اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

شهید قلب تاریخ و مادران شهدا اسوه استقامت‌اند

شهید قلب تاریخ است و بازماندگان شهدا و بیش از همه مادران آنها از نظر شان و جایگاه بلافاصله پشت سر شهیدان عالیقدر قرار دارند.

شهید قلب تاریخ و مادران شهدا اسوه استقامت‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مادران شهدا شاهدان بی‌‌ادعایی هستند که با الهام از مکتب فاطمه زهرا(س) با خدا معامله کردند و با تقدیم عزیزانشان در راه خدا امنیت کشور را تضمین کردند، چنین مادرانی مقام و جایگاه ارزشمندی نزد خدا دارند.

گوهرتاج قزوینی مادر و همسر شهیدی است که امروز پس از ۴۰ سال تحمل رنج از دست دادن همسر و فرزندش درس صبر، بردباری و استقامت را در زندگی به ما می‌آموزد.

وی در دیدار با تعدادی از خبرنگاران استان گفت: متولد کرمانشاه هستم اما از سال ۵۵ تاکنون در سنندج زندگی می کنم.

وی افزود: همسرم شهید ستوان سوم محمدکریم محمدی طاله‌وران در سال ۱۳۲۲ در سنندج متولد شد.

به گفته وی، همسر وی نقش مهمی در درگیری با گروهک‌های ضدانقلاب داشت و در اردیبهشت سال ۵۹ بر اثر سانحه سقوط هلی‌کوپتر و در حین انجام ماموریت در محور سنندج ـ مریوان به درجه رفیع شهادت نایل آمد و پس از چهار سال نیز فرزند وی شهریار محمدی در ۱۳ تیر ۱۳۶۶ بر اثر بمباران هواپیماهای رژیم بعثی در سنندج به شهادت رسید.

این همسر و خواهر شهید افزود: هم اکنون پیکر این پدر و فرزند شهید در قبرستان تپه شیخ سلام سنندج به خاک سپرده شده‌اند.

وی اضافه کرد: برادرش بیژن قزوینی که خلبان بوده در سال ۶۱ در عملیات هوایی با سقوط هلی‌کوپتر و برادر دیگر وی هوشنگ قزوینی در سال ۸۶ در منطقه جنگی حلبچه به درجه رفیع شهادت نایل آمدند و در کرمانشاه مدفون شدند.

قزوینی تاکید کرد: این عزیزان برای حفظ امنیت و آسایش مملکت جان خود را فدا کردند تا آرامش و آسایش در کشور تضمین شود.وی با اشاره به اینکه همسر و فرزندش در جایی مدفون شدند که سزاوار شهدا نیست، خواستار توجه به فضای قبرستان و مرمت و بازسازی آن محوطه شد.

**
اما باید این حقیقت را بوضوح درک کنیم که شهیدان با خون پاک خود پیام شهادت را به یادگار گذاشتند و ما وارث عزیزترین امانت‌هایی هستیم که با جهاد و شهادت ارزش‌های بزرگ انسانی را در تاریخ ترسیم کردند.

مادران شهدا انسان‌هایی بی‌ادعا هستند که بر گردن نسل دیروز و امروز حق دارند، در این راستا احترام و تکریم مادران شهدا و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه همه ماست.

بنابه تاکید مقام معظم رهبری خانواده شهدا باید به عنوان الگوی رسانه‌ای مطرح شوند.

ما باید با الگوگیری از راه و روش شهدا جامعه‌ای بسازیم که برای بشریت نمونه باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، بیش از ۵۰ شهید کردستانی که در درگیری با گروهک‌های ضد انقلاب و در پاسداری و حراست از کشور به شهادت رسیدند شب هنگام و مخفیانه در تپه شیخ سلام سنندج مدفون شده‌اند.

۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول