اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

آزمایشگاه‌های تشخیص طبی دولتی اراک با زیان مواجه هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:آزمایشگاه‌های تشخیص طبی دولتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد زیان مواجه هستند.

آزمایشگاه‌های تشخیص طبی دولتی  اراک با زیان مواجه هستند

 سیدمحمد جمالیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: مطالبات مراکز درمانی علوم پزشکی از شرکت‌‌های بیمه‌ای نزدیک به ۲۰۰میلیارد تومان است، در شرایطی این موضوع به حوزه بهداشتی و درمانی استان تحمیل شده که همه لوازم مصرفی، داروها و تجهیزات پزشکی تقریبا به صورت نقد و یا با موعد یک تا ۲ ماهه خریداری می‌شود.

وی افزود: طرح تحول سلامت حوزه بهداشت و درمان را ملزم می‌کند تا همه تجهیزات و لوازم مورد نیاز بیمار در همان مراکز درمانی تامین شود، امسال تعرفه‌های پزشکی در مراکز خصوصی و دولتی متناسب با تورم اقتصادی افزایش پیدا نکرد و هم‌اکنون در  شرایطی ارائه خدمات می‌شود که در قسمت‌های پاراکلینیک ضرر‌های بسیاری داده می‌شود، برای مثال در آزمایشگاه‌های تشخیص طبی دولتی با بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد زیان مواجه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: افزایش قیمت وسایل مورد نیاز، عدم تناسب قیمت‌ها و استهلاک دستگاه‌ها، سبب شده که تعرفه‌های کنونی پاسخ‌گوی دریافتی‌ها نباشد، این دریافتی‌ها با مدت طولانی پرداخت سبب ایجاد مشکلات و چالش‌های در حوزه بهداشت می‌شود.

جمالیان بیان کرد: در طرح پزشک‌بهور در استان تقریبا ۲ ماه تفاوت وجود دارد و سبب می‌شود که حقوق کارکنان علوم پزشکی که در روستاهای دور در حال ارائه خدمات هستند دیرتر پرداخت شود.
وی خاطرنشان کرد: سرانه پزشک‌بهور ما مربوط به سال ۹۵ بوده و با پرداخت کنونی ماهیانه ۴۰۰ میلیون تومان با کسری بودجه مواجه هستیم، زیرا به‌رغم افزایش قیمت‌ها، تعرفه‌ها تغییر نکرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم همه اقدامات انجام شده بحث فرهنگ بیمه در جامعه به صورت کامل گسترش پیدا نکرده، زیرا هنوز افرادی وجود دارد که از پوشش بیمه‌ای بهره‌مند نیستند و باتوجه به مشکلات اقتصادی، توانایی پرداخت هزینه درمان را ندارند.

جمالیان افزود: با اقدامات انجام شده جزو استان‌هایی بودیم که از سرانه تعیین شده از سوی سازمان بیمه سلامت فراتر نرفتیم و در تجویز منطقی دارو و اقدامات تشخیصی کارهای خوبی در دانشگاه انجام شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول