اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

وحدت بین شیعه و سنی بر هر دشمنی مقابله می‌کند

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه وحدت بین شیعه و سنی بر هر دشمنی مقابله می‌کند، از همه مسلمانان خواست در مقابل افرادی که به دروغ بین مسلمانان اختلاف افکنی می‌کنند ایستادگی کرده و در گسترش وحدت بین شیعه و سنی و سایر مذاهب تلاش کنند.

وحدت بین شیعه و سنی بر هر دشمنی مقابله می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام عباس دانشی به مناسبت هفته وحدت با حضور در اردوگاه شهید ناصری ساوه و در بین مسلمانان اهل سنت، ضمن تبریک این ایام با تاکید بر وحدت و انسجام میان مسلمانان اظهار کرد: پیامبر اسلام کامل‌ترین و مقرب‌ترین انسان در همه عالم بود و تنها کسی بود که توانست تا دو قدمی عرش خدا برود و بر همه اسرار عالم آگاه شود.

وی افزود: یکی از بارزترین شاخصه‌های پیامبر اسلام (ص)امر به وحدت و محبت و دوستی بود و اگر مسلمانان به درس‌های پیامبر به درستی توجه می‌کردند سرنوشت این چنینی سراغ جوامع اسلامی نمی‌آمد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه مسلمانان چاره‌ای جز وحدت ندارند تاکید کرد: اگر مسلمانان در سراسر دنیا با هم متحد شوند هیچ ابرقدرتی توان مقابله با آن را ندارد چراکه دین ما دین کامل و کتاب آسمانی ما کتاب نجات بشر است.

دانشی تصریح کرد: اگر می‌بینید که دنیا مسلمانان را به جان هم انداخته، به خاطر ترس از گسترش قرآن است چون می‌دانند که اگر قرآن به گوش عالمیان برسد از سایر کتب دینی پیروی نمی‌کنند چراکه قرآن نسخه کاملی از سایر کتب دینی است.

وی با بیان اینکه با گذشت ۱۴۰۰ سال از نزول قرآن همچنان کلمه‌ای در آن دچار تغییر نشده گفت: قرآنی که اکنون در برخی موزه‌ها نگهداری می‌شود و قدمتی هزارساله دارد با قرآنی که امروزه در حال چاپ است کلمه‌ای تفاوت ندارد و خود این موضوع معجزه‌ای در جهان هستی تلقی می‌شود.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: برخی کتب دینی به جز قرآن بارها دستخوش تغییرات شده و اکنون از آنها چند نسخه وجود دارد اما طبق تایید کارشناسان جهان قرآنی که با دست خط صحابه پیامبر و امام علی (ع) در آن دوره نوشته شده با قرآن‌های امروزی برابر است که این نشان از عظمت و قدرت پروردگار و کامل بودن دین اسلام است.

دانشی با تاکید بر این موضوع که کتبی مثل شاهنامه و مثنوی‌ها و دیگر کتب این چنینی دستخوش تغییرات شده گفت: معجزه الهی یعنی قرآنی که امروز در دست چند میلیارد انسان با زبان‌های مختلف در حال استفاده است با قرآنی که در دست پیامبر خدا بود تفاوتی نداشته و ندارد.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌های بیگانه برای جلوگیری از گسترش اسلام و قرآن، به هر کاری دست زده‌اند، اظهار کرد: اگر رفاقت‌ها و محبت‌ها و صمیمیت‌ها در دنیای اسلام باشد و هر مسلمانی بداند وظیفه‌اش نسبت به محبت به سایر ادیان و مذاهب چیست بخش مهمی از این راه را پیموده‌ایم.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: یکی از مهم‌ترین راه های وحدت این است که اولا به دین و آیین هم احترام بگذاریم و دوما در صورت حکومت شیعه بر سنی یا سنی بر شیعه عدالت و کرامت را رعایت کنیم و بدانیم که پیامبر خدا برای همه مردم دنیا محبت و مودت و دوستی می‌خواهند.

دانشی خاطرنشان کرد: ما مسلمانان باید تفاوت مذهبی هم را درک کنیم و بدانیم هر مذهب و آیین اعتقادات و رسوم خاص خود را دارد و مذهب به عنوان یک ارتباط بین فرد و خدای فرد است که از بدو تولد تا برزخ با اوست.

وی در ادامه با اشاره به تحولات افغانستان افزود: رهبران افغانستان بعد از موفقیت در جنگ شوروی و غلبه بر توپ و تانک و جنگنده اما نتوانستند بر تفرقه پیروز شوند و به همین دلیل آمریکایی ها مسلط به امور افغانستان شدند و ۲۰ سال مسلمانان این کشور را قتل عام کردند.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه وحدت بین شیعه و سنی بر هر دشمنی مقابله می‌کند، از همه مسلمانان خواست در مقابل افرادی که به دروغ بین مسلمانان اختلاف افکنی می‌کنند ایستادگی کرده و در گسترش وحدت بین شیعه و سنی و سایر مذاهب تلاش کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول