اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اصفهان در رده دوم سرانه ورزشی دانش‌آموزان کشور

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان این که سرانه ورزشی دانش‌آموزان در استان اصفهان ۶۲ سانتی‌مترمربع است، افزود: در کشور رتبه دوم را داریم و در یک سال ۱۰ پله صعود داشتیم.

اصفهان در رده دوم سرانه ورزشی دانش‌آموزان کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آذرکیوان امیرپور، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در نشست‌خبری به مناسبت میزبانی اصفهان در مسابقات کشوری فوتسال فرهنگیان مرد مثبت ۴۰ سال اظهار داشت: نتیجه چنین مسابقاتی برای دانش‌آموزان است و باعث می‌شود مدارس با نشاطی داشته باشیم؛ طرح شهید خرازی از جمله طرح‌های حوزه تربیت‌بدنی‌  مربوط به استفاده دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها از فضا‌های ورزشی است.

وی افزود: طرح استفاده دانش‌آموزان از حیاط مدارس در خارج از ساعات تدریس در دست بررسی و تامین اعتبار از سوی شهرداری است؛ در خصوص توسعه زیرساخت‌های ورزشی طرح شهید سلیمانی را داریم؛ در مرحله اول این طرح به ترمیم فضا‌های ورزشی پرداخته شد.

پیش‌بینی ۱۱۴ فضای ورزشی جدید در استان

امیرپور تصریح کرد: در رابطه با توسعه فضا‌های ورزشی، ۱۱۴ فضای ورزشی پیش‌بینی شده است که شامل ۴۷ چمن مصنوعی، ۱۴ سالن ورزشی سرپوشیده، زمین‌های ساحلی و کلاس‌های درس تربیت‌بدنی است؛ تعدادی از آن‌ها افتتاح شده است و تعداد دیگری در حال آماده‌سازی است، ساخت چنین مکان‌هایی برای مناطق محروم حائز اهمیت است.

معاون تربیت‌بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به ساخت نخستین سالن ورزشی ویژه‌ دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه، خاطرنشان کرد: نخستین کانون تندرستی استان در مجاورت استخر مروارید در آستانه افتتاح است، همچنین اولین پایگاه استعدادیابی و حمایت ورزشی به صورت علمی با همکاری دانشگاه اصفهان در حال ساخت است.

توجه به ورزش دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند

وی در رابطه با ایمنی فضا‌های ورزشی گفت: کارگروهی تشکیل شده‌است تا نکات لازم به مدیران مربوطه گوشزد شود؛ توجه به ورزش دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند؛ یکی از دیگر از طرح‌های اجرا شده طرح شهید فرقانی برای آموزش مرشد بود تا زنگ صبحگاه مدارس با شیوه مرشدی و ورزش زورخانه‌ای نواخته شود.

کمبود معلم تربیت‌بدنی داریم

امیرپور با تکذیب حضور معلم‌های آزاد به عنوان معلم تربیت‌بدنی گفت: ما کمبود معلم تربیت‌بدنی داریم، در حال حاضر ۱۳۷۰ معلم تربیت‌بدنی در استان اصفهان نیاز داریم.

معاون تربیت‌بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، در خصوص مشکل کم‌تحرکی  دانش‌آموزان گفت: طرحی خدمت وزیر آموزش و پرورش ارائه شده و در دست بررسی است؛ ۷ میلیارد تجهیزات ورزشی خریداری شده است، تجهیزات مناسب دانش‌آموزان تا برای استفاده در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

سرانه ورزشی دانش‌آموزان اصفهانی ۶۲ سانتی‌مترمربع است

وی با بیان این که سرانه ورزشی دانش‌آموزان در استان اصفهان ۶۲ سانتی‌مترمربع است، افزود: از این نظر در کشور رتبه دوم را داریم و در یک سال ۱۰ پله صعود داشتیم؛ برای فضا‌های روباز کف‌پوش‌های گرانلولی در نظر داریم.

امیرپور با بیان این که عمر سرانه ورزشی استان نزدیک به سن فرسودگی نیست گفت: در هر قسمتی نیاز به تعویض و تعمیر بوده است، این کار انجام شده است.

میزبانی اصفهان در مسابقات فوتسال فرهنگیان بالای ۴۰ سال کشور

فرهاد رضایی، رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص مسابقات فوتسال فرهنگیان اظهار داشت: ۳۲ تیم در این مسابقات شرکت خواهند کرد که از فردا(۲۲ تیرماه) آغاز می‌شود و به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: سه سالن امام‌علی(ع)، خرداد و شهید سجادی میزبان این رقابت‌ها است دیدار نهایی در سالن امام علی(ع) برگزار خواهد شد؛ ۲۵ نفر کادر داوری و نظارت مسابقات را تشکیل می‌دهند و اصفهان با حضور ۵ داور از این نظر رکورددار است.

رضایی در پایان گفت: در روز اول و دوم رقابت‌ها ۲۴ مسابقه برگزار می‌شود در روز سوم، مسابقات حذفی را داریم، در روز چهارم نیز مرحله نیمه‌نهایی و دیدار پایانی برگزار خواهد شد.

پایان پیام/۶۳۱۳۴/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول