اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کرمانشاه

استاندار کرمانشاه:

کرمانشاه بهشت سرمایه‌گذاری ایران است

همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های استان کرمانشاه به همت استانداری و اتاق بازرگانی استان کرمانشاه برگزار شد.

کرمانشاه بهشت سرمایه‌گذاری ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های استان کرمانشاه به همت استانداری و اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در محل هتل اسپیناس تهران با حضور مسئولین کشوری و استانی و با حضور بیش از 500 سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در هتل اسپیناس تهران برگزار شد.

بازوند استاندار کرمانشاه با اشاره به تعابیر«سینه ستبر» و«چهره زیبای ایران» که مقام معظم رهبری در وصف استان کرمانشاه به کار بردند، گفت:کرمانشاه بهشت سرمایه‌گذاری است، چون هم آب فراوان دارد و 2500 کیلومتر رودخانه وآبراهه در آن جریان دارد و 16سد تکمیل شده و در دست ساخت دارد، همچنین  950هزار هکتار زمین مرغوب کشاورزی در این استان وجود دارد.

بازوند طرح گرمسیری را با 8هزار میلیارد تومان اعتبار بزرگترین طرح عمرانی بعد از انقلاب خواند و گفت:15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان از آب حاصل از این طرح بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به مرز 370 کیلومتری استان با کشور عراق، وجود سه مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی در استان بیان داشت:این امکانات به همراه منطقه آزاد تجاری قصر شیرین، یک ظرفیت بسیار بزرگ برای استان کرمانشاه است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به وجود سه پتروشیمی بزرگ و نیز شهرک‌های صنعتی مهم در استان اعلام کرد: هزار هکتار زمین آماده واگذاری در شهرک‌های صنعتی استان داریم در این بین امکانات مربوط به حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی و نیز خطوط انتقال نفت فراهم است.

بازوند با اشاره به ظرفیت‌های مهم در حوزه توریسم سلامت و گردشگری، خاطر نشان کرد:4 هزار اثر تاریخی ثبت شده در استان داریم واکوتوریسم اورامانات به منزله وجود چاه‌های نفت برای استان می‌باشد.

وی در پایان به مشوق‌های در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاران همچون پرداخت 50درصد سود تسهیلات اعطایی به سرمایه‌گذاران از محل کمک‌های فنی واعتباری و معافیت مالیاتی 13 ساله اشاره کرد و از سرمایه گذاران خواست با خاطر آسوده در استان سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول