اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

دهه فجر یک رویداد تاریخی بزرگ و فراموش‌نشدنی است

امام جمعه شهر آوه گفت: دهه فجر یک واقعه تاریخی بزرگ و فراموش‌نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

دهه فجر یک رویداد تاریخی بزرگ و فراموش‌نشدنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک صبح امروز جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر آوه در با دستور جلسه اعتلا جوانان – برنامه‌های دهه فجر و تشکیل و تقویت جبهه مردمی و انقلابی با حضور گودرزی بخشدار مرکزی و کلیه اعضا در محل دفتر امام جمعه شهر آوه خبر داد.

در این جلسه امام جمعه شهر آوه ضمن تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر یک واقعه تاریخی بزرگ و فراموش‌نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است؛ انقلابی که رساترین فریاد تاریخ، یعنی امام امت، آن را رهبری کرد و به فرجام رساند و برای حفظ آن، با تمام وجود تلاش کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نیکویی ماهانی اظهار کرد: انقلاب اسلامی مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود که در آن عده‌ای قلیل، با اعتقادی وسیع و راسخ، نیروهای کفر و باطل را شکست دادند و چشم قدرتمندان را خیره ساختند.

وی افزود: سال ۱۴۰۰ را سال عملیات پایه برای عملیات‌های فرهنگی دانست و افزود: سامانه راهبری فرهنگی باید با اولویت‌بندی مناطق، ظرفیت شناسی و تشکیل کارگروه برنامه‌ریزی با هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و تنظیم وظایف در سامانه راهبردی فرهنگی تشکیل شود.

امام جمعه شهر آوه بیان کرد: باید از ظرفیت جوانان در همه امور استفاده کرد و به منظور پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جوانان طرح‌های حمایتی نظیر خرید مسکن، وام ازدواج  و ایجاد اشتغال را برنامه‌ریزی کرد.

بخشدار مرکزی با اشاره به اهمیت و جایگاه شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید در راستای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری جهت پیشبرد اهداف فرهنگی بوده و ضمانت اجرایی نیز داشته باشد.

کیوان گودرزی افزود: در چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی و با توجه به وضعیت در کلیه روستاهای شاخص بخش مرکزی مراسم گرامیداشت دهه فجر برگزار شود و مسئولین هم در کنار مردم در این مراسم شرکت نمایند.

وی با اشاره به موضوع جلسه عنوان کرد: نوجوانان و جوانان آینده‌سازان این نظام مقدس می‌باشند و باید در جهت رفع نیازهای آنان تلاش کرد و برای رسیدگی به مشکلات آنها در جلسه جداگانه از آنها دعوت به عمل آورد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه ضمن گرامیداشت چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: باید مسئله حمایت از فعالین فرهنگی مد نظر قرار گیرد و به منظور ارتقای سطح دانش فعالین عرصه فرهنگی مهارت‌های لازم نیز به آنها داده شود.  

حسین محمودی فر اظهار کرد: در این خصوص باید آسیب‌شناسی درست و جامعی در سطح شهر باید صورت پذیرد و همدلی و هم‌افزایی و تبادل نظر بین فعالان فرهنگی بیشتر شود که نتیجه این همدلی تدوین برنامه‌های فرهنگی وزین در سطح شهر خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول