اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اهدای ۱۵۸۲ سری جهیزیه به نیازمندان/ ساخت 37 روزه مسکن با کمک بسیج سازندگی

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی گفت: یک هزار و ۱۰۳ سری جهیزیه از ابتدای سال تحویل خانواده‌ها شده و ۲۴۶ سری نیز در هفته احسان و نیکوکاری تحویل داده می‌شود.

اهدای ۱۵۸۲ سری جهیزیه به نیازمندان/ ساخت 37 روزه مسکن با کمک بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مجید مومنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت اعیاد شعبانیه با بیان اینکه کمیته امداد نهاد مردمی، مردم‌پایه و خدمت‌محور است، اظهار کرد: در سطح استان ۳۵۱ مرکز نیکوکاری توسط مردم اداره می‌شود؛ نهادهای دولتی هم در این مسیر کمک می‌کنند تا قدم‌های مثبتی برای خانواده های ولی نعمت برداریم.

وی تعداد خانوادهای تحت حمایت کمیته امداد را ۴۷ هزار و ۵۰۰ خانوار برشمرد که شامل ۸۵ هزار نفر می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی بیان کرد: ۶۰ درصد خانواده‌های ولی نعمت را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که ۱۰ درصد از این بانوان به دلیل جدا شدن از همسر تحت حمایت قرار دارند.

مومنی با بیان اینکه ۲۷ هزار نفر از خانواده‌های تحت پوشش کمیته را سالمندانی تشکیل می‌دهند که بیشتر در روستاها ساکن هستند و سال‌ها خود مولد بودند، ادامه داد: اگر فرزندان آنها به سالمندان نیکی و کمک کنند و یا در بخش بیمه درست اقدام می‌کردند، نیازی به حمایت‌های این نهاد نبود.

اهدای ۱۵۸۲ سری جهیزیه به نیازمندان

وی با اشاره به اقدامات کمیته امداد از ابتدای سال جاری خاطرنشان کرد: یک هزار و ۱۰۳ سری جهیزیه از ابتدای سال تحویل خانواده‌ها شده و ۲۴۶ سری نیز در هفته احسان و نیکوکاری تحویل داده می شود؛ ۲۳۳ سری جهیزیه توسط مراکز نیکوکاری اهدا شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی ادامه داد: دو هزار و ۵۹۸ قلم کالای ضروری شامل یخچال، اجاق گاز، کولر و... تحویل خانواده‌های تحت پوشش شده است.

کمک ۴۲۲ میلیارد تومانی خیرین به کمیته امداد

مومنی میزان پرداخت ماهیانه مستمری به افراد تحت پوشش استان را ۳۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در بخش فرانشیز و خدمات ویژه به نیازمندان، تاکنون ۳۷ هزار و ۴۰۸ مراجعه بوده که حدود ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان توسط خیرین و کمیته امداد پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۴۲۲ میلیارد تومان توسط خیرین به کمیته امداد کمک شده است اضافه کرد: در بحث ایتام و نیازمندان از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مستقیما به خانواده‌های ایتام و محسنین که ۵ هزار و ۸۵۲ نفر هستند، پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: به ۱۱ هزار و ۵۳ دانش‌آموز بالغ بر ۸ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان و همچنین برای هزینه درسی ۵۰۴ دانشجو نیز ۸۰۰ میلیون تومان با کمک خیرین پرداخت شده است.

مومنی با بیان اینکه اساس کار کمیته امداد توانمندسازی فرهنگی خانواده‌هاست کرد: در این خصوص تلاش‌های زیادی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اشتغال و مسکمن زیرمجموعه‌های بخش اقتصادی خانواده‌ها است یادآور شد: در ساخت مسکن در دو سال گذشته دو هزار و ۸۸۱ واحد تحویل خانواده‌ها شد که بالغ بر ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار بوده که توسط خیرین و کمیته امداد و بانک پرداخت شده البته این مبلغ بدون احتساب زمین است چرا که راه و شهرسازی، خیرین و بنیاد مسکن زمین رایگان در اختیار گذاشته بودند.

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی اظهار کرد: بیش از ۵ هکتار زمین توسط راه و شهرسازی در سطح استان تحویل داده شد.

مومنی با اشاره به بحث اشتغال بیان کرد: طی بررسی های صورت گرفته از ۲۷ هزار خانواده، ۱۴ هزار خانواده مستعد به اشتغال شناخته شدند، برای ۷ هزار و ۵۰۰ خانواده اشتغال ایجاد شده و ۵۶۰ میلیارد تومان اعتبار پرداختی به آنها بوده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۸ هزار و ۲۰۰ طرح فعال توسط خانواده‌ها در بحث اشتغال وجود دارد که اگر درآمد آنها به حداقل دریافتی اداره کار برسد از حمایت کمیته امداد خارج شده و خودکفا می‌شوند.

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی گفت: ۲۲۰ هزار خانوار شناسنامه‌دار در کمیته امداد استان مشترک صدقات و خیر هستند و به این مجموعه کمک می‌کنند.

مومنی با بیان اینکه ۷ هزار و ۸۰۰ خانوار نیازمند شدید مسکن هستند و این موضوع اعلام شده ادامه داد: در مقاطعی با کمک گروه‌های جهاد و بسیج سازندگی که همیشه پای کار بودند، واحدهای ۶۰ متری در مدت زمان ۳۷ روز ساخته شده است.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۸۰۰ پایگاه در استان مرکزی نیز در هفته احسان و نیکوکاری برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برپا می‌شود افزود: این پایگاه‌های در مراکز نیکوکاری، مدارس، مساجد و پایگاه‌های بسیج فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی یادآور شد: مردم و افراد نیکوکار در سال گذشته ۶۱ میلیارد تومان در آغاز سال نو به نیازمندان کمک کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول