اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

1154 نفر بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: در استان یک هزار و ۱۵۴ نفر بیمار خاص هستند که بیمه سلامت در سال ۹۷ برای آنها نزدیک به ۱۴ میلیارد تومان هزینه کرده است.

1154 نفر بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدرضا جیریایی بعد از ظهر امروز در آئین گرامیداشت هفته بیمه سلامت با اشاره میزان پوشش بیمه سلامت در استان اظهار کرد: ۵۶۳ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیش از ۸۸ هزار نفر در صندوق کارکنان دولت، بیش از ۳۲ هزار نفر در صندوق سایر اقشار، بیش از ۳۱۷ هزار نفر نیز در صندوق روستائیان و عشایر و بیش از ۵ هزار نفر نیز در صندوق ایرانیان عضو هستند که می‌توانند از همه مراکز درمانی طرف قرارداد خدمات درمانی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی افزود: ماهانه در استان نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر افراد تحت پوشش بیمه سلامت برای دریافت خدمات درمانی به مراکز طرف قرارداد مراجعه می‌کنند که بابت این مراجعات ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی تصریح کرد: ۸۵ درصد از جمعیت سازمان بیمه سلامت در کشور بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش سازمان قرار گرفته‌اند.

جیریایی بیان کرد: از مجموع افراد تحت پوشش بیمه سلامت در استان یک هزار و ۱۵۴ نفر بیمار خاص هستند که بیمه سلامت در سال ۹۷ برای آنها نزدیک به ۱۴ میلیارد تومان هزینه کرده است.

وی ادامه داد: از مجموع یک هزار و ۱۵۴ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت در استان ۸۲ نفر هموفیلی، ۴۱ نفر تالاسمی، ۵۹۵ نفر ام‌اسی و ۲۱۵ نفر نیز دیالیزی هستند که سال گذشته برای ۲۱۵ بیمار دیالیزی از ۱۴ میلیارد تومان ۸.۵ میلیارد تومان هزینه شده که تقریباً برای هر بیمار دیالیزی ۴۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی افزود: نمک و شکر دو سم سفید در به وجود آمدن بیماری فشارخون و دیابت بوده و این دو بیماری عامل اصلی بیماری دیالیز هستند، بینه سلامت استان بیش از ۴ میلیارد تومان برای تهیه انسولین مورد نیاز بیماران تحت پوشش خود هزینه کرده است.

جیریایی با اشاره به لزوم اجرای دولت الکترونیک گفت: اجرای دولت الکترونیک در سطح کلان بستر مناسب برای نسخه‌نویسی الکترونیکی است، این طرح در یک شهرستان از همه استان‌های کشور اجرا شده و در استان نیز اداره کل بیمه سلامت استان با جدیت اجرای این طرح را در شهرستان خمین دنبال می‌کند تا بتواند در دیگر شهرستان‌های استان نیز آن را اجرایی کند.

وی تصریح کرد: نسخه الکترونیکی سبب کاهش خطاهای پزشکی و افزایش صحت اطلاعات، دسترسی آسان‌تر به اسناد، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و... می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی بیان کرد: افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار ندارند می‌توانند با مراجعه به مراکز و دفاتر بیمه سلامت دفترچه درمانی سازمان بیمه سلامت را دریافت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول