اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

خط قرمزهای رانندگی چیست؟

رئیس پلیس راه لرستان گفت: یکی از قوانینی که هر راننده‌ای باید به آن پایبند باشد حرکت با سرعت مجاز است و تخطی از آن ممکن است اتفاقات ناگواری را به دنبال داشته باشد.

خط قرمزهای رانندگی چیست؟

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مصطفی دالوند بیان داشت: رانندگی یکی از کارهای پراسترس است و بعضی اوقات افرادی که قانونمند و رانندگی خوبی دارند را نیز می‌تواند وادار به خشونت کند، اما همه ما می‌دانیم که این راهش نیست، بهتر است در رفتارهایمان حین رانندگی مانند هر فعالیت اجتماعی دیگر، خط قرمز را مشخص کنیم.

وی افزود: بعضی‌ها ممکن است فکر کنند رانندگی، حرکت از نقطه مبدأ به مقصد خلاصه می‌شود، اما مسئله فقط راندن اتومبیل و رسیدن به محل مورد نظر نیست، فرهنگ رانندگی هم مثل مقوله مرتبط با جامعه مدنی با اهمیت است و قوانین خاص خودش را دارد.

رئیس پلیس راه استان با تاکید بر اینکه نباید بیش از حد تند برانیم، گفت: سرعت مجاز را رعایت کنیم، سرعت بالا نه تنها ممکن است برای ما گران تمام شود بلکه زندگی همه افرادی که به نحوی در مسیر شما قرار می‌گیرند را نیز به خطر می‌اندازد.

وی با اشاره به این نکته که سرعت بالا خطرناک است، گفت: سرعت پایین تر از حد مجاز نیز مشکل آفرین خواهد بود، برای مثال در آزادراه حرکت کردن با سرعت پایین کار اشتباهی است. حداقل سرعت مجاز در اتوبان معمولا ۷۰ کیلومتر در ساعت است، بنابراین سعی کنیم تا حد ممکن حداقل سرعت را رعایت کنیم.

رییس پلیس راه لرستان اظهار داشت: بعضی اوقات شرایطی پیش می‌آید که می تواند رانندگی را مشکل کند، شرایط بد آب و هوا، تعمیرات جاده‌ای، تصادفات و ساعات طرح ترافیک می‌تواند رانندگی را سخت تر کنند یادمان باشد.

وی افزود: هنگام بارندگی سیل آسا باید آرام تر برانیم چون به دلیل لغزندگی جاده و عدم دید مناسب ممکن است نتوانیم به موقع ترمز کنیم یا گیر کردن در ترافیک سنگین می توانند باعث بروز عصبانیت شود پس با بوق زدن های ممتد یا لایی کشیدن اوضاع را بدتر نکنیم.

دالوند بیان داشت: این افزایش سرعت عواقب و خطراتی برای راننده و سرنشینان در بر خواهد داشت.راننده در چند نقطه به دلیل سرعت بالا جریمه خواهد شد. رانندگی با استرس، ترس و وحشت همراه خواهد بود.چنانچه راننده سالم به مقصد برسد از نظر زمان فقط 8 دقیقه تفاوت دارد. ضایعات تصادف در اثر سرعت بصورت تصاعد هندسی بالا می‌رود و اثراتی جز جرح، فوت و احیاناً ایجاد حریق و خسارات جبران ناپذیر نخواهد بود، در صورتی که با یک مدیریت در زمان (یعنی 8 دقیقه زودتر از مبدأ حرکت کنیم) می توان به تمام این معضلات خاتمه داد و آرامش و ایمنی و سالم به مقصد رسیدن را برای خود و سایر سرنشینان و کسانی که چشم انتظار رسیدن ما هستند را به ارمغان برسانیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول