اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کشف بیش از ۸۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در کردستان

مدیر کل دامپزشکی استان کردستان گفت: در 4 روز اخیر نیروهای دامپزشکی استان مقدار 824 کیلوگرم گوشت مرغ، قرمز و سایر فرآورده‌های خام دامی فاسد و تاریخ مصرف گذشته را کشف و ضبط نمودند.

کشف بیش از ۸۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در کردستان

مجتبی ورمقانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز از تاریخ 20 لغایت 24 اسفند 98 کارشناسان بهداشتی دامپزشکی استان کردستان، با وجود محدودیت‌های ایجاد شده جهت مقابله با مخاطرات بیماری کرونا، تعداد 2168 مورد بازدید توسط اکیپ‌های بازرسی و نظارتی دامپزشکی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان بعمل آوردند.

وی افزود: در این تعداد بازرسی، مقدار 824 کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف و تاریخ مصرف گذشته کشف و ضبط شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان تصریح کرد: در مدت یادشده برای 16 مرکز متخلف، پرونده قضایی تشکیل شده است.
 
وی گفت: از زمان شروع این طرح هر روز 60 نفر از پرسنل دامپزشکی استان در تمامی شهرستان‌ها در قالب 26 اکیپ بازرسی، وظیفه نظارت بر مراکز یاد شده را بر عهده دارند و به همین تعداد نیرو نیز بصورت آماده بخدمت و در دسترس آماده می‌باشند تا در صورت نیاز در خدمت بهداشت عمومی و سلامت شهروندان کردستانی باشند.

گفتنی است، میزان فراورده ضبطی‌ ذکر شده شامل موارد ضبطی در کشتارگاه‌های دام و طیور که نیروهای ناظر تمام وقت دامپزشکی در آن حضور دارند، نمی‌شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول