اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

طوفان و رعد و برق مهمان روزهای پایانی هفته در استان اصفهان

بنابر پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان آخرین وضعیت جوی و پدیده غالب که از اواسط روز پنج شنبه چهارم اردیبهشت ماه در استان حاک خواهد بود، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و احتمال رخداد تگرگ و صاعقه در مناطق مستعد خواهد بود.

طوفان و رعد و برق مهمان روزهای پایانی هفته در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بنابر پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان آخرین وضعیت جوی و پدیده غالب که از اواسط روز پنج شنبه چهارم اردیبهشت ماه  در استان حاک خواهد بود، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و احتمال رخداد تگرگ و صاعقه در مناطق مستعد خواهد بود که این وضع جوی در مناطق شمال غرب، شمال و شرق استان، به ویژه مناطق مرتفع آنها رخ خواهد داد.

این وضعیت که تا پایان روز پنجشنبه در استان ادامه پیدا خواهد کرد، سبب  شکل‌گیری روان آب به صورت محلی , سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق خواهد شد؛ بنابراین مردم لازم است ضمن اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب‌های ناگهانی احتمالی، فاصله گرفتن از مسیل‌ها و رودخانه‌های محلی و حفاظت از محصولات کشاورزی در مقابل بارش تگرگ را در دستور کار داشته باشند.

همچنین سامانه جوی دیگری که فعالیت خود را از جمعه پنجم اردیبهشت ماه آغاز خواهد کرد، سبب وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و وقوع طوفان لحظه‌ای در شمال غرب و غرب استان خواهد شد؛ این پدیده در روز شنبه در اکثر مناطق استان ادامه خواهد داشت و شدت آن نواحی غرب و شمال غرب خواهد بود و در رزو یکشنبه  نیز اکثر مناطق استان به ویژه نواحی جنوب ، شمال و شرق را در بر خواهد گرفت.

این پدیده جوی که تا پایان روز یکشنبه در استان فعالیت خواهد داشت، احتمال شکستن درختان فرسوده و کهنسال و آسیب به سقف‌های موقتی و احتمال اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی در نیمه ی جنوبی، شرق و شمال استان در روز یکشنبه را افزایش خواهد داد.

همچنین کیفیت هوای شهر اصفهان نیز تا سه روز آینده در وضعیت سالم قرار خواهد داشت.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول