اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

نوجوانان بیشترین گروه آسیب‌پذیر حوادث چهارشنبه‌سوری هستند

معاون مرکز بهداشت شهرستان سنندج گفت: نوجوانان و جوانان بیشترین گروه آسیب‌پذیر جامعه هستند که در چهارشنبه آخر سال دچار مصدومیت و سوانح می‌شوند.

نوجوانان بیشترین گروه آسیب‌پذیر حوادث چهارشنبه‌سوری هستند

سامرند سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج بیشترین مصدومان و آسیب‌دیدگان حوادث چهارشنبه آخر سال گذشته را رده سنی ۱۵_ ۱۹ سال عنوان کرد.

معاون مرکز بهداشت شهرستان سنندج آمار آسیب‌دیدگان حوادث چهارشنبه آخر سال گذشته استان را ۷۱ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۶ نفر متعلق به شهرستان سنندج بود.

وی ۸۲ درصد آسیب‌دیدگان را مردان، ۱۸ درصد بانوان و ۵۰ درصد دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه سال گذشته آسیب‌های منجر به معلولیت نداشتیم‌.

سعیدی اظهار کرد: ۵۰ درصد مصدومان به صورت سرپایی و ۵۰ درصد به صورت بستری تحت درمان قرار گرفتند.

وی دست، چشم، صورت و پا را بیشترین اعضای آسیب‌دیده در حوادث چهارشنبه‌سوری عنوان کرد.

معاون مرکز بهداشت شهرستان سنندج یادآور شد: مرکز بهداشت سنندج با هدف پیشگیری از خطرات و کاهش آسیب‌های چهارشنبه آخر سال برنامه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی در مراکز روستایی و شهری برای گروه‌های هدف بویژه نوجوانان و جوانان برگزار کرده است.

وی تاکید کرد: در مراسم چهارشنبه سوری امسال والدین باید از فرزندان خود مراقبت کنند و آنها را تنها در مکان‌های آتش‌سوزی رها نکنند.

سعیدی ادامه داد: مراسم چهارشنبه‌سوری امسال و در شرایط شیوع ویروس کرونا ضرورت دارد با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و در جلو منزل انجام شود.

مردم کوزه‌های دست‌ساز غیراستاندارد استفاده نکنند

معاون مرکز بهداشت شهرستان سنندج توصیه کرد: مردم در مکان‌های شلوغ تجمع نکنند و وسایل ایمنی در اختیار داشته باشند و کوزه‌های دست‌ساز غیراستاندارد استفاده نکنند.

سعیدی تاکید کرد: وسایل آتش‌زا در جای گرم و نزدیک آتش و وسایل گرمایشی قرار ندهند.

وی اطلاع‌رسانی از طریق سامانه ۴۰۳۰ و گروه‌های مجاز و کانال‌های پر مخاطب و نیز توزیع تیزر را از برنامه‌های مراقبین سلامت مرکز بهداشت در راستای پیشگیری از خطرات چهارشنبه آخر سال بیان کرد.

معاون مرکز بهداشت شهرستان سنندج ادامه داد: مرکز بهداشت در زمینه آمادگی و مقابله با خطرات چهارشنبه آخر سال با ادارات مختلف هماهنگی‌های لازم بعمل آورده است.

به گفته وی، ارگان‌هایی مانند آتش‌نشانی و سایر خودروهای امدادی در حال آماده‌باش قرار دارند و شهرداری نیز موظف به جمع‌آوری لاستیک‌های فرسوده در سطح شهر است.

سعیدی یادآور شد: در چهارشنبه آخر سال نیروی انتظامی در نقاط حساس شهر مانند نایسر، صلوات آباد مستقر خواهند شد و پلیس راهور در راستای کنترل ترافیک و تسهیل تردد مناطق حساس شهر حضور خواهد داشت.

معاون مرکز بهداشت شهرستان سنندج اضافه کرد: سال گذشته آسیب‌های ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال در استان ۷۰ درصد کاهش داشته است و پنج نفر حوادث منجر به فوت شده است.

سعیدی همچنین افزود: سال گذشته ۳۸ درصد مواد محترقه ترقه، ۳۱ درصد کپسول و ۲۷ درصد نارنجک استفاده شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول