اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

17 پیش اجلاس نماز در سطح کردستان برگزار می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از برگزاری 17 پیش اجلاس نماز در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 16 پیش اجلاس نماز در سطح شهرستان‌ها و مناطق تابعه و یک پیش اجلاس نماز در مرکز استان برگزار می‌شود.

17 پیش اجلاس نماز در سطح کردستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الله نریمانی ظهر امروز در نشست ستاد اقامه نماز و شورای قرآن استان با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز و مطالبه مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش در موضوع نماز، 17 پیش اجلاس نماز تا تاریخ 10 آذرماه 98 در استان برگزار می‌شود.

وی به گزارشی از فعالیت‌های حوزه قرآن، نماز و عترت استان در سال تحصیلی گذشته پرداخت و با بیان اینکه قرآن و معارف اسلامی از برنامه‌های شاخص این حوزه است، گفت: در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن و معارف اسلامی بیش از 107 هزار نفر از دانش‌آموزان شرکت کردند که تعداد 23 هزار نفر آنان به مرحله شهرستانی راه یافتند.

وی با بیان اینکه مرحله استانی مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش‌آموزان با شرکت بیش از 1600 نفر برگزار شد، گفت: تعداد 90 نفر از دانش‌آموزان به مرحله کشوری مسابقات اعزام شدند و مسابقات بخش فرهنگیان نیز در دو مرحله شهرستانی و استانی با شرکت 250 نفر برگزار و 16 نفر به مرحله کشوری راه یافتند. 

*مشارکت 22 هزار دانش‌آموز کردستانی در نهضت ملی حفظ قرآن کریم

معاون پرورشی و فرهنگی استان کردستان نهضت حفظ ملی قرآن و حفظ جزء سی‌ام قرآن مجید را یکی دیگر از برنامه‌های شاخص این حوزه عنوان کرد و با بیان اینکه تعهد استان، مشارکت 22 هزار دانش‌آموز بود، یادآور شد: با همکاری اعضای ستاد خوشبختانه 57 هزار نفر از دانش‌آموزان در این برنامه ثبت نام و شرکت کردند و کردستان یکی از استان‌های موفق در اجرای این طرح بود.

نریمانی عنوان کرد: در همین راستا هفته گذشته و در گردهمایی روسای ادارات و کارشناسان قرآن، عترت و نماز سراسر کشور که در رامسر برگزار شد از آموزش و پرورش کردستان به عنوان استان برتر در سه حوزه قرآن، نماز و عترت و اجرای سوگواره احلی من العسل در ماه محرم با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل شد که از همکاری کلیه حوزه‌ها تقدیر می‌شود.

وی تجهیز 11 مرکز دارالقرآن را دیگر اقدام استان بر شمرد و با اشاره به برنامه اقامه نماز جماعت در مدارس دارای نماز خانه گفت: 300 نفر از امامان جماعت روحانی و 500 نفر از فرهنگیان به عنوان امام جماعت در مدارس همکاری می‌کنند.

وی برگزاری جشن شکوفایی در مدارس، برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزی و 16 برنامه متمرکز در استان، تجهیز نماز خانه‌های مدارس با هفت هزار متر فرش محراب، اجرای سه هزار گفتمان دینی، سوگواره احلی من‌العسل، دوره توانمند‌سازی مدیران، مربیان و معلمان و ائمه جماعت مدارس را از دیگر برنامه‌های برگزار شده عنوان کرد.

*برگزاری دوره تقریب مذاهب ویژه مربیان و معلمان

معاون پرورشی و فرهنگی استان کردستان با اشاره به برگزاری دوره تقریب مذاهب با شرکت مدیران، مربیان و معلمان در شهر مقدس قم با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این دوره آموزشی با محوریت مباحث تقریبی برگزار و تاکنون بیش از 800 نفر از افراد در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

نریمانی در پایان، برگزاری محافل انس با قرآن در هفته قرآن، اجرای برنامه تقلید و مرجعیت ویژه دانش‌آموزان اهل تشیع در چهار شهرستان، اجرای زنگ نماز در برنامه هفتگی مدارس را از اقدامات دیگر حوزه قرآن، عترت و نماز بر شمرد. 

*نماز کلاس درس، تربیت و نوعی آموزش است

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست با تسلیت ایام اربعین حسینی، به موضوع نماز و قرآن و اهمیت آن در دستگاه تعلیم و تربیت پرداخت و با تاکید بر زمینه‌سازی و ایجاد بستر مناسب جهت مأنوس شدن هر چه بیشتر دانش‌آموزان با قرآن و نماز، نقش آموزش و پرورش را در این راستا مهم دانست.

رشید قربانی ابلاغ دستورالعمل وزارتی در خصوص نماز را نشان دهنده اهمیت آموزش و پرورش به موضوع نماز دانست و با بیان اینکه نماز خود به تنهایی کلاس درس، تربیت و نوعی آموزش است، افزود: تمام شئونات فرد نمازگزار تحت تاثیر عمل وی قرار می‌گیرد.

وی اقدامات حوزه اقامه نماز آموزش و پرورش کردستان در سال‌های گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و با اشاره به برگزاری پیش اجلاسیه‌های نماز در سطح استان، خواستار هماهنگی، برنامه‌ریزی و تمهید مقدمات برای برگزاری کیفی، کارآمد و موثر این برنامه‌ها شد و گفت: فعالیت‌های گذشته نیز باید استمرار داشته و با جدیت پیگیری شود.

وی نقش فرهنگیان را در اجرای فریضه نماز مهم دانست و با اشاره به نقش الگویی آنان، تاکید کرد: باید از هر امری که زمینه ساز و تشویق دانش‌آموزان برای اقامه نماز می‌شود، حمایت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در پایان خواستار نظارت بر فعالیت واحد‌های اداری و آموزشی و همراهی مدارس در ارزیابی اقدامات شد و گفت: در برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه نماز نیز باید همکاری لازم با ستاد اقامه نماز استان صورت گیرد.      

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول