اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

احترام جامعه هنری به شهدا، احترام به خود هنرمند است

انسیه شاه‌حسینی، کارگردان سینما درباره نقش هنرمندان در تولید آثار فرهنگی و هنری با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت گفت: تولید محتوا در این عرصه به معنای احترام به خود هنرمند و ذات کار او و احترام به جامعه است.

احترام جامعه هنری به شهدا، احترام به خود هنرمند است

انسیه شاه‌حسینی، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان سینما در ارزیابی خود از برگزاری رویدادهایی که در تجلیل از شهدا و ایثارگران است، ضمن اشاره به مسابقه «طراحی بنای یادبود شهدا و ایثارگران راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران» به خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس گفت: این اقدام، حرکت فرهنگی مثبتی است که کمتر شاهد آن هستیم و باید در جامعه رواج داشته‌باشد و البته که باید بیشتر از یک یا دو مورد شاهد آن باشیم؛ چراکه شأن و جایگاه شهدا بسیار بالاست و باید به‌دلیل ارزش والای این جایگاه و اقداماتی که این عزیزان در جامعه انجام دادند، بیشتر به آن‌ها بها داده شود.

کارگردان فیلم «شب بخیر فرمانده» با اشاره به اینکه تولیدات آثار فرهنگی و هنری باید توجه ویژه‌ای به بحث ایثار و شهادت در دوران جنگ و دفاع مقدس داشته‌باشند، خاطرنشان کرد: هرچه تولید محتوا بسیاری در این حوزه صورت بگیرد، بهتر و حرکتی مثبت‌تر در جامعه تلقی می‌شود، به این معنا که احترام به شهدا، احترام به خود هنرمند و ذات کار او و احترام به جامعه است.

شاه‌حسینی ادامه داد: شهدا و ایثارگران راه حق، سمبل قهرمانان این مملکت هستند، کسانی که جان خود را برای راحتی، آرامش و سربلندی مردم، در امنیت بودن کشور و آرمان‌هایشان از دست دادند و اگر کسی کاری در زمینه تولید آثار فرهنگی برای این عزیزان انجام بدهد، جای تقدیر و تشکر دارد. وقتی کسی جان خودش را برای امنیت و آٰرامش ما گذاشته‌است، پس اگر هرکاری برای آن‌ها بکنیم، کم کرده‌ایم.

این کارگردان درخصوص نقش و مشارکت هنرمندان در تولید آثار فرهنگی و هنری با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: هنرمندان هم وظیفه دارند که به‌عنوان منعکس‌کننده مسائل تاریخی، ارزشی، اعتقادی، فرهنگی و هنری جامعه در این زمینه فعالیت کنند و این فرهنگ را برای آیندگان و نسل جدید به تصویر بکشند تا فراموش نشود که در تاریخ این کشور چه اتفاقاتی افتاد و چه کسانی جان خود را کف دست گرفتند و برای دفاع از این مرز و بوم تلاش کردند.

وی همچنین درباره لزوم توجه نهادها و سازمان‌های فرهنگی به بحث تجلیل از فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد: تمامی نهادها و سازمان‌ها باید به این اصل توجه کنند و به بحث تجلیل از شهدا و ایثارگران خود توجه ویژه‌ای نشان بدهند و در این زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری همچون برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌های فیلم و عکس و ... راه بیاندازند. فعالیت فرهنگی شرکت راه‌آهن نیز اقدام قابل تاملی و مثبتی است که امیدوارم صرفا یک‌بار نباشد و مداوم ما شاهد رشد و ترقی این‌گونه فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف جامعه باشیم.

شاه‌حسینی افزود: سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی فرهنگی و هنری وظیفه دارند برای ارتقا فرهنگ ملی ایثار و شهادت گام‌های موثری بردارند و در جامعه تاثیرگذاری بیشتری نسبت به این جریان ارزشمند ایجاد کنند.

 

 

بر اساس این گزارش، راه آهن جمهوری اسلامی ایران به منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران گران‌قدر هشت سال دفاع مقدس و به ویژه شهدای راه‌آهن، مسابقه طراحی لوح و بنای یادبود شهدا و ایثارگران را برگزار می‌کند و علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی isargaran.rai.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول