اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

گردوی پلکان، محصولی درآمدزا با بازار صادرات خوب

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: گردوی پلکان می‌تواند یک کشت درآمدزا باشد، زیرا هم بازار صادرات و هم ارزآوری خوبی دارد.

گردوی پلکان، محصولی درآمدزا با بازار صادرات خوب

محمد حسن کیانی فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با بیان اینکه تغییرات اقلیمی آب و هوا، کمبود منابع آب همچنین لزوم استفاده بهینه و حداکثری از منابع محدود آب و خاک کشت گیاهان درختی را ضروری کرده است، اظهار کرد: مدیریت باغبانی در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی توسعه کشت گیاهان درختی را که هم به لحاظ اقتصادی دارای اهمیت است و هم با شرایط آب و هوایی سازگاری داشته باشند از طرفی نیاز آبی کمتری داشته باشند را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی افزود: یکی از این سیاست‌ها توسعه کشت درخت گردوی پلکان است که عمری  ۲۰۰ ساله دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: گردوی پلکان را به دلیل سازگاری با شرایط گرمسیری و نیمه گرمسیری به راحتی می توان در مناطق جنوبی استان کشت کرد.

کیانی فر به مزایای کشت گردوی پلکان اشاره کرد و افزود: مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کشت این گونه را به دلیل عملکرد بالای تولید ۵ تن در هکتار همچنین کیفیت تولید روغن اولئیک بیش از ۷۵ درصد که تضمین کننده سلامتی قلب و عروق است، در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان کرد: گردوی پلکان می‌تواند یک کشت درآمدزا باشد، زیرا هم بازار صادرات و هم ارز آوری خوبی دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: اوایل سال جاری و در مرحله اول ۲ هکتار کشت گردوی پلکان را با نهال‌های پیوندی در پل‌دختر داشته‌ایم، همچنین اسفند ماه نیز  ۳ هکتار در خرم‌آباد کشت می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول