اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

ظرفیت‌های بالقوه کارآفرینی در جهت کاهش بیکاری معرفی شود

افزایش سهم لرستان از تسهیلات اشتغال زایی کم‌بهره و تسهیل فرایند دریافت تسهیلات یکی از مهمترین عوامل کاهش بیکاری در استان است.

ظرفیت‌های بالقوه کارآفرینی در جهت کاهش بیکاری معرفی شود

خبرگزاری فارس لرستان، امید آریا راد، کارشناس اقتصادی، در پروسه اشتغال زایی و توسعه کارآفرینی در همه ابعاد تنها حمایت و بحث تخصیص اعتبار  و تسهیلات بانکی نیست، بلکه باید کارگروهی در بدنه استانداری تشکیل و تحلیل و معرفی ظرفیت‌های بالقوه کارآفرینی و فراهم آوردن شرایط جهت تبدیل کردن این ظرفیت‌ها به بالفعل ایجاد شود.

افزایش سهم لرستان از تسهیلات اشتغال زایی کم‌بهره و تسهیل فرایند دریافت تسهیلات یکی از مهمترین عوامل کاهش بیکاری در استان است.

نکته مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که فعالیت در ادارات  و شغل‌های دولتی طرز فکر مناسبی با شرایط فعلی جامعه نیست.

چرا که تعداد افراد تحصیلکرده و خروجی دانشگاه‌ها متناسب با ظرفیت اشتغال در بدنه دولت نیست‌‌، بنابراین توجه حداکثری مسوولان  به موضوع اشتغال‌زایی و کارآفرینی همچنین حمایت از کار‌آفرین با تسهیلات کم بهره ضروری است.

با توجه به معیارهای علمی ،تخصصی وصلاحیت کارشناسی می‌بایست زمینه حضور افراد در طرح‌های اقتصادی،تولیدی و صنعتی فراهم شود.

به عنوان نمونه در بحث پروتیین که یکی از مهمترین ظرفیت‌های اشتغال زایی استان است شاید تنها 5درصد ارزش افزوده آن در داخل استان می ماند و بقیه به خارج از استان می رود و این خود روشن کننده ظرفیت بالقوه موجود در این حوزه جهت اشتغال زایی است.

تسریع در انجام کارهای اداری و تصویب هر چه سریعتر طرح‌های توجیهی و اشتغال‌زایی همچنین فراهم کردن بستر و زیرساخت مناسب در این مورد باید به طور جد در دستور کار همه مسوولان اجرایی استان قرار بگیرد.

جهت معرفی و بررسی زیر ساخت‌های اقتصادی و ظرفیت‌های مناسب جهت جذب سرمایه گذار بایستی برای هر استان یک سند اقتصاد مقاومتی تدوین شود، که در آن معرفی زیر ساخت‌ها و ظرفیت اقتصادی در سه بخش تولیدی ،کشاورزی و صنعتی ضروری است.

بعد از این با برنامه‌ریزی و تسهیل فرآیند اشتغال‌زایی و توسعه کارآفرینی در تمامی فضاهای موجود در استان زمینه کاهش بیکاری و رونق اقتصادی به وجود می‌آید.

در پروسه اشتغال زایی و توسعه کارآفرینی در همه ابعاد تنها حمایت و بحث تخصیص اعتبار  و تسهیلات بانکی نیست، بلکه باید کارگروهی در بدنه استانداری و در زیر مجموعه آن فرمانداری‌های هر شهر تشکیل و به تحلیل، شناخت  و معرفی ظرفیت‌های بالقوه کارآفرینی و فراهم آوردن شرایط جهت تبدیل کردن این ظرفیت‌ها به بالفعل ایجاد شود.

سازمان و نهادهای دولتی که متولی و مجری حمایت از اشتغال زایی هستند باید حمایت لازم را طی برنامه‌‌ی جهت معرفی ظرفیت‌ها و تخصص‌ها و توانمندی‌های افراد جوان و مستعد داشته باشند.

موضوع مهم و قابل توجه این است که برای یک طرح اشتغال زایی یا کار آفرینی باید برنامه منسجم و منظمی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول