اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فارس من|‌ درخواستی برای نصب پل‌های عابر پیاده به شورای ترافیک نیامده است

تقاطع غیرهم‌سطح امیرکبیر یا همان میدان فراهان یکی از تقاطع‌های پرتردد استان مرکزی است که با ایجاد شدن آن و نبود پل عابر پیاده قبل از این تقاطع مشکلات بسیار متعددی برای شهروندانی که در این محدوده ساکن هستند و یا قصد تردد در این محدوده را دارند، ایجاد کرده است.

فارس من|‌ درخواستی برای نصب پل‌های عابر پیاده به شورای ترافیک نیامده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، پل عابر پیاده و نصب آن در تقاطع‌ها یکی از مواردی است که می‌تواند از جان مردم محافظت و تردد شهروندان در این بخش را بسیار آسان‌تر کند، البته در کلانشهری مانند اراک کم‌تر به این مسئله پرداخته شده است، زیرا بر اساس اظهار نظر برخی از اعضای شورای ترافیک استان مرکزی نصب 11 پل عابر پیاده در مدت زمان 5 سال، در دستور کار شهرداری بوده که متاسفانه تاکنون 2 پل عابر پیاده نصب شده است.

این در حالی است که در شورای ترافیک استان تاکنون هیچگونه مخالفتی با نصب پل‌های عابر پیاده نشده زیرا نصب این پل‌ها می‌تواند به عنوان یکی از ضروری‌ترین موارد در زمینه حفاظت از جان شهروندان و کاهش تلفات و تصادفات درون شهری تأثیرات بسیار مثبتی را به همراه داشته باشد.

سرعت بالای ماشین‌ها با ایجاد زیرگذر در میدان فراهان

در این مورد یکی از شهروندانی که در این منطقه ساکن است، می‌گوید: با ایجاد زیرگذر ماشین‌ها با سرعت بسیار بالایی در حرکت هستند و زمانی که عابر پیاده‌ای قصد عبور از خیابان را دارد قطعاً قبل از آن باید قید جان خود را بزند.

جعفر بابایی بیان می‌کند: متأسفانه هیچگونه تدبیری برای کاهش کنترل سرعت خودروها در این بخش اندیشیده نشده و به نظر می‌رسد جان شهروندان هیچ اهمیتی برای مسوولان و متولیان این حوزه ندارد و آنها تنها به فکر این هستند که بتوانند رزومه کاری خود را تکمیل کنند.

بی‌توجهی به نصب پل عابر پیاده قبل از زیرگذر میدان فراهان

شهروند دیگری می‌گوید: متأسفانه سرعت‌گیرهایی که قبلاً بر اساس ضرورت و با اظهار نظرات عده‌ای کارشناس در این بخش نصب شده بود و می‌توانست در زمینه کنترل سرعت خودروها بسیار تأثیرگذار باشد نیز جمع‌آوری شده و به جای آن جایگزینی از جمله پل عابر پیاده نیز نصب نشده است تا شهروندان بتوانند با آرامش خاطر در این بخش تردد داشته باشند.

زهرا میرزاخانی توضیح می‌دهد: ما از این وضعیت بسیار ناراضی هستیم و اگر اتفاقی برای خودمان و عزیزمان در این بخش بیفتد واقعاً نمی‌دانیم چه کسی پاسخگو است، اینکه شهرداری و شورای شهر به عنوان بخش‌هایی که باید مطالبات شهروندان را پیگیری کنند نسبت به این مسائل بیخیال هستند جای تعجب دارد.

وی ادامه می‌دهد: متأسفانه شهر اراک از کلانشهر بودن تنها نام آن را یدک می‌کشد و هیچگونه امکانات و خدماتی را که سایر کلانشهرها از آن بهره‌مند هستند را نیز ندارد که این مسئله باید توسط مدیریت استانی مورد توجه و حمایت بیشتری قرار گیرد.

ایجاد پل عابر پیاده در میدان فراهان سیما و منظر شهری را نازیبا می‌کند

معاون امور زیر بنایی و حمل و نقل شهری شهرداری اراک در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: ایجاد تقاطع غیرهمسطح امیرکبیر یا همان میدان فراهان که قبلاً بار سنگین ترافیکی کشوری از آن عبور می‌کرد برای رفع مشکل کسانی که قصد عبور از کمربندی و شهر اراک را دارند و به دلیل اینکه این حجم از خودرو وارد میدان نشوند و بار ترافیکی میدان را تحمل نکنند و همچنین خودروهای عبوری داخل شهری هم با این ترافیک مواجه نشوند، ایجاد شده است.

محمد خسروی بیان می‌کند: قسمت پایین و زیرگذر مربوط به خودروهایی است که به سمت جنوب و غرب کشور تردد می‌کنند، همچنین خودروهایی که با سرعت بالا در حرکت هستند نیز می‌توانند از زیرگذر عبور کنند.

وی ادامه می‌دهد: قسمت بالا میدان شهری و مربوط به خودروهای شهری است که با سرعت پایین حرکت می‌کنند و بیشتر برای دسترسی محلی و سرعت پایین است به همین منظور بلوک‌های عابر پیاده و یا محل‌هایی برای عبور عابرین پیاده نیز تعبیه شده همچنین با توجه به اینکه ماشین‌هایی که سرعت دارند از زیرگذر عبور می‌کنند و تلاقی با عابر پیاده ندارند نیاز به ایجاد پل عابر پیاده نیست، زیرا استفاده‌ای ندارد و سیما و منظر شهر را نازیبا می‌کند.

معاون امور زیر بنایی و حمل و نقل شهری شهرداری اراک اضافه می‌کند: این مسائل و موارد باید در شورای ترافیک مورد بررسی قرار گیرد و در صورت نیاز در این بخش پل عابر پیاده نصب شود که با توجه به سرعت پایین در این منطقه و اینکه تصادفات چندانی را در این بخش نداشتیم، ایجاد پل عابر پیاده در این منطقه اولویت و ضرورت نیست.

خسروی اظهار داشت: با آرام سازی ترافیکی، نصب چراغ، بلوک و رعایت حق تقدم می‌توان این مشکل را در این منطقه بدون نصب پل عابر پیاده مرتفع کرد.

ایجاد پل‌های عابر پیاده در اراک یک ضرورت است

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی نیز در این زمینه می‌گوید: پل عابر پیاده یکی از مبلمان شهری در هر شهری محسوب می‌شود و می‌تواند سیما و منظر شهر را زیبا کند، اما این بستگی به چگونگی طراحی و نوع سازه‌ای که در آن استفاده می شود دارد البته در این زمینه کلانشهرهای بسیاری هستند که توانسته‌اند تجربیات موفقی را داشته باشند بنابراین باید از تجربیات این کلانشهرها در این بخش استفاده شود.

حمیدرضا نوازنی بیان می‌کند: این مسئله که پل هوایی در منطقه‌ای مانند میدان امیرکبیر یا همان میدان فراهان به دلیل زشت شدن سیما و منظر شهری اجرا نشود توجیه است و قابل قبول نیست زیرا مناطقی که محل تردد عموم است نیاز به پل هوایی و یا جایگزین‌هایی مانند نصب چراغ عابر پیاده دارد.

وی توضیح می دهد: اینکه در این منطقه با این حجم تردد خودروهای سواری مردم رها شده باشند و در حقیقت ما تدبیری برای این میدان و نصب پل عابر پیاده نکرده‌ایم بنابراین باید برای امنیت شهروندان تدابیری اتخاذ شود و حداقل سرعت‌گیرهایی نصب شود که متأسفانه شاهد جمع‌آوری سرعت‌گیرها نیز بوده‌ایم و این مسئله حوادث درون‌شهری را افزایش داده و تبعات منفی را به همراه داشته است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی عنوان می‌کند: برای نصب پل‌های عابر پیاده نیز تاکنون درخواستی به شورای ترافیک نیامده که با آن مخالفت شود زیرا شهر اراک نیاز به تأمین امنیت عابرین پیاده دارد و ایجاد پل‌های عابر پیاده نیز یک ضرورت در این بخش است.

نوازنی تصریح کرد: میدان امیرکبیر یا همان میدان فراهان یکی از میادین شلوغ است که تداخل شدید پیاده و سواره در آن وجود دارد بنابراین اهالی آن منطقه می‌توانند درخواستی را برای تحقق این مهم به شورای ترافیک بفرستند و ما نیز آن را به شهرداری ارسال کنیم تا در جریان بیفتد و انجام شود.

این گزارش به دلیل ثبت درخواست‌های مردمی در سامانه «فارس من» با عناوین «خطر عبور برای عابرین پیاده در خیابان شهید شیرودی اراک» و «تقاطع پردد میدان فراهان در اراک بدون پل عابر پیاده!» و «خطر در کمین عابرین پیاده تقاطع غیر همسطح میدان فراهان» و «کمبود پل عابر پیاده در مسیرهای خطرناک» تهیه شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول