اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

سرمایه‌گذاری 80 گروه سرمایه‌گذار در منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی از سرمایه‌گذاری 80 گروه سرمایه‌گذار در منطقه ویژه اقتصادی استان خبر داد.

سرمایه‌گذاری 80 گروه سرمایه‌گذار در منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین زارعی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی بعد از ظهر امروز در جریان بازدید سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی و هیأت همراه از سازمان منطقه ویژه اقتصادی بیرجند اظهار داشت: در حال حاضر ۸۰ گروه سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی استان سرمایه‌گذاری کرده‌اند که خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده از نظر زیرساخت‌ها مشکلی نداریم و همه زیرساخت‌های اولیه شامل آب، برق و گاز فراهم است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۵۳ واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی استان فعال وجود دارد.

زارعی با بیان اینکه تاکنون ۱۸ واحد در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند  و ۳۵ واحد در سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی به بهره‌برداری رسیده است، گفت: مابقی واحدها هم بین ۱۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی با اشاره به شعار محوری سال جاری مبنی بر «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» افزود: در برنامه‌های سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی این شعار قرار دارد.

زارعی بیان داشت: در حال حاضر شرایط خوبی در سایت مرکزی و سایت مرزی سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی برقرار است.

وی با بیان اینکه در روند سرمایه‌گذاری‌ها رو به جلو حرکت می‌کنیم، اضافه کرد: نسبت به استان‌های مجاور وضعیت قابل قبولی داریم.

زارعی یادآور شد: در سایت مرکزی با توجه به زیرساخت‌هایی که وجود دارد، سرمایه‌گذاری‌های خوبی صورت گرفته و واحدهای مستقر در مرز به عنوان بارانداز تخلیه بار هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در سایت مرزی هم در خصوص زیر ساخت‌های اولیه آب فراهم است، افزود: تا ۱۵ روز دیگر تمامی واحدهای منطقه ویژه اقتصادی مستقر  در نقطه صفر مرزی برق‌دار می‌شوند.

شریعتی، مدیرکل دفتر جذب و  حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه در حوزه زیر ساختی در واحدهای تولیدی استان به ویژه منطقه ویژه اقتصادی استان تاکنون  جلسات متعدی داشتیم تا حوزه زیر ساختی منطقه ویژه تأمین شود، اظهارداشت: اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های زیر ساختی پای کار آمدند تا این اقدامات خوب رقم خورد، افزود: یکی از  قرارگاه‌ها که از اهمیت  بسیار زیادی برخوردار بوده قرارگاه حمایت و  تسهیل‌گری شرکت‌های دانش بنیان بوده و باید واحدهای تولیدی تلاش کنند در فعالیت‌های تولیدی خود از دانش‌بنیان بودن غافل نشوند و به آن بپردازند.

شریعتی ادامه داد: از طرح‌های دانش بنیان حمایت می‌کنیم و در کمیسیون هماهنگی بانک‌ها برای بازدید بانک‌ها از واحدهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند هماهنگی لازم را انجام خواهیم داد.

عباس جرجانی، رئیس سازمان صنعت معدن تجارت خراسان‌جنوبی نیز در ادامه اظهارداشت: آنچه امروز مشاهده کردید حاصل زحمات و تلاش‌های زیادی بوده که بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی رقم زده و با همکاری و تلاش‌های انجام شده در بخش زیر‌ساخت‌ها اعم از آب، برق، گاز و تلفن در حال حاضر مشکلی نیست.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود سرمایه‌گذاران مستقر در منطقه ویژه مشکلات خود را احصاء و به صورت جمع‌بندی به ما منعکس کنند، خاطرنشان کرد: بعد از ارسال مشکلات و چالش تولید توسط سرمایه‌گذاران بهتر و زودتر می‌توانیم به نتیجه برسیم.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول