اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

دهه فجر امسال باشکوه‌تر از هر زمانی برگزار شود/ جوانان را با دستاوردهای انقلاب آشنا کنیم

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: مردم برای برگزاری باشکوه دهه فجر امسال برنامه ریزی کنند و منتظر دستگاه‌های اجرایی نمانند.

دهه فجر امسال باشکوه‌تر از هر زمانی برگزار شود/ جوانان را با دستاوردهای انقلاب آشنا کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام دکتر محمد عبادی‌زاده امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: ایام الله دهه فجر را در پیش رو داریم و مهم‌ترین مسأله در این باره برگزاری باشکوه مراسمات مرتبط با این دهه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی به جوانان است.

وی با تصریح بر این که دشمنان مرتبا به دنبال تحطئه ذهنی نسل جوان جامعه ما برای ناکارآمد جلوه‌دادن نظام و انقلاب اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و خدمات صورت گرفته در 42 ساله اخیر برای رفع محرومیت و مشکلات از زندگی نقاط مختلف کشور یک ضرورت برای ایستادگی در برابر جوسازی‌های شوم دشمنان است.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد:  مردم به صورت خودجوش خانه و محله‌شان را با نمادهای دهه فجر و پرچم‌ها تزیین کنند. باید متناسب با وضعیت کرونایی برنامه‌هایی طراحی و نمونه کارهای خوب محرم و صفر در دهه فجر نیز تکرار شود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده در ادامه به در پیش بودن روز زن اشاره و میلاد امام خمینی (ره) اشاره و گفت: این روز فرصتی برای بیان و تجلیل از نقش زنان هر خانواده به عنوان محوری‌ترین فرد ثبات بخش به زندگی و مسؤول اصلی تربیت فرزندان است و ما باید رهرو سیره رسول مکرم اسلام باشیم که همواره در حیات طیبه‌شان بر احترام به زنان و مادران تأکید داشتند.

وی تبیین جایگاه زن در اسلام و بررسی حیات سراسر برکت زنان شاخص اسلام نظیر حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت زینب (س)، حضرت خدیجه و حضرت معصومه و ... را از عوامل موثر در گسترش و ترویج فرهنگ عفاف در جامعه برشمرد و عنوان کرد: غرب نگاهی ابزاری به زنان دارد اما نگاه اسلام به زنان، نگاهی متعالی و محوری و کانونی در زندگی بشر است و ما به وجود مادرانی در عصر حاضر افتخار می‌کنیم که فرزندان رشیدی همچون شهدای عزیز ما را پرورش داده و به دامان اسلام پروراندند.

وی همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس بر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید و بیان داشت:  اگر جامعه در برابر منکرات بی‌تفاوت باشد، قبه و زشتی منکر آرام آرام از دست می‌رود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در پایان به شهادت یکی از مرزبانان غیور کشورمان در روز گذشته در اثر حمله قاچاقچیان اشاره و گفت: این اتفاق بسیار نگران کننده و متأثر کننده‌ای بود. اگر کوچک‌ترین اتفاقی برای یک قاچاقچی در این قبیل مسائل پیش می‌آمد، هیاهوی فضای مجازی جهت حمایت از او بالا می‌گرفت، مگر این نیروهای انتظامی فرزندان ما نیستند؟ بخشی از دلایل معضل قاچاق به مشکلات معیشت مردم باز می‌گردد، از این رو برای حل چنین مشکلاتی مسئولان امر باید به فکر معیشت مردم باشند و برای آنان شغل ایجاد کنند. از طرفی باید با پدیده جرئت پیدا کردن قاچاقچیان در به شهادت رساندن فرزندان عزیز این مرز و بوم نیز برخوردهای جدی صورت بگیرد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول