اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

راه‌آهن غرب به لاذقیه سوریه می‌رسد/ کرمانشاه دارای ایرلاین اختصاصی می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: راه آهن کرمانشاه دارای یک موقعیت راهبردی است و قرار است تا خسروی ادامه یابد و سپس از طریق عراق به بندر لاذقیه در سوریه وصل شود.

راه‌آهن غرب به لاذقیه سوریه می‌رسد/ کرمانشاه دارای ایرلاین اختصاصی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه پیش از ظهر امروز در نشست ستاد سرمایه‌گذاری استان که با حضور یک گروه سرمایه‌گذاری از چین و یک هلدینگ بین‌المللی برگزار شد، اظهار داشت: کرمانشاه یک استان سرشار از استعدادها و قابلیت‌های بسیار فراوان است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران با توجه به توانمندی‌ها و علاقه‌مندی‌های خود می‌توانند در حوزه‌های مختلف پروژه‌های مناسبی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.

استاندار کرمانشاه، این استان را مرکز ثقل غرب کشور معرفی کرد و افزود: این موقعیت ممتاز جغرافیایی، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوب خدماتی و مبادلاتی به کرمانشاه بخشیده است‌.

بازوند ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی یک دهکده لجستیک یا بندر خشک در غرب کشور با محوریت و مرکزیت کرمانشاه، تعریف کرده است که اجرای آن یکی از اولویت‌های استان است، زیرساخت‌های مورد نیاز این بندرخشک مانند راه آهن و بزرگراه و فرودگاه بین‌المللی آماده است.

وی وجود 370 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق را یکی از ویژگی ممتاز برای این استان دانست و گفت: یک زمین مناسب برای سرمایه‌گذاری در فاصله بسیار کم با راه آهن و بزرگراه در نظر گرفته‌ایم که یک موقعیت ویژه برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: تمامی مجوزهای لازم برای اجرای پتروشیمی چهارم در منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌ آباد غرب صادر شده و آماده اجراست، سرمایه‌گذاران می‌توانند به عنوان سهام‌دار حداقلی و یا واگذاری کلی در این پروژه مشارکت کنند.

به گفته بازوند، طاق‌بستان کرمانشاه از یک موقعیت بسیار ممتاز برای اجرای پروژه تفریحی و گردشگری تله‌کابین برخوردار است.

استاندار کرمانشاه افزود: راه آهن کرمانشاه دارای یک موقعیت استراتژیک است و قرار است تا خسروی ادامه یابد و سپس از طریق عراق به بندر لاذقیه در سوریه وصل شود، برای اجرای قطعه کرمانشاه خسروی نیازمند مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستیم.  

وی ادامه داد: قرار است یک ایرلاین برای کرمانشاه خریداری شود و صحبت‌های اولیه در این زمینه انجام شده است و بیس این ایرلاین هم در کرمانشاه خواهد بود، این طرح دارای توجیح اقتصادی مناسبی است.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول