متاسفانه ، در تولید گرانی ، همه با هم هماهنگ هستند ، اما در تعهدی که کردند، که قرار بود ، رقم کالا برگ با تورم افزایش یابد ، تقصیر را گردن هم انداخته و تا الان این افزایش ،اتفاق نیافتاده است. و این تاخیر باعث شده فروشندگان ، تولید کنندگان و واسطه ها از قبل آنرا پیشخور کنند.
مطالبه

لزوم جلوگیری از تأخیر در افزایش کالابرگ و پیشخور شدن آن توسط فروشندگان

همان‌گونه که دولت وعده داده بود، قرار بود در صورت افزایش تورم، مبلغ کالابرگ نیز متناسب با آن افزایش یابد. اما متأسفانه افزایش رقم کالابرگ بر اساس تورم با تأخیر مواجه شده و مسئولیت آن به بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ارجاع داده می‌شود؛ در حالی که این دو نهاد نیز زیرمجموعه ساختار دولت هستند. در این میان، تولیدکنندگان، واسطه‌ها و دلالان قیمت‌های خود را از مدت‌ها پیش افزایش داده‌اند و همچنان به‌صورت هفتگی و ماهانه بر قیمت‌ها می‌افزایند. به بیان دیگر، افزایش احتمالی کالابرگ از مدت‌ها قبل در بازار پیشخور شده و این روند همچنان ادامه دارد، اما هنوز خبری از تحقق وعده دولت نیست. این وضعیت تورم و گرانی که از سوی تصمیم‌گیران، تولیدکنندگان، واسطه‌ها و دلالان به مردم تحمیل می‌شود، تا چه زمانی باید ادامه پیدا کند؟ انتظار می‌رود دولت هرچه سریع‌تر، به‌جای طرح بهانه‌ها، به عهدی که با مردم بسته است عمل کند و افزایش مبلغ کالابرگ را متناسب با تورم اجرایی سازد. هنوز به دولت اعتماد دارم و معتقدم مسئولان در تلاش برای بهبود وضعیت مردم و کشور هستند و ان‌شاءالله این تلاش‌ها به نتیجه مطلوب خواهد رسید اجرتان با خدا

دولت ، مجلس ، قوه قضائیه، شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کننده، سازمان های تعزیرات حکومتی و بازرسی، تولید کنندگان ، فروشندگان ، واسطه ها، دلال ها، کلیه تصمیم گیران و مسئولان کشور

0
100
گزارش از مطالبه
00:54 - 7 تیر 1405
آسیب‌های اجتماعی
اقتصاد عمومی
سیاست

58 نقل قول
8425 بازدید



4 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌محمودیان‌
@farhadtasvir3 ساعت پیش
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌محمودیان‌
محمودیان

@farhadtasvir  •  2 خرداد 1405

پوشش بیمه‌ای کودکان اوتیسم
مطالبه

لزوم حمایت همه‌جانبه و پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمانی کودکان اوتیسمی

اوتیسم نامی که شاید زیاد شنیده باشید اما واقعیت زندگی با این بیماری را خانواده‌هایی درک کرده‌اند که کودک اوتیسم دارند و فشار روانی بسیاری از سوی جامعه به آن‌ها وارد می‌شود. این خانواده‌ها عادت دارند که همیشه انگشت اتهام آدم‌های مختلف جامعه به سمتشان گرفته شود. بارها برای کارهای ساده‌ای که شاید برای دیگران عادی‌تر از عادی باشد، استرس زیادی را تحمل کرده‌اند، مثلا برای خریدی ساده همراه فرزندشان، مدام مضطرب شده‌اند که مبادا قفسه‌ها را به هم بریزد و کسی بگوید تو کودکت را درست تربیت نکردی! بارها اطرافیان، دوست‌ها و آشناها پیشنهادات عجیب و غریب برای درمان می‌دهند و مثال‌ می‌زنند که دختر فلانی تخم کبوتر خورد و خوب شد یا اگر این رفتار را انجام دهی درمان می‌شود. آن‌ها نمی‌دانند که اوتیسم نوعی معلولیت ذهنی است که درمان ندارد و بر روی مغز اثرات منفی می‌گذارد و سبب مشکلاتی در تعاملات اجتماعی فرد با سایرین، ناتوانی در برقراری ارتباط‌های کلامی و غیرکلامی، انجام رفتارهای محدود و تکراری اعضای بدن به ویژه دست‎ها، سختی در یادگیری مطالب و حتی رشد می‌شود. این خانواده ها علاوه بر تحقیر اجتماعی باید هزینه های سرسام آور کلاس های کار درمانی و گفتار درمانی بپردازند که کاملاً آزاد بوده و شامل بیمه نمی شود. لذا از مسئولین امر عاجزانه خواهشمندیم که فکری به حال این خانواده ها کنند.

سازمان بیمه تأمین اجتماعی، سازمان بیمه خدمات درمانی، شورای عالی بیمه، بیمه سلامت

0
100
گزارش از مطالبه

@meymeh2 ساعت پیش
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌مهدی اسماعیلی‌
مهدی اسماعیلی

@mehdiesmaeili  •  23 اردیبهشت 1405

سوال

زمانبندی اجرای پتروپالایشگاه میمه چه زمانی در نظر گرفته شده بود؟!

زمانبندی اجرای پتروپالایشگاه میمه که تاکنون مردم شاهد آن نبوده اند چه زمانی در نظر گرفته شده بود؟! زمانبندی اجرای مجتمع پتروپالایشگاه میمه دقیقاً چه زمانی در نظر گرفته شده بوده ؟! در هر حال چرا تاکنون مردم شهر و بخش میمه شاهد عملیات اجرایی پتروپالایشگاه میمه نبوده اند؟! شاهد بودیم که بخشدار وقت میمه در گفت و گو و مصاحبه با خبرگزاری ایرنا در ۱۹ خرداد ماه سال ۸۷ درباره احداث مجتمع پتروپالایشگاه در بخش میمه اظهار داشتند: 《انتخاب بخش میمه برای ساخت این مجتمع پالایشگاهی را حاصل جلسات مستمر وطولانی کارشناسی توسط کمیسیون استعدادیابی عنوان کرده》و در این باره افزودند:《با تصویب اجرای این مجتمع در بخش میمه طی سه ماه آتی عملیاتی اجرایی آن آغاز و بر اساس پیش بینی های به عمل آمده فاز اول این طرح طی دو سال آتی به بهره برداری می رسد.》 همچنین در این باره باید یاد آور شویم که بخشدار وقت میمه در مصاحبه و گفت و گو با خبرنگار فارس در ميمه که بولتن نیوز در بهمن ماه سال ۸۷ به انتشار آن مبادرت ورزید اظهار داشتند :《 مجتمع پتروپالايشگاه شمال ميمه يك پالايشگاه نفت خام به ظرفيت ۱۵۰هزار بشكه در روز و دو مجتمع پتروشيميايي شامل مجتمع‌هاي آروماتيك و الفين دارد كه از سال ۱۳۹۱ زمانبندي اجرا در نظر گرفته شده است.》 حال سوالی که به ذهن مردم شهر و بخش میمه خطور می کند اینکه زمانبندی اجرای مجتمع پتروپالایشگاه میمه دقیقاً چه زمانی در نظر گرفته شده بود؟! در هر حال چرا تاکنون مردم شهر و بخش میمه شاهد عملیات اجرایی پتروپالایشگاه میمه نبوده اند؟! چرا که با احتساب یک حساب سرانگشتی با توجه به اینکه بخشدار وقت میمه در مصاحبه و گفت و گو با خبرگزاری ایرنا در ۱۹ خرداد ماه سال ۸۷ درباره احداث مجتمع پتروپالایشگاه در بخش میمه این چنین اظهار داشته بود :《با تصویب اجرای این مجتمع در بخش میمه طی سه ماه آتی عملیاتی اجرایی آن آغاز و بر اساس پیش بینی های به عمل آمده فاز اول این طرح طی دو سال آتی به بهره برداری می رسد.》و همچنین با توجه به گفت و گو و مصاحبه بخشدار وقت میمه با خبرنگار فارس در ميمه در این باره که بولتن نیوز نیز در بهمن ماه سال ۸۷ به انتشار آن مبادرت ورزید و در آن مصاحبه و گفت و گو بخشدار وقت میمه در این باره این چنین اظهار داشته بود :《 مجتمع پتروپالايشگاه شمال ميمه يك پالايشگاه نفت خام به ظرفيت ۱۵۰هزار بشكه در روز و دو مجتمع پتروشيميايي شامل مجتمع‌هاي آروماتيك و الفين دارد كه از سال ۱۳۹۱ زمانبندي اجرا در نظر گرفته شده است.》، می بینم که زمانبندی اعلام شده برای اجرای مجتمع پتروپالایشگاه میمه در مصاحبه و گفت و گو بخشدار وقت میمه با خبرگزاری ایرنا در ۱۹ خرداد ماه سال ۸۷ با زمانبندی اعلام شده برای اجرای مجتمع پتروپالایشگاه میمه در مصاحبه و گفت و گو بخشدار وقت میمه با خبرنگار فارس در میمه که بولتن نیوز در بهمن ماه سال ۸۷ به انتشار آن مبادرت ورزید ، همخوانی و هم پوشانی ندارد!!! به راستی زمانبندی اجرای مجتمع پتروپالایشگاه میمه دقیقاً چه زمانی در نظر گرفته شده بود؟؟؟!!! در هر حال چرا تاکنون مردم شهر و بخش میمه شاهد عملیات اجرایی پتروپالایشگاه میمه نبوده اند؟؟؟!!! اینها سوالاتی است که در این باره به ذهن مردم شهر و بخش میمه خطور می کند ؟؟؟!!! آیا پاسخی برای این سوالات مردم شهر و بخش میمه یافت می شود؟؟؟!!! پی نوشت: با توجه به اینکه ، بخشدار وقت میمه در دوره ای رئیس ستاد نماز جمعه میمه بوده و گویا عضو ستاد نماز جمعه میمه می باشند ، ستاد نماز جمعه شهر میمه ، به این مهم همت گمارد

0
100
گزارش از مطالبه

نمایش گزارش


@meymeh1 ساعت پیش
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌بولتن خبر میمه‌
بولتن خبر میمه

@bultankhabarmeymeh  •  29 اردیبهشت 1405

پیشنهادها

بخش خبری صدا و سیمای مرکز اصفهان ، پتروپالایشگاه میمه را پیگیری کند

بخش خبری صدا و سیمای مرکز اصفهان ، پیگیری احداث مجتمع پتروپالایشگاه میمه را پس از نزدیک به دو دهه ، در بخش خبری خبر استان اصفهان ، مورد توجه و پیگیری قرار دهد

صدا و سیما مرکز اصفهان

0
100
گزارش از مطالبه

نمایش گزارش


@ali_hn_sedreh54 دقیقه پیش
در پاسخ به
از پویش شما حمایت شد لطفا از پویش ما حمایت کنید https://farsnews.ir/ali_hn_sedreh/1781595140377026573
ح
حاج عمران

@ali_hn_sedreh  •  26 خرداد 1405

مطالبه

مطالبه زائران: آغاز فروش بلیت پروازهای اربعین برای جلوگیری از ازدحام

با سلام و ادب و ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، عنایت به تجربه چند ساله و با توجه به سختی تهیه بلیت هواپیما جهت مراسم بزرگ اربعین حسینی و عدم وجود بلیت خواهشمند است ترتیبی اتخاذ نمایید تا آغاز فروش بلیت هواپیما به مقصد نجف و بغداد در سال جاری زودتر از روال مرسوم همه ساله آغاز شود تا هم از ازدحام مراجعه به سایت‌های ایرلاین‌ها و از دسترس خارج شدن آنها به دلیل هجوم کاربر جلوگیری شود و هم زائران بیشتری بتوانند بلیت تهیه نموده و به این سفر معنوی مشرف شوند.

سازمان هواپیمایی کشور، وزارت راه وشهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری

0
100
گزارش از مطالبه

نمایش گزارش