اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

سرایت بلاتکلیفی در آبادان؛ از فوتبال به بسکتبال/ همیشه پای وزارت نفت در میان است

به دلیل وجود پیچ‌وخم‌های اداری در وزارت نفت، باشگاه پالایش نفت آبادان در حال حاضر برای فصل آینده لیگ برتر بسکتبال کشور برنامه‌ای ندارد.

سرایت بلاتکلیفی در آبادان؛ از فوتبال به بسکتبال/ همیشه پای وزارت نفت در میان است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، پس از پایان یافتن سوپر لیگ بسکتبال ایران و مشخص شدن قهرمان این دوره از رقابت‌ها، حریف و حدیث‌های فراوانی پیرامون چگونگی حضور باشگاه پالایش نفت آبادان در فصل آینده این رقابت‌ها به‌راه افتاده که گمانه‌زنی‌های بسیاری را در این بین تقویت کرده است.

در سال‌های گذشته، دوست‌داران ورزش در آبادان، همواره از عملکرد مدیران باشگاه صنعت نفت و مسوولان وزارتخانه متبوع این تیم در میانه فصول و در فرآیند نقل و انتقالات انتقادات بسیاری داشتند که این گلایه‌ها تاکنون راه به جایی نبرده و باشگاه صنعت نفت آبادان که در این شهر تنها به فعالیت فوتبالی مشغول است، همواره در بازه زمانی تعطیلات تابستانه فوتبال ایران، در گیر و دار چالش‌های مدیریتی قرار دارد.

بلاتکلیفی حاصل از گیرودارهای اداری وزارت نفت

همین گیر و دارها باعث شده تا این تیم بازیکنان زیادی را از دست داده و مدیری که بتواند شاکله این تیم را حفظ کند، در این برهه صدارت باشگاه صنعت نفت را در اختیار نداشته است.

حال، این بلاتکلیفی از باشگاه فوتبال صنعت نفت آبادان به دیگر باشگاه این شهر که در رشته‌هایی همچون بسکتبال، فوتسال، تکواندو و واترپلو، اسکواش و .. فعالیت دارد نیز سرایت کرده است.

 

عمده‌ترین نگرانی دوست‌داران ورزش در آبادان در خصوص تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان است که در فصلی که به تازگی به پایان رسیده است، در حالی که می‌توانست به راحتی یک پای فینال این مسابقات باشد، در نهایت به عنوان چهارمی بسنده کرد.

پالایش نفت، یکی از معدود باشگاه‌های ورزشی است که هنوز زیر چتر حمایتی وزارت نفت است

تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان به جهت اینکه شریان مالی خود را از وزارت نفت تغذیه کرده و فعالیت خود را بسته به حمایت این وزارتخانه می‌بیند، پس از پایان یافتن هر دوره از مسابقات با نوعی بلاتکلیفی مواجه است که همین موضوع، باعث از دست رفتن فرصت‌های مناسبی برای این تیم است که عمده این موضوع مربوط به انتقال بازیکنان باکیفیت این باشگاه به دیگر باشگاه‌های بسکتبال ایران است.

این موضوع در چند روزه گذشته نیز در باشگاه پالایش نفت آبادان مصداق داشته و بازیکنان این تیم و حتی کادر فنی نماینده آبادان از سوی دیگر باشگاه‌ها پیشنهاداتی را دریافت کرده‌اند.

این موضوع در جایی قابل استناد است که برخی صحبت‌های بازیکنان تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان در فضای مجازی در حال انتشار است و حکایت از بلاتکلیفی آنان به رقم داشتن پیشنهاداتی از سایر تیم‌ها دارد.

در این سلسله گفتارها از سوی بازیکنان فصل پیش باشگاه نفت آبادان، بیانگر این موضوع است که آنها علاقه‌مند برای ماندن در آبادان هستند، اما مدیران باشگاه پالایش نفت، تا زمان معین شده وضعیت این باشگاه برای فصل آینده، حاضر به تعیین تکلیف و مذاکره با ایشان برای فصل آینده نیستند.

گرچه مدیران این باشگاه نیز دست کمی از بازیکنان و کادر فنی این تیم ندارند و پیچ‌وخم‌‌های اداری وزارت نفت در راه تعیین بودجه فصل آینده باشگاه پالایش نفت آبادان، اجازه هرگونه فعالیتی را از این باشگاه گرفته است و مدیران این باشگاه بر این باورند تا زمانی که در این زمینه تعیین تکلیفی صورت نگرفته، هر گونه فعالیت در بازار نقل و انتقالات ریسک محسوب می‌شود، چرا که امکان اینکه وزارت نفت تمایلی به تیم‌داری در فصل آینده نداشته باشد وجود دارد و در این صورت، مسئولیت سنگینی بر گردن این باشگاه خواهد بود و شاید فرصت‌های طلایی نیز از بازیکنان و کادر فنی سلب شود.

همین موضوع در خصوص تیم بسکتبال بانوان این بشگاه نیز صدق می‌کند و این تیم نیز باید در انتظار تصمیمات کلان برای حضور در فصل آینده لیگ برتر را داشته باشد.

منتظر تعیین تکلیف از سوی وزارت نفت هستیم

تیمی که به دارا بودن یک عنوان قهرمانی همواره یکی از مدعیان آوردگاه دختران بسکتبالیست بوده است، اما در سال‌های اخیر، به واسطه کاهش شدید بودجه و محدودیت فعالیت در این باشگاه آبادانی، نتوانست به موفق چشمیگری دست پیداکند.


در همین خصوص، مدیرعامل باشگاه پالایش نفت آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، ضمن تأیید این گفته‌‌ها عنوان کرد: برای فصل آینده صورت‌های مالی خود را به وزارت نفت ارسال کردیم تا در صورت تأیید و تعیین تکلیف، اقدامات خود را در خصوص فصل آینده لیگ برتر بسکتبال و سایر رشته‌های ورزشی این باشگاه، انجام دهیم.

احمد پارو در خصوص ارائه پیشنهاد به بازیکنان این تیم برای فصل آینده، عنوان کرد: در هر صورت طبیعی است که هر بازیکنی از هر باشگاهی پیشنهاد داشته باشد، اما ما تا زمانی که بودجه مشخصی نداشته باشیم، نمی‌توانیم با بازیکن یا مربی برای فصل آینده گفت‌وگویی داشته باشیم.

وی یادآور شد: با توجه به در پیش بودن مسابقات تیم ملی وزمان نسبتاً طولانی باقیمانده تا آغاز فصل آینده لیگ آینده، هنوز خیلی زود است که بخواهیم در خصوص جذب بازیکن صحبت کنیم، اما اگر واقعاً باشگاهی از اکنون در اندیشه جذب بازیکن است، مختار است که به هر بازیکنی پیشنهاد بدهد.

حضور تیم پالایش نفت در فصل آینده قطعی است

مدیرعامل باشگاه پالایش نفت آبادان در خصوص حضور یا عدم آن توسط این باشگاه در فصل آینده لیگ برتر بسکتبال و سایر رشته‌های این باشگاه، گفت: تا این لحظه حضور ما در فصل آینده قطعی است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان تا کنون یک عنوان قهرمانی، دو نایب قهرمانی، دو عنوان چهارمی و یک مقام پنجمی لیگ برتر بسکتبال ایران را کسب و سابقه دو دوره حضور در مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا و کسب مقام سوم باشگاه های آسیا را در کارنامه دارد.

این تیم از سال ۹۰ فعالیت خود را به صورت حرفه‌ای و تحت نام صنعت نفت آبادان آغاز کرد که با وجود مشکلات عدیده مالی باشگاه صنعت نفت، این تیم به ذیل مجموعه پالایشگاه آبادان درآمد و از سال ۹۳ با نام پالایش نفت آبادان در لیگ برتر بسکتبال ایران فعالیت کرد.

گزارش: علی دایلی

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول