اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اجرای طرح غربالگری و آموزش خود مراقبتی ایدز در «بیرجند»

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بیرجند از برپایی ایستگاه مراقبت، درمان و پیشگیری از بیماری ایدز توسط اعضای کانون هلال‌احمر دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس شهرستان بیرجند خبر داد.

اجرای طرح غربالگری و آموزش خود مراقبتی ایدز در «بیرجند»

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «حسین ذاکریان» رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بیرجند صبح امروز در جمع خبرنگاران،  با بیان اینکه کار کنترل بیماری ایدز سخت تر از سایر بیماری‌های عفونی دیگر است، اظهار داشت: سیر این بیماری موجب شده تا استفاده از راهکارهای پیشگیرانه و خود مراقبتی با ارائه برنامه‌های آگاهی دهی بیشتر به مردم در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان داشت: تجربه کسب شده از دیگر جوامع بشری دنیا حاکی از این است که مؤثرترین راهکار برای کنترل این بیماری اطلاع‌رسانی فراگیر ، جامع و مستمر بویژه از طریق جلب نظر مخاطبان نوجوان و جوان است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند با اشاره به برپایی ایستگاه مراقبت، درمان و پیشگیری از بیماری ایدز توسط اعضاءیکانون هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس شهرستان بیرجند، افزود: این طرح طی دو روز  برای عموم مردم در سطح شهر بیرجند اجرا شده است.

ذاکریان با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح آموزش پیشگیری از بیماری و همچنین فرهنگ سازی در خصوص برخورد مناسب با افراد مبتلا به ایدز است، گفت: در این بازه زمانی تعداد ۱۷۵ فرد تست غربالگری اورژانسی HIV انجام داده‌اند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول