اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

ره‌آورد سفر رئیس جمهور به لرستان؛ ۱۷ مصوبه در حوزه کشاورزی با ۸۵۵ میلیارد تومان اعتبار

رییس اسبق سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: رهاورد سفر هیئت دولت به استان ۱۷ مصوبه با ۸۵۵ میلیارد تومان بود که باید پیگیر تحقق آنها باشیم.

ره‌آورد سفر رئیس جمهور به لرستان؛ ۱۷ مصوبه در حوزه کشاورزی با ۸۵۵ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، اسفندیار حسنی مقدم ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه خدمت کردن در نظام جمهوری اسلامی توفیق الهی می‌دانم، اظهار کرد: طی مدت مسوولیتم اخلاق مداری، قانون مداری، و با رعایت اصول نظام و حقوق مردم در فضای دوستانه با کارهای جهادی و تعامل با زیر بخش‌ها،استفاده از ظرفیت نیروها به دور از نگاه عشیره‌ای و طایفه‌ای‌ را سرلوحه کار خود قرار دادم.

وی افزود: با وجود خسارت‌های سیل ۹۸ و خشکسالی سال ۱۴۰۰ که در یک قرن اخیر بی سابقه بود همچنین تحریم‌ها و کرونا اما افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را شاهد بودم.

رییس اسبق سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش خصوصی داشتیم که  تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان آن کلنگ زنی شده است.

حسنی مقدم بیان کرد: برنامه افزایش کشت گیاهان دارویی طی هشت سال به ۱۸ هزار هکتار و ایجاد فرصت شغلی برای ۴۵ هزار نفر و توسعه باغات در اراضی دیم از مواردی است که در دستور کار قرار دادیم.

وی گفت: افزایش تولید شیلات و آبزی پروری از ۳۰ هزار تن به ۵۰ هزار تن از دیگر اقدامات انجام شده است که می‌توان مطرح کرد.

رییس اسبق سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: رفع تداخلات ارضی از برنامه‌های مهمی بود که در دستور کار قرار دادیم به طوری که ظرف یک سال و نیم گذشته چهار صد هزار هکتار رفع تداخلات انجام شد در حالی که قبل از آن تنها یک صد هزار هکتار انجام شده بود.

حسنی مقدم افزود: همچنین در حوزه آبخیزداری کاهاریی که ظرف سه سال گذشته انجام شد برابری می‌کند با ۳۰ سال گذشته که قابل توجه است.

به گفته وی نهضت واکسیناسیون دام در سال گذشته هم باعث شد که ما با کمترین بیماری مواجه باشیم همچنین پیر کشی دام در استان به ویژه خرم آباد کاهش پیدا کرد.

رییس اسبق سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به ذخیره کالاهای اساسی و استراتژیک در استان خاطر نشان کرد: به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم که بازار شب عید هیچ مشکلی ندارد ۱۳۰۰ تن مرغ، ۱۵۰ تن گوشت قرمز و برنج و شکر به میزان کافی وجود دارد.

حسنی مقدم با بیان اینکه افزایش تولیدات کشاورزی می‌تواند به  افزایش ثروت، فرصت‌های شغلی و امنیت غذایی منجر بشود ، عنوان کرد: توجه به سدسازی، جهش تولید در دیمزارها، کشاورزی حفاظتی نیمه حفاظتی و توجه به صادرات بخش کشاورزی بسیار مهم است.

وی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان گفت: رهاورد سفر هیئت دولت به استان ۱۷ مصوبه با ۸۵۵ میلیارد تومان اعتبار بود که باید پیگیر تحقق آنها باشیم.

  انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول