اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فعالیت 64 کارگاه قالی‌بافی در استان مرکزی/ 3 میلیون دلار فرش صادر شد

استاندار مرکزی با اشاره به صادرات 3 میلیون دلاری فرش استان در سال گذشته، از فعالیت 18 هزار بافنده در 64 کارگاه استان خبر داد.

فعالیت 64 کارگاه قالی‌بافی در استان مرکزی/ 3 میلیون دلار فرش صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید علی آقازاده ظهر امروز در همایش فرش استان مرکزی برگزاری این همایش را مهم ارزیابی و اظهار کرد: برگزاری و برپایی این دست از همایش‌ها و جلسات می‌تواند در تببین سیاست و برنامه‌های صنعت فرش دستباف و همچنین بهبود وضعیت این هنرصنعت موثر باشد. 

وی بیان کرد: براساس مستندات موجود و با توجه به قدمت 300 ساله فرش دستباف در اراک و مناطق اطراف می‌توان استناد کرد فلسفه وجودی این شهر برپایه  هنرصنعت فرش شکل گرفته است. 

استاندار مرکزی تصریح کرد: با توجه به سبقه و قدمت فرش دستباف در مناطق مختلف استان می‌طلبد بار دیگر با همت و عزمی راسخ در راستای احیای این هنرصنعت گام برداشته شود. 
 
آقازاده ادامه داد: این روزها فرش دستباف با موانع و مشکلات متعدد همچون تحریم، مواد اولیه، استفاده عموم به فرش ماشینی و به روز نبودن این هنرصنعت دست به گریبان است. 

وی با اشاره به تحریم صادرات فرش دستباف ایران خاطرنشان کرد:  بارها اعلام شده است که هدف آمریکا ضربه زدن به مردم و تولید کنندگان ایرانی است، تحریم صنعت فرش دلیلی بر اثبات این ادعا است.

استاندار گفت: اگر دولت و بخش خصوصی تلاش و فعالیت خود را مضاعف کنند و همکاری موثر داشته باشند از شرایط کنونی عبور می‌کنیم و به امید آن روز که صنعت فرش دستباف در سطح کشور که تاریخ سه هزار ساله دارد و هنوز هم در سطح جهان به نام ایران شناخته می‌شود، به جایگاه اصلی خودش برسانیم.

آقازاده ادامه داد: در سال گذشته حدود 9 میلیارد تومان به صنعت فرش دستبافت استان تسهیلات توسط مراکزی که باید حمایت کنند، پرداخت شد، همین تسهیلات با توجه به ظرفیت موجود می‌تواند یک کارنامه قابل قبول دولت از حمایت فرش دستبافت استان در استان مرکزی باشد.

وی افزود: از حدود 30 هزار بافنده دارای مجوز حدود 64 کارگاه فعال است که 18 هزار بافنده فعالیت دارند. 

 آقازاده عنوان کرد: در سال گذشته هم 3 میلیون دلار صادرات داشتیم که امیدواریم این صادرات با همه محدودیت‌ها ارتقا پیدا کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول