اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تأسیس دفاتر خدمات قضایی از مهمترین اقدامات دوران تحول در دستگاه قضا بود

رئیس دادگستری ساوه گفت: تأسیس دفاتر خدمات قضایی از مهمترین اقدامات دوران تحول در دستگاه قضا بود.

تأسیس دفاتر خدمات قضایی از مهمترین اقدامات دوران تحول در دستگاه قضا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، هادی ملکی صبح امروز در جریان بازدید از دفاتر خدمات قضایی در شهر ساوه با بیان اینکه یکی از کارهای بزرگ، مهم و شایسته‌ای که در دوران تحول دستگاه قضا انجام شد تأسیس دفاتر خدمات قضایی بود اظهار کرد: راه‌اندازی این دفاتر کمک شایانی هم به مردم و هم به مجموعه دستگاه قضا کرد و از بار مراجعات مردم به دادگستری کاسته شد.

وی افزود: تا قبل از راه‌اندازی این دفاتر روزانه مراجعات بسیار زیادی و بعضاً بی‌مورد به دادگستری را شاهد بودیم که هم باعث گرفته شدن وقت مردم و قضات می‌شد و هم ازدحام و شلوغی و مشکلات خاص خود را به همراه داشت.

رئیس دادگستری ساوه با بیان اینکه در حال حاضر در شهر ساوه ۲ دفتر خدمات قضایی فعالیت می‌کنند ادامه داد: در حال حاضر مراجعات مردمی برای پیگیری پرونده‌ها از طریق دفاتر صورت می‌گیرد و نتایج خوب و مثبتی را به دنبال داشته البته نواقص و ایراداتی نیز وجود دارد که تلاش می‌شود با شناسایی و انعکاس آنها به معاونت فناوری قوه قضایی، آنها را رفع کنیم.

ملکی خاطرنشان کرد: اعلام شکایت مردم و ارائه دادخواست برای دادگستری، دیوان عدالت و دیوان عالی کشور از طریق دفاتر خدمات قضایی صورت می‌گیرد و ممکن است در آینده نیز دسترسی‌های بیشتری مثل دادسرای نظامی جهت شکایت از نیروهای نظامی نیز داده شود.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی شهرستان ساوه با ۶ شعبه حقوقی در دادگاه، پنج شعبه کیفری ۲ و یک شعبه کیفری یک اداره می‌شود تصریح کرد: در حال حاضر یک شعبه دادگاه انقلاب، دو شعبه اجرای احکام مدنی و در دادسرا نیز پنج شعبه دادیاری و چهار شعبه بازپرسی و سه شعبه اجرای احکام و یک شعبه سرپرستی امورات مردم را انجام می‌دهند.

به گزارش فارس هادی ملکی رئیس دادگستری و مجید علیپور دادستان شهرستان از دو دفتر خدمات قضایی سرخیل و شکری بازدید و در جریان مشکلات و امور جاری این دفاتر قرار گرفتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول