اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

حضور سازمان‌های توسعه‌ای در خراسان‌جنوبی کمرنگ است

استاندار خراسان‌جنوبی بر ضرورت حضور سازمان‌های توسعه‌ای کشور در این استان تأکید کرد و گفت: تاکنون حضور سازمان‌های توسعه‌ای در خراسان‌جنوبی کمرنگ بوده است.

حضور سازمان‌های توسعه‌ای در خراسان‌جنوبی کمرنگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «جواد قناعت» استاندار خراسان‌جنوبی صبح امروز در جلسه پیگیری مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) در طرح‌های کلان صنعتی، اظهار داشت: با توجه به طرفیت‌های بکر استان در زمینه ذخایر معدنی، حضور هلدینگ‌های اقتصادی بزرگ همچون ایدرو برای بهره‌برداری از این پتانسیل‌ها ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون حضور سازمان‌های توسعه‌ای در استان کمرنگ بوده، متذکر شد: در خصوص اجرای مصوبات قبلی استان با ایدرو، باید با جدیت بیشتری دنبال و پیگیری شوند.

استاندار خراسان‌جنوبی مطرح کرد: سرمایه گذاری ایدرو و مشارکت این هلدینگ اقتصادی در پروژه‌های صنعتی خراسان‌جنوبی، امید آفرین ارزیابی می‌شود.

«نبوی» معاون وزیر و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در این دیدار بر شتاب‌بخشی اجرای طرح‌های صنعتی در خراسان‌جنوبی تأکید کرد.

وی با اشاره به رویکرد توانمندسازانه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، گفت : این سازمان بر مبنای الگوی فعالیت  مشارکتی با بخش غیردولتی بومی در پروژه‌های صنعتی همکاری می‌کند و آماده انتقال دانش انباشته و تجارب خود در فرآیندهای مشارکت با بخش خصوصی برای توانمندسازی و پشتیبانی‌های قانونی، تسهیل‌گرانه و توسعه‌ای در طرح‌های مبتنی بر توجیه فنی اقتصادی و منطبق برآمایش سرزمینی است.

به گزارش فارس؛ سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حال حاضر در طرح‌های تولید استیل کورد و طرح توسعه دو واحد ریسندگی و بافندگی مشارکت دارد، کارخانه تولید استیل کورد که در تولید تایر رادیال کاربرد دارد به ظرفیت اسمی سالیانه ۱۵ هزار تن در مناطق منتخب کمتر توسعه یافته خراسان‌جنوبی  احداث می‌شود.

طرح توسعه ریسندگی و بافندگی شرکت نساجی فردوس هم دیگر طرح مصوب  ایدرو است که قرار است با مشارکت بخش‌های غیر دولتی و تسهیل‌گری سازمان گسترش عملیاتی شود.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول