اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

وزش طوفان و گردوخاک در خراسان‌جنوبی/۷ شهرستان در معرض طوفان شدید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی از وزش طوفان و گردوخاک شدید در خراسان‌جنوبی خبر داد.

وزش طوفان و گردوخاک در خراسان‌جنوبی/۷ شهرستان در معرض طوفان شدید

ابوالحسن میرجیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: به گزارش هواشناسی استان وزش باد نسبتا شدید تا شدید به همراه خیزش گرد و خاک و طوفان در اکثر نقاط استان پیش‌بینی شده است.

وی با اعلام اینکه وزش بادهای شدید و طوفان تا پایان هفته در خراسان‌جنوبی ادامه دارد، بیان داشت: شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه، بیرجند، زیرکوه، قاین و سرایان بیشتر از سایر نقاط استان در معرض این پدیده هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه خسارت به درختان مزارع و باغات و همچنین سازه‌های گلخانه‌ای و تابلو‌ها و مستحدثات شهری و روستایی به‌شدت محتمل است، تصریح کرد: باید ضمن اتخاذ تدابیر لازم، اطلاع‌رسانی مناسب به همشهریان انجام شود.

میرجلیلی با اشاره به خسارت طوفان و گردوخاک در استان طی 24 ساعت گذشته اشاره و بیان داشت: خوشبختانه وزش بادهای شدید و طوفان طی روزهای گذشته به‌جز قطعی برق در برخی مناطق شهرهای طبس و بشرویه خسارت دیگری نداشته است.

وی مطرح کرد: توصیه می‌شود در مورد برداشت و محافظت از محصولات باغی و سایر موارد ضروری تمهیدات لازم صورت پذیرد و افراد آسیب‌پذیر از جمله سالمندان، بیماران و کودکان در زمان غبارآلود شدن هوا از تردد غیر ضروری در فضای باز اجتناب کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی عنوان کرد: وزش طوفان و گردوخاک سبب کاهش شدید دید افقی در برخی از نقاط استان می‌شود لذا با توجه به کاهش دید افقی توجه بیشتر رانندگان به سرعت مطمئنه حین رانندگی بیش از پیش ضرورت دارد.

انتهای پیام/3403/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول