بعثت ۳۰ میلیونی؛ روایت یک اراده تاریخی

تاریخ انبیاء به ما می‌آموزد که هیچ «بعثتی» بدون ممارست در سختی و عبور از صخره‌های بلند ابتلا تحقق نمی‌یابد. آنگاه که حضرت حق در سوره مزمّل پیامبر خویش را به پایداری در برابر «قَوْلًا ثَقِیلًا» (سخنی سنگین و گران) فرا می‌خواند و در سوره مدثّر فرمان «قُمْ فَأَنْذِرْ» (برخیز و بیم ده) صادر می‌کند، در واقع قانون لایتغیر تغییرات تمدنی را بیان می‌دارد: بعثت، همزاد دشواری است.ملت ایران در نیم‌قرن اخیر نه یک بار، بلکه دو بار در مسیر همین سنت الهی گام نهاده است؛ دو خیزش که هر دو از متن رنج برخاسته و به زیور ایمان و آگاهی آراسته شده‌اند.۱. بعثت نخست؛ درهم‌شکستن بت استبداد داخلی و پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، ملتی که قرن ها در سکوت و انزوا زیسته بود، به ندای امام راحل (ره) لبیک گفت و قامت برافراشت. تحریم، ترور و جنگ، هر یک بارهایی سنگین بر دوش این بعثت بودند تا ملت طعم استقلال را بچشد و معنای آزادی را در میدان تجربه بیازماید. آن بیداری عظیم، احیای روح انسانی و اسلامی در کالبد یک ملت بود؛ شهید مطهری، معلم انقلاب که در آستانه سالگرد شهادتش قرار داریم، این بیداری بزرگ را بعثت مردم ایران نام گذاری کرد.۲. بعثت دوم؛ عبور از بن‌بست‌ها و نیل به تمدنامروز، در سال ۱۴۰۵، ما در میانه بعثت دوم خویش ایستاده‌ایم. این برخاستن تازه، از دل داغ و حرمان سر برآورد؛ با شهادت امام خامنه ای عزیزمان که با لب تشنه، شبیه به جد مطهرش، همراه با خانواده و یارانش به شهادت رسید. از آن خونِ پاک، در جوشش ایمان مردم، جوانه‌ی بعثتی تازه رویید. ظهور رهبر جوان و هم‌پیمانی سی میلیون دلِ مؤمن و جان فدا، نشانه تولدی مدثّری در جان ایران است؛ برخاستنی برای احیای امید و بازتعریف هدف‌های تمدن‌ساز انقلاب اسلامی.
چرا این تحول را را «بعثت دوم» می‌نامیم؟وعده این بعثت دوم در پیش بینی امام شهیدمان آمده بود و در پیام نخست، رهبر جدید و امام تحول، ابعاد آن تشریح شد، و با پویش جان فدا، تا امروز به ارتشی با پیش از ۳۰ میلیون نفر رسیده است. اگر بعثت اول، ارتش بیست میلیونی را به دنبال داشت، بعثت دوم، در گام نخست، به تنهایی ۳۰ میلیون آماده به جهاد را به صف کرده است.اهداف این بعثت دوم، از مرز جغرافیای ایران گذشته و اهدافش با بلندترین آرمان‌های تاریخ تشیع و اسلام پیوند خورده است:■پایان صهیونیسم و فروپاشی نظام سلطه که دیگر غروبش آشکار شده است؛■اخراج قدرت‌های استکباری از منطقه که مانع تنفس ملت‌های آزاد بودند؛■زمینه‌سازی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (عج) که افق غایی همه‌ی بعثت‌های الهی است.این بعثت، دیگر نه صرفاً جنبش سیاسی، بلکه آماده‌باشی تمدنی است برای عصری نو؛ عصری که در آن ایمان و آگاهی، زبان مشترک جامعه خواهد بود.«بعثت ۳۰ میلیونی» را باید نقطه تلاقی ایمان، تجربه، و بلوغ اجتماعی یک ملت دانست؛ لحظه‌ای که «عدد» به «نماد» بدل می‌شود—نماد هم‌سرنوشتی، هم‌صدایی، و اراده‌ای واحد برای ساختن آینده‌ای روشن‌تر. این حضور میلیونی، ثمره بازتعریف هویت در سخت‌ترین شرایط است؛ حاصل سال‌ها صبر، مسئولیت‌پذیری و پاسداشتِ خون شهیدان.
21:14 - 9 اردیبهشت 1405




5 پاسخ

@user17750472093110 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
💢 تبعیض در بحبوحه جنگدر شرایطی که جنگ و تحریم، صدها هزار شغل را از بین برده و سفره‌های مردم را هر روز کوچک‌تر می‌کند، افزایش دو برابری حقوق اعضای هیأت علمی نه‌فقط ناعادلانه که عملاً غیرقابل دفاع است. میانگین حقوق این قشر به ۱۰۰ میلیون تومان (و در برخی موارد تا ۲۰۰ میلیون) رسیده، در حالی‌که معلم…نمایش بیشتر

@bohlul10 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
بزرگوارانهمه جا پر شده از این صحبت‌هاباور کنید کافیهآب ار چه همه زلال خیزد ... از خوردن پر ملال خیزدبه دغدغه‌های مردم برسید لطفا ... به خدا اثرش بیش‌تر نباشه کم‌تر هم نیست#اینترنت #اینترنت_بین_الملل #اینترنت_آزاد #اینترنت_را_وصل_کنید #نه_به_اینترنت_طبقاتی

@Iranitaabad10 اردیبهشت 1405
در پاسخ به و
امروز و در مواجهه با این حقیقت که بسیاری از بخش‌های اقتصادی کشور درجریان #جنگ رمضان دچار آسیب و‌خسارت شده‌اند و‌نیازمند بازسازی جدی و فوری هستند، اتلاف و‌حیف‌ومیل منابع مالی کشور در باشگاه‌های فوتبال عملا باعث آسیب بیشتر به #اقتصاد کشور و ایجاد خطر برای معیشت مردم خواهدشد شکی وجودندارد.باپیوستن به…نمایش بیشتر
تصویر نمایه‌ی ‌فاطمه صحرائی‌
فاطمه صحرائی

@Doustdar_Velayat  •  27 فروردین 1405

مطالبه

ممنوعیت تزریق منابع بانک شهر به باشگاه پرسپولیس

فوتبال در کشور نام حرفه‌ای را یدک‌می‌کشد اما درواقع ملغمه‌ای آماتور است که تنها باعث‌بلعیده‌شدن منابع هنگفت مالی می‌شود. نیاز جامعه به ‫ورزش‬ حتما موضوعی مهمست اما فوتبال باشگاهی طی بیش‌از ۲۰سال گذشته هیچ و‌دقیقا هیچ افتخار و آورده‌ای برای ورزش قهرمانی کشور نداشته‌است و آخرین گام آن، حذف تیم تراکتورسازی از لیگ قهرمانان آسیا بود. برخلاف بسیاری کشورهای جهان، باشگاه‌های فولاد در ایران از تراکتورسازی تبریز گرفته تا ملوان بندر انزلی ازنظر اقتصادی خودکفا نیستند و تنها محل هزینه‌کرد‌منابعی هستند که عمدتا توسط مجموعه‌های دولتی و‌نیمه‌دولتی (خصولتی) تامین می‌شود. مبالغ نجومی قراردادهای فوتبالیست‌ها آنقدر عجیب و‌ حیرت‌انگیزست که بسیاری از مردم دیگر قادر به درک دلیل پرداخت این پول‌ها نیستند. آنهم در شرایطی که اوضاع اسفناک اقتصادی عمده مردم ایران درحد مشکلات عدیده برای فراهم‌نمودن ابتدائیات معیشت هروز بیش‌ازپیش خودنمایی می‌کند امروز و باتوجه به آسیب‌دیدگی جدی اقتصاد کشور و کمبود شدید منابع بانکی که خطر فروپاشی اقتصاد کشور را درپی دارد، زنگ خطر بزرگیست برای مجموعه بانک شهر بعنوان مالک باشگاه فوتبال پرسپولیس که دیگر نباید چند ده هزار میلیارد ریال منابع مالی صرف پرداخت هزینه‌های فوتبالی بی‌ثمر شود امروز دیگر جایی برای ولنگاری مالی و حیف‌ومیل منابع مالی کشور وجودندارد. ترمیم آسیب‌دیدگی‌ها و بازسازی صنایع کشور و جبران زیانهای شدید وارده به اقتصاد منابع مالی هنگفتی نیازدارد و یقینا در این شرایط تزریق بی‌حساب‌وکتاب منابع مالی بانک شهر به باشگاه پرسپولیس نه‌تنها غیرمنطقی، که عملا خیانتی بزرگ به عموم مردم ایران بعنوان صاحبان اصلی کشور است. دیگر نه زمان، نه منابع، نه پول و نه وقتی برای تلف‌شدن در فوتبال فشل باشگاهی ایران وجود ندارد.

مدیرعامل بانک شهر، فدراسیون فوتبال، وزیر اقتصاد و دارایی، باشگاه پرسپولیس، سازمان بازرسی کل کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دکتر پزشکیان؛ ریاست محترم جمهور، وزارت ورزش و جوانان کشور

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌سیدمهدی موسوی‌
@Seyed_mehdi_mosavi10 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
بعثت 30میلیونی...روایت یک اراده تاریخی..نقطه تلاقی ایمان،تجربه وبلوغ اجتماعی یک ملت....لحظه ای که عدد به نمادتبدیل میشود...