حکم شرعی خوردن غذای آغشته به خون دهان

یکی از سؤالات متداول درباره خون‌ریزی دهان و دندان این است که هنگام خوردن غذا اگر دهان دچار خونریزی شد، چه کنیم.
گروه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس: اگر در حال جویدن غذا، داخل دهان خون آمده باشد، وظیفه چیست؟ این سؤال یکی از مقلدان از دفتر آیت‌الله خامنه‌ای رهبر شهید انقلاب اسلامی است.اما پاسخ این سؤال اینگونه بیان شد که خوردن خون، حرام است و در صورتی که غذا به خون آلوده شده باشد باید آن را بیرون بریزد.
پیش از این هم در پاسخ به سؤالی دیگر در این باره بیان شده بود که برای یقین پیدا کردن از خون‌ریزی، وارسی دهان لازم نیست. برای یقین به خون، مزه خون در غذا هم ملاک نیست، بلکه رؤیت خون یا علم به آغشته‌ به خون بودن ملاک هست.
خوردن خون مطلقاً چه در حال نماز و چه غیر آن، حرام است، مگر این که خون به قدری کم باشد که در آب دهان مستهلک شود، به گونه ای که گفته نشود که خون می‌خورد.#احکام_طهارت#احکام_نجاسات#غذای_خونی
14:53 - 7 تیر 1405
قرآن و فعالیت‌های دینی

4 بازنشر4 واکنش
25٫9k بازدید



4 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌محمدرضا گل گل‌
@GOLGOL3 ساعت پیش
در پاسخ به
حکم شرعیِ خون دل خوردن از اوضاع وخیم اقتصادی چیست؟

تصویر نمایه‌ی ‌مسعود مرادی‌
@user1744353006492 ساعت پیش
در پاسخ به
با خون جیگر چی ؟اقا ی لقمه نون و ماست بزور میشه تهیه کرد این چه اوضاع ولنگاریه شکمهای آقایان پره که ما مردم به هیچ جاشون نیستیم.امان از روزی که خشم خدا بگیرتتون بترسید از قهر خدا

@user17091006934246497372 ساعت پیش
در پاسخ به
دغدغه مردم این چیزا نیست ...

@user1751670376792 ساعت پیش
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌فرشاد‌
فرشاد

@Iranehamdel  •  18 ساعت پیش

متاسفانه ، در تولید گرانی ، همه با هم هماهنگ هستند ، اما در تعهدی که کردند، که قرار بود ، رقم کالا برگ با تورم افزایش یابد ، تقصیر را گردن هم انداخته و تا الان این افزایش ،اتفاق نیافتاده است. و این تاخیر باعث شده فروشندگان ، تولید کنندگان و واسطه ها از قبل آنرا پیشخور کنند.
مطالبه

لزوم جلوگیری از تأخیر در افزایش کالابرگ و پیشخور شدن آن توسط فروشندگان

همان‌گونه که دولت وعده داده بود، قرار بود در صورت افزایش تورم، مبلغ کالابرگ نیز متناسب با آن افزایش یابد. اما متأسفانه افزایش رقم کالابرگ بر اساس تورم با تأخیر مواجه شده و مسئولیت آن به بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ارجاع داده می‌شود؛ در حالی که این دو نهاد نیز زیرمجموعه ساختار دولت هستند. در این میان، تولیدکنندگان، واسطه‌ها و دلالان قیمت‌های خود را از مدت‌ها پیش افزایش داده‌اند و همچنان به‌صورت هفتگی و ماهانه بر قیمت‌ها می‌افزایند. به بیان دیگر، افزایش احتمالی کالابرگ از مدت‌ها قبل در بازار پیشخور شده و این روند همچنان ادامه دارد، اما هنوز خبری از تحقق وعده دولت نیست. این وضعیت تورم و گرانی که از سوی تصمیم‌گیران، تولیدکنندگان، واسطه‌ها و دلالان به مردم تحمیل می‌شود، تا چه زمانی باید ادامه پیدا کند؟ انتظار می‌رود دولت هرچه سریع‌تر، به‌جای طرح بهانه‌ها، به عهدی که با مردم بسته است عمل کند و افزایش مبلغ کالابرگ را متناسب با تورم اجرایی سازد. هنوز به دولت اعتماد دارم و معتقدم مسئولان در تلاش برای بهبود وضعیت مردم و کشور هستند و ان‌شاءالله این تلاش‌ها به نتیجه مطلوب خواهد رسید اجرتان با خدا

دولت ، مجلس ، قوه قضائیه، شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کننده، سازمان های تعزیرات حکومتی و بازرسی، تولید کنندگان ، فروشندگان ، واسطه ها، دلال ها، کلیه تصمیم گیران و مسئولان کشور

0
100
گزارش از مطالبه