اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

برای ساخت ایرانی قوی نیازمند خودباوری و توانمند کردن نسل جوان هستیم

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: برای ساخت ایرانی قوی در گام دوم نیازمند خودباوری و توانمند کردن نسل جوان و جامعه هستیم که دفاع مقدس در این راستا بهترین الگوی عملیاتی است.

برای ساخت ایرانی قوی نیازمند خودباوری و توانمند کردن نسل جوان هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار محسن کریمی ظهر امروز در هفتمین نشست دانشنامه دفاع مقدس استان اظهار کرد: ملت ایران در طول ۴۲ سال گذشته با دو مؤلفه ایثار و شهادت توانستند موجب پایداری و اقتدار نظام اسلامی شوند و این دو مؤلفه برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است که همچون گنجی عظیم پیش روی ملت قرار گرفته است.

وی افزود: امروز اگر ملت و نظام اسلامی توانسته در طول ۴۲ سال گذشته با اقتدار در برابر طوفان توطئه‌های دشمنان با قوت بایستد این به برکت ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان در طول سال‌های گذشته است که همه این رفتارهای ارزنده با تأسی و برگرفته از گنج دفاع مقدس می‌باشد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی  بیان کرد: امروز برای پایداری، پیشرفت، رسیدن به قله‌های بلند عزت و سربلندی و اقتدار روزافزون نظام اسلامی نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پویایی فرهنگ دفاع مقدس هستیم که باید در همه ابعاد به آن توجه شود.

کریمی با بیان اینکه مؤلفه‌های بسیاری در فرهنگ دفاع مقدس وجود دارد که اگر امروز به عنوان فرهنگی رایج در کشور عملیاتی شوند قطعاً آثار و برکات آن را به‌وضوح می‌بینیم و این مؤلفه‌ها بیشتر باید برای جوانان تبیین و الگوسازی شوند بیان داشت: امروز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یک نیاز حیاتی محسوب می‌شود که همه باید در ابعاد مختلف به آن پایبند باشند و در این راستا از ابزارهای مختلف به‌کارگیری کنند.

وی اضافه کرد: امروز برای ساخت ایرانی قوی در گام دوم نیازمند خودباوری و توانمند کردن نسل جوان و جامعه هستیم که دفاع مقدس در این راستا بهترین الگوی عملیاتی است و به‌وضوح می‌بینیم بسیاری از دستاوردهای امروز برگرفته از روحیات دفاع مقدس می‌باشد و لذا باید برای ترویج این فرهنگ ارزشمند از هر فرصتی استفاده کنیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بابیان اینکه اگر توانستیم فرهنگ دفاع مقدس و رفتارهایی که در آن مقطع در کشور جاری بود به عنوان یک فرهنگ حاکم بر کشور طنین‌انداز کنیم قطعاً عبور از مقاطع حساس بسیار راحت‌تر خواهد بود افزود: ماندگاری و پایداری فرهنگ دفاع مقدس نیاز به پاسداری و انتقال صحیح این فرهنگ ارزشمند دارد و باید بتوانیم آن را در چارچوب‌های علمی و دقیق به‌درستی به نسل جدید منتقل کنیم.

کریمی با بیان اینکه پاسداری همه‌جانبه و جلوگیری از تحریف دفاع مقدس اصل مهم و رویکردی لازم است که همه باید در اجراشدن صحیح آن مشارکت داشته باشند تصریح کرد: در راستای عمل به وظایف در حوزه پاسداری، انتقال صحیح و جلوگیری از تحریف فرهنگ دفاع مقدس دانشنامه استانی دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفته که سعی داریم کلیه عناصر و مسائل مرتبط با عملکرد استان در همه ابعاد در مقطع هشت ساله جنگ تحمیلی در آن دیده شود.

وی اضافه کرد: تهیه دانشنامه دفاع مقدس یک پروژه علمی استانی است و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به عنوان سند افتخار استان مرکزی مطرح است و لذا می‌طلبد همه دستگاه‌ها و عناصری که می‌توانند تأثیرگذار باشند در این پروژه مهم مشارکت داشته باشند و یک بار دیگر افتخاری بزرگ برای استان مرکزی در حوزه دفاع مقدس به ثبت برسانند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان داشت: بیش از ۵۰۰ پرونده علمی جامع در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی تهیه شده که از پیشرفت‌های قابل توجهی برخوردار هستند و نیاز است برای تکمیل صددرصدی آنها هم‌افزایی و تعامل جدی صورت گیرد.

کریمی گفت: تشکیل ۵۰۰ پرونده علمی در حوزه دفاع مقدس استان مرکزی نشان از پیشرفت و موفقیت شورای دانشنامه استان دارد و این ساختار و سازمان‌دهی که امروز در حوزه دفاع مقدس استان دیده می‌شود به برکت زحمات و اقدامات زیرساختی کنگره شهدای استان است که زمینه را برای فعالیت‌های متنوع در حوزه ایثار و شهادت فراهم کرده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این نشست گفت: عملکرد هشت ساله ملت ایران در دفاع مقدس که مملو از صحنه‌های زیبا و حماسه ساز است امروز همچون الگویی درخشان پیش روی ما قرار گرفته که البته باید علاوه بر اینکه فناوری بهره‌برداری از این الگو را به خوبی بیاموزیم، همچنین برای انتقال صحیح آن در همه ابعاد تلاش کنیم.

غلامرضا کریمی اظهار کرد: در راستای انتقال صحیح و جامع فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف و به فراموشی سپردن این فرهنگ تهیه دانشنامه استانی از ابتدای سال در دستور کار قرار گرفته که امروز به پیشرفت قابل توجهی دست پیدا کرده است.

 

وی افزود: تهیه مجموعه‌ای ماندگار تحت عنوان دانشنامه دفاع مقدس که با شیوه‌های علمی رایج در اطلاع‌رسانی جامعیت داشته باشد و در عین حال متناسب با نیازهای مخاطب نسل جدید باشد از تأکیدات مقام معظم رهبری و از نیازهای امروز بود که دانشنامه دفاع مقدس اقدامی مؤثر برای پر کردن این خلأ می‌باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان داشت: تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های اداری و مرتبط برای تهیه دانشنامه یک امر حیاتی است و این مسئله علاوه بر اینکه ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح را دارد در ماده ۸۶ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی کشور در مصوبه سال ۹۵ نیز بر آن تأکید دارد و لذا می‌طلبد برای تهیه آن مشارکت و هم‌افزایی داشته باشند.

کریمی ادامه داد: در استان مرکزی با اقدامات زیرساختی که در گذشته توسط کارگروه‌های کنگره شهدای استان مرکزی انجام شده بود پیشرفت بسیار قابل توجهی در حوزه دانشنامه دیده می‌شود که نسبت به سایر استان‌ها پیشگام هستیم.

وی افزود: تاکنون بیش از ۶۲۲ مدخل در سطح استان نهایی شده که بیش از ۱۲۴ مقاله نیز در این راستا تهیه شده و بیش از ۵۰۰ پرونده علمی تشکیل شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: یکی از ضرورت‌های پیشرفت کار تشکیل ساختار و سازمان یا همان کمیته‌های تخصصی است که از ماه‌های گذشته این کمیته‌ها با حضور فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها تشکیل شده‌اند و ۶ کمیته تخصصی امروز سازمان‌دهی خود را دارند.

کریمی یادآور شد: کمیته شهدا و اشخاص، کمیته جغرافیا، کمیته فرهنگی، کمیته اجتماعی، کمیته نظامی و کمیته جمع‌آوری با حضور اعضا جلسات خود را به طور هفتگی تشکیل می‌دهند که ۳ ناظر محتوایی، علمی د ادبی بر روی فعالیت‌ها نظارت دارند.

وی گفت: امیدواریم با تلاش‌ها و اقدامات سازنده در راستای تهیه دانشنامه بتوانیم یک سندی جامع که افتخار استان مرکزی محسوب می‌شود و مردم استان به این عملکرد افتخار می‌کنند تهیه کنیم و در اختیار نسل جوان و نسل‌های بعدی قرار دهیم تا برکات آن را در آینده، جامعه احساس کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول