اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ارائه آموزش‌های تخصصی امداد و نجات به ۹۵۶ نفر در خراسان‌جنوبی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به ضرورت تداوم آموزش‌های امداد و نجات به امدادگران و نجاتگران، گفت: از ابتدای سال جاری ۶۴ دوره آموزشی تخصصی امداد و نجات برای ۹۵۶ نفر در استان برگزار شده است.

ارائه آموزش‌های تخصصی امداد و نجات به ۹۵۶ نفر در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا رضایی ظهر امروز در نشست ویدئو کنفرانسی با رؤسای شعب جمعیت هلال‌احمر در سطح استان، اظهار داشت: ارائه آموزش‌های امدادی بطور مستمر و چگونگی حضور اعضای داوطلب در حوادث از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی حضور به موقع و مناسب افراد آموزش‌دیده در حوادث و سوانح را وظیفه اصلی و فلسفه وجودی هلال‌احمر برشمرد و گفت: ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی با کیفیت و کمیت مطلوب در حوزه‌های مختلف زمینه‌ساز عملکرد موفق در زمان بحران است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برگزاری منظم مجموعه دوره های آموزشی با محدودیت‌های موجود و در بازه زمانی کوتاه کم‌نظیر است، افزود: این مهم با مشارکت و تصمیم جمعی در نیمه نخست سال جاری اجرایی شده است. 

رضایی با اشاره به برگزاری ۶۴ دوره تخصصی امداد و نجات در ۱۱ شعبه سطح استان، گفت: تعداد ۹۵۶ نفر امدادگر از این آموزش ها بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه از مجموع افراد ۲۱۵ نفر در دوره مقدماتی امداد و نجات و ۲۳۰ نفر در دوره مقدماتی نجات شرکت کرده‌اند، افزود: هنچنین تعداد ۲۵۴ نفر در دوره‌های پیش بیمارستانی و ۲۵۷ نفر در دوره‌های تخصصی جستجو و نجات در حوادث حمل و نقل شرکت کرده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در مجموع تعداد ۲۵۷ نفر با برگزاری این دوره‌ها شرایط لازم برای دریافت درجه نجاتگر سوم را کسب کردند، عنوان کرد: این دوره‌ها به منظور آماده‌سازی و تأمین تیم‌های تخصصی برای حضور در پایگاه‌های امداد و نجات برگزار شده است.

رضایی با بیان اینکه داوطلبین شرکت در دوره‌های تخصصی باید دوره های آموزشی کمک‌های اولیه و مهارت‌های داوطلبی را به عنوان پیش نیاز بگذرانند، گفت: در این دوره‌ها از ظرفیت ۵۴ مربی کارمند و داوطلب هلال‌احمر استفاده شده است.

وی ضمن قدردانی از سه شهرستان طبس، قاین و سربیشه که به ترتیب بیشترین دوره‌های آموزشی را برگزار کرده‌اند، ادامه داد: جهت نگهداشت و حفظ آمادگی نجاتگران دوره‌های بازآموزی و توان‌افزایی نیز پیش‌بینی شده که در اسرع وقت این موضوع باید عملیاتی شود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول