اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

افزایش 20 درصدی قیمت برخی داروهای دام و طیور

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: در طول سه هفته گذشته برخی از اقلام دارویی بخصوص داروهای طیور 20 الی 25 افزایش قیمت داشته است که این کشوری بوده و مختص استان کردستان نیست.

افزایش 20 درصدی قیمت برخی داروهای دام و طیور

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مجتبی ورمقانی صبح امروز در کارگروه تنظیم بازار کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه کل دارو و واکسن‌های دامی با ارز دولتی وارد کشور می شود لذا قیمت دارو واکسن‌های دامی در سامانه‌ای بصورت دوره‌ای اعلام می‌شود.

وی افزود: در طول سه هفته گذشته برخی از اقلام دارویی بخصوص داروهای طیور 20 الی 25 افزایش قیمت داشت که این افزایش کشوری است و فقط مختص استان کردستان نیست.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری نیوکاسل، واکسن‌ بیماری طیور نیز حدود 18 درصد افزایش داشته است.

وی یکی از مشکلات حال حاضر صنعت دام و طیور استان را ارسال پیش‌فاکتورهایی با قیمت بالاتر از فاکتور اصلی توسط شرکت‌های پخش سراسری عنوان کرد.

ورمقانی عنوان کرد: شرکت‌های پخش سراسری دارو و واکسن‌، اقلام را به شکل پیش‌فاکتور تحویل شرکت‌های پخش استانی می‌دهند که قیمت درج شده در این پیش‌فاکتورها معمولا بیشتر از قیمت فاکتور اصلی است که سه الی چهار هفته بعد ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: شرکت‌های پخش سراسری مقداری از این مابه‌تفاوت را به شرکت‌های پخش استانی پرداخت می‌کنند اما مراکز پخش‌ استانی با همان قیمت پیش‌فاکتور دارو را به داروخانه‌ها تحویل داده و آنها هم باز با همان قیمت به دامدار می‌فروشند لذا امکان اینکه این مابه‌تفاوت دست دامدار را بگیرد وجود ندارد.

وی یادآور شد: البته طی نامه‌ای این نقیصه را به تهران اعلام کردیم اما تاکنون جوابی دریافت نکردیم لذا درخواست داریم که از طرف این کارگروه نیز این موضوع پیگیری شود که یا شرکت‌های پخش سراسری دارو پیش فاکتور اعلام نکنند و یا اگر اعلام می‌کنند مابه تفاوت آن کمتر باشد.

انتهای پیام/2330/83

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول