اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

«استخدام سفارشی» اصلاح‌طلبان کرمانشاه کلید خورد/ آقای استاندار، ماجرای نامه «سعدآباد» چیست؟!

فعالان فضای مجازی استان کرمانشاه، با اعتراض به شائبه استخدام برخی از افراد اصلاح‌طلب در دولت واکنش نشان دادند. بنابر گفته این فعالان، لیستی 20 نفره از اصلاح طلبان و فعالان ستادی حسن روحانی تهیه شده و مسئولان کرمانشاه به دنبال آن هستند که در سال آخر دولت، این افراد را به استخدام دولت در بیاورند!

«استخدام سفارشی» اصلاح‌طلبان کرمانشاه کلید خورد/ آقای استاندار، ماجرای نامه «سعدآباد» چیست؟!

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فضای توئیتر آنقدر درهم و برهم است که گاهی پیدا کردن یک خبر در آن نفس‌گیر می‌شود، اما همین فضای شلوغ گاهی آنچنان منسجم شده و یک مسئله را فریاد می‌زند که آدم نمی‌تواند بدون توجه به آن عبور کرده و چشمانش را ببندد. 

گاهی برخی از مطالبات اجتماعی از دل فضای توئیتر بیرون آمده، گاهی چالش‌هایی ایجاده کرده و گاهی نیز توانسته اهداف را جلو ببرد و کمکی به بهبود اوضاع اجتماع کند.

کرمانشاهیان نیز کم و بیش در این فضا فعال هستند و کوشیده‌اند از این فضای اجتماعی برخی از چالش‌های اجتماعی را رسانه‌ای و به نحوی برای بهبود آن تلاش کنند. چند روز پیش هم در چندین اکانت مطالبه‌ای را مطرح کردند و موضوعی در حال توییت شدن بود که توجه هر فعالی را به خود جلب می‌کرد و آن هم ماجرای یک «استخدام سفارشی» بود. 

بنابر اعلام و اطلاع فعالین توئیتری کرمانشاه، از چندی پیش مسئولان کرمانشاه به دنبال استخدام ۲۰ نفر از اصلاح طلبان و اعضای ستاد حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری هستند. بنابر اعلام این اکانت‌ها، این نامه‌نگاری از نشست «سعدآباد» تهران شروع شده و تلاش شده که در سال پایانی دولت به هر صورتی که هست این لیست ۲۰ نفر به استخدام دولت در آیند.

اکانت «جوان جویای کار» به این موضوع پرداخته و نوشته «یه کتابی چند وقت پیش میخوندم به اسم «آن ۲۳ نفر» ماجراش هم مربوط به رزمنده های نوجوانی بود که توی جنگ اسیر شدن ولی شرف مملکتشون رو حفظ کردن. حال با این وضع بیکاری و هزاران جوان تحصیل کرده اصلاح طلبای کرمانشاه دنبال این هستند که هر طور شده ۲۰ نفر نورچشمی رو استخدام کنن تا پاداش خوش خدمتی رو گرفته باشن»

یک اکانت دیگر هم با اشاره به وضعیت معیشتی و اقتصادی کشور که اصلاح‌طلبان در آن دخیل هستند، به ماجرای این استخدام‌ها واکنش نشان داده و خواهان شفافیت در این موضوع شده است. این اکانت با هشتگ «استانداری کرمانشاه» به نوعی خطاب سوال خود را مسئولان ارشد استان قرار داده و از آن‌ها در این خصوص پاسخ خواسته است.

اکانت توییتری «عاشق ایران» اما خطاب خود را کاملاً سمت و سوی استاندار کرمانشاه گرفته و خواهان شفافیت در این ماجرا شده است. او نوشته است «بسه دیگه! یه عمر درس خواندیم و آخر نشستیم مغازه پدرمان. حالا میگن ۲۰ نفر چون اصلاح طلبن و تو ستاد روحانی بودن میخوان استخدامشان کنن! آقای بازوند انتظارمان از شما بیشتر بود»

«نوید» هم دیگر اکانت توییتری است که به این استخدام‌ها واکنش نشان داده و اشاره کرده که بسیاری همچون او در پشت آزمون‌های استخدامی گیر افتادند اما فعالین ستاد روحانی در حال جذب در دستگاه‌های دولتی هستند. او با کنایه‌ای طنز آمیز این مسئله را دستمایه توییت خود قرار داده و نوشته «ما آدم های معمولی چون سیاسی نیستم و فقط درس خوندنیم هر بار که توی آزمون استخدامی شرکت کردیم به یه بهانه ای ردمان کردن. اگر میدانستم که با چارتا شعار دادن تو ستاد روحانی استخدام میشم از اول بیخیال دانشگاه میشدم.»

اکانت دیگری مسئله قانونی بودن این اقدام را به بحث کشیده و نوشته «قانون میگه هر استخدامی باید از طریق فراخوان و سازمان سنجش باشه ولی خبردار شدم که اصلاح طلبای کرمانشاه هرطور شدن میخوام ۲۰ نفر فعال ستادی حسن روحانی رو استخدام کنن و حتی با نوبخت هم نامه نگاری کردن»

«رامین» اکانت دیگری که جزییات بیشتری از این نامه‌نگاری را گفته و اشاره کرده که برخی از اصلاح طلب‌هایی که قصد جذب شدن دارند مدرک دیپلم و کاردانی داشته و از این حیث مسئله را بررسی کرده است. او نوشته است «بعله، آقای نوبخت که تشریف آورده کرمانشاه گویا یک لیست استخدامی هم بهش دادن که خارج از نوبت جذب بشن. خیال کردید نخبگان استان بودن؟ نخیر، فعالین اصلاح طلب و ستادی حسن روحانی بودن. جالب اینجاست که چنتاشون هم دیپلم و کاردانی دارن!»

این دست اقدامات در سال‌های انتهای دولت‌ها گویا بدل به رویه‌ای معمول شده، اما با توجه به وضعیت معیشت و بیکاری که در استان کرمانشاه وجود دارد، پاسخ مسئولان استانداری و اجرایی استان به این اقدام چه خواهد بود، آیا آن‌ها از اساس این نامه نگاری‌‌ها را تکذیب کرده و مدعی خواهند بود که هرگز چنین اقدامی انجام نداده‌اند یا اینکه آن را تایید کرده و توضیحات تکمیلی در این خصوص ارائه خواهند داد؟

آنچه که مشخص است و باید مسئولان اجرایی استان به آن توجه داشته باشند، اصل عدالت و شایسته‌گزینی است و انتظار مردم استان نیز رعایت این مسئله است. حال باید دید پاسخ آن‌ها در خصوص این مطالبه‌گری چه خواهد بود.

انتهای پیام/ح/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول