در راستای بحث و تبادل نظر موضوعات معدنی و ارتقاء خدمات‌رسانی به بهره‌برداران برگزار خواهد شد، بیان کرد: اجلاسیه عمومی نظام مهندسی معدن با حضور اساتید این حوزه برگزار خواهد شد که راهکارها برای بررسی معضلات و برطرف کردن مشکلات در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حمیدیان با اشاره به حضور جمعی از نخبگان معدنی کشور در این اجلاسیه، خاطرنشان کرد: هیأت مدیره‌های نظام مهندسی معدن استان‌های کشور در اجلاسیه نظام مهندسی معدن حضور پیدا خواهند کرد و شرح وظایف هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی در این اجلاسیه مورد برسی قرار می‌گیرد.

وی افزایش ایمنی و بهره‌وری معدن را از مهم‌ترین وظایف سازمان نظام مهندسی معدن دانست و افزود: معادن باید از نظر اقتصادی فعالیت پویا داشته باشند و از طرفی دیگر نباید به محیط زیست آسیب برسانند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران با بیان اینکه در فعالیت معادن یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و نظارت‌های ما مبحث ایمنی معادن و سلامت جان کارگران است، اضافه کرد: حوادث در معادن می‌تواند ابعاد مختلف گسترده‌ای داشته باشد و ما به‌دنبال افزایش سطح ایمنی معادن در مازندران هستیم.

حمیدیان با اشاره به اینکه 38 هزار تحصیل‌کرده در حوزه معدن در کشور وجود دارند، افزود: سازمان نظام مهندسی معدن مازندران هزار و 500 عضو دارد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت 251 معدن در مازندران وجود دارد که 125 آن فعال است اما از نظر سازمان نظام مهندسی معادن استان تنها 70 معدن فعالیت می‌کند، عنوان کرد: کمتر از 40 درصد معادن مازندران فعال هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران با بیان اینکه غیر فعال بودن معادن دلایل مختلفی دارد و مهم‌ترین دلایل آن منابع طبیعی، مشکلات محیط زیستی، معارضین محلی و مشکلات اقتصادی به‌شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: انتظار همکاری و تعامل بیشتر محیط زیست و منابع طبیعی با فعالیت معادن را داریم و اگر زمانی جلوی فعالیت یک معدن بخاطر مشکلات محیط زیستی و منابع طبیعی گرفته می‌شود باید راهکار آن هم داده شود.

حمیدیان با بیان اینکه ضریب اشتغال‌زایی معدن نسبت به دیگر فعالیت‌ها بالاتر است و باید برای فعالیت بیشتر معادن همه دستگاه‌ها همسو شوند، بیان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی که در کشور وجود دارد باید به فعالیت معادن توجه بیشتری کنیم.

وی با بیان اینکه معدن گرانیت در کلاردشت و آلاشت وجود دارد که به علت مشکلات جاده‌ای و معارضین محلی غیر فعال هستند، گفت: در خرید تجهیزات خودرویی و ادوات سنگین برای جابجایی مصالح معادن با افزایش شدید قیمت‌ها مواجه هستیم.

انتهای پیام/86031/غ/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول