اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

گلایه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از مسئولان/ چرا میدان مبارزه با کرونا را خالی کرده‌اید؟!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با انتقاد از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گفت: مدیران چرا میدان مبارزه با کرونا را خالی کرد‌ه‌اند؟

گلایه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از مسئولان/ چرا میدان مبارزه با کرونا را خالی کرده‌اید؟!

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سیدمحمد جمالیان ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه به صورت ویدئوکنفرانس اظهار کرد: شرایط استان از نظر کرونا به هیچ عنوان شرایط خوبی نیست، این درحالی است که مدیران دستگاه‌ها همکاری لازم را در این زمینه ندارند.

وی تصریح کرد: متاسفانه روز به روز بر تعداد آمار مبتلایان به کرونا در استان افزوده می‌شود و وضعیت استان را در شرایط بحرانی قرار داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه مشارکت مردم و مسوولان در مهار و کنترل و پیشگیری این بیماری به شدت کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: اینکه برخی از مدیران میدان مبارزه با کرونا را ترک کرده و تمام مسئولیت‌ها را بر گردن دانشگاه و کادر پزشکی و درمانی گذاشته‌اند، بسیار نگران کننده است و می‌تواند اثرات بسیار ناگواری برای استان در پی داشته باشد.

جمالیان گفت: در مبارزه با کرونا همه سهیم هستند، مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مسوولان با نظارت و همکاری با دانشگاه در این مهم نقش دارند، امروز شاهد هستیم مدیران دست از کار کشیده و نگاه‌ها را به سمت دانشگاه دوخته‌اند، در حالی که توان و ظرفیت و امکانات دانشگاه پاسخگو نیست.

 تاوان کم‌لطفی‌ها و بی‌توجهی‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کارکنان  بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پس می‌دهند

وی بیان داشت: امروز تاوان کم‌لطفی‌ها و بی‌توجهی‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی را همکاران ما در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پس می‌دهند، در حالی که هفت ماه کار در شرایط سخت کرونایی هر فردی را فرسوده و خسته می‌کند و همکاران ما نیز دیگر خسته شده‌اند و این در حالی است که این عزیزان یک سال کارانه و شش ماه اضافه کاری دریافت نکرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه با در پیش بودن هوای سرد بر شدت این بیماری افزوده خواهد شد، گفت: برخی از صنوف کم‌ترین همکاری را رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند، رفت و آمدها کنترل نمی‌شود و مشارکت مردم نیز به شدت کاسته شده که ما بسیار نگران این شرایط هستیم. 

یک سوتفاهمی ایجاد شده برای اذهان عمومی، اینکه ما باید با کرونا زندگی کنیم، خیلی تفاوت دارد با عادی انگاری، با کرونا زندگی کردن یک شرایط خاص خود را دارد

جمالیان گفت: یک سوتفاهمی ایجاد شده برای اذهان عمومی، اینکه ما باید با کرونا زندگی کنیم، خیلی تفاوت دارد با عادی انگاری، با کرونا زندگی کردن یک شرایط خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: برای کرونا زندگی کردن چند شرط لازم است، اینکه یاد بگیریم با کرونا چگونه زیادی روزمره را بچرخانیم،  در شرایط کرونایی مراسم عروسی‌ها، جشن تولدها، شب‌نشینی‌ها باید حذف شود،  مسائل روحی در کنار مسائل جسمی مهم است و می‌توان مهمانی‌ها را با تعداد بسیار اندک و به صورت محدود برگزار کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان داشت: با کرونا دیگر نمی‌توان با هر تعطیلی به مسافرت رفت، مسافرت‌های درون استانی هم تهدید است و باید این مسائل را جدی گرفت.

جمالیان همچنین گفت: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۳۵۰مورد جدید ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده‌اند که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به  ۱۶۵۱۶ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه از تعداد ۳۵۰مورد جدید در استان ۴۱مورد این بیماران در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند، افزود: ۳۰۹مورد از بیماران جدید که شناسایی شده‌اند نیز به صورت سرپایی بوده‌اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده‌اند.

به گفته وی متاسفانه در این مدت ۹ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان مرکزی گزارش شده است که بر این اساس تعداد فوتی‌ها در اثر ابتلا به این ویروس ۵۷۵ نفر می‌باشد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول